Koelvloeistof verdwijnt, maar waar
-
jantino
Koelvloeistof verdwijnt, maar waar
Oh jee, oh jee, de auto blijft koelvloeistof verbruiken. Als ik na een rit van ongeveer 50 km het ding parkeer ruik ik koelvloeistof dat aan t dampen is, kan het echter niet vinden onder de kap, lijkt overal droog, ook geen natte plek onder de wagen.
Na een kapitaal uit te hebben gegeven aan dit blikje begin ik het spoor toch wel bijster te raken zo langzamerhand. Onlangs laten doen:
Koppakking vlakken, afpersen
nieuwe radiator
nieuwe waterpomp
nieuwe thermostaathuis
nog een keer nieuwe waterpomp
nieuwe koelvloeistofreservoir dop
en nog veel meer rommel wat vast niet deel uit kan maken van dit probleem (banden, rvs uitlaat, nokkenassensor, bougies, spanrolletje, etc)
Dit alles in een paar maanden tijd. Zoals jullie je vast kunnen voorstellen is de rek er zowaar uit. Heeft iemand de gouden tip waar de lekkage zou kunnen zitten? En natuurlijk ook de bijbehorende remedie?
Alvast super bedankt!
Na een kapitaal uit te hebben gegeven aan dit blikje begin ik het spoor toch wel bijster te raken zo langzamerhand. Onlangs laten doen:
Koppakking vlakken, afpersen
nieuwe radiator
nieuwe waterpomp
nieuwe thermostaathuis
nog een keer nieuwe waterpomp
nieuwe koelvloeistofreservoir dop
en nog veel meer rommel wat vast niet deel uit kan maken van dit probleem (banden, rvs uitlaat, nokkenassensor, bougies, spanrolletje, etc)
Dit alles in een paar maanden tijd. Zoals jullie je vast kunnen voorstellen is de rek er zowaar uit. Heeft iemand de gouden tip waar de lekkage zou kunnen zitten? En natuurlijk ook de bijbehorende remedie?
Alvast super bedankt!
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
Er is speciaal "koelvloeistof zoek" - vloeistof op de markt.
Dat moet je bij de koelvloeistof gooien, dan een stuk rijden, en dan in een donkere ruimte met een blacklight verlichten.
De spatters van de ontsnapte vloeistof lichten dan heel erg duidelijk op.
Als je dan nog niets kan vinden, dan moet het wel in de motor gebeuren en verlaat het de auto via de uitlaat.
a: komt direct in de cylinders terrecht (meestal inlaatspruitstuk/pakking)
b: komt in de olie terrecht (meestal koppakking), olie heet, vloeistof verdampt, carterontluchting, inlaat, cylinders, uitlaat.
Dat moet je bij de koelvloeistof gooien, dan een stuk rijden, en dan in een donkere ruimte met een blacklight verlichten.
De spatters van de ontsnapte vloeistof lichten dan heel erg duidelijk op.
Als je dan nog niets kan vinden, dan moet het wel in de motor gebeuren en verlaat het de auto via de uitlaat.
a: komt direct in de cylinders terrecht (meestal inlaatspruitstuk/pakking)
b: komt in de olie terrecht (meestal koppakking), olie heet, vloeistof verdampt, carterontluchting, inlaat, cylinders, uitlaat.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- tomcat.t16
- MG-R Core
-
jantino
- tomcat.t16
- MG-R Core
-
jantino
-
jantino
Progressie:

Ik zie het zelf niet weer op de foto, maar, tussen het inlaatspruitstukje door zie ik in ver aan de linker kant, onderin de "V" vloeistof liggen.
Toch bizar dat de garage dat niet opgemerkt heeft? Anyhoe, iemand enig idee wat er precies kan lekken? Alsnog de koppakking?
Daarbij heeft ook nog de startmotor het begeven, grr.
Wie kan me eventueel helpen bij de reparatie? Kan me niet schelen waar ik naar toe moet, ik wil nu gewoon een keer de auto klaar hebben.

Ik zie het zelf niet weer op de foto, maar, tussen het inlaatspruitstukje door zie ik in ver aan de linker kant, onderin de "V" vloeistof liggen.
Toch bizar dat de garage dat niet opgemerkt heeft? Anyhoe, iemand enig idee wat er precies kan lekken? Alsnog de koppakking?
Daarbij heeft ook nog de startmotor het begeven, grr.
Wie kan me eventueel helpen bij de reparatie? Kan me niet schelen waar ik naar toe moet, ik wil nu gewoon een keer de auto klaar hebben.

˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo