Portierraam mechanisme stuk

214 216 218 220 25
Plaats reactie
william

Portierraam mechanisme stuk

Bericht door william »

Helaas helaas helaas.

Ik rijd graag met het raam open. Heerlijk die frisse lucht en het gesuis van de wind als je over de weg zoeft.

Maar vanavond draaide ik mijn raam omhoog en toen ging het wel heel stroef. Dus ik kijk naar links en zie dat mijn raam scheef omhoog komt :shock:

Zwaar vloekend en met veel pijn en moeite het raam toch nog omhoog gekregen (zwengel was opeens helemaal dood dus met de handen omhoog getrokken als het ware) zodat mijn auto niet volregent en er geen zwerver in ligt te slapen vannacht. (woon in het centrum ook nog vlak bij een slaaphuis voor junks :cry: )

Maar nou moet dit natuurlijk gefixt worden.... Hoe? Wie wat waar?

Waar vind ik een "portierraam mechanisme"? Ik heb al even gezocht op het forum hier en vlug op marktplaats gekeken maar vind zo vlug niks. Weet ook niet of "portierraam mechanisme" wel de goede zoekterm is.

Iemand tips? Ervaring hiermee? Toevallig een "portierraam mechanisme" liggen? ;)

Het gaat om een 214i mk2 2/3deurs. Bestuurderszijde.
hAz
MG-R Freak

Bericht door hAz »

William,
Bijna zeker is het mechanisme niet stuk. Maar een van de bevestigingsplaatjes (teflon of polypropyleen o.i.d.) is losgeraakt van je ruit.

Je moet de binnenbekleding losnemen, dan de bevestigingsboutjes (2 stuks) van het glas losdraaien, de ruit eruit nemen en het losgeraakte plaatje.
Dan de volgende stappen:

* plaats van de bevestigingsplaatjes markeren
* oude lijmkitresten verwijderen met een scherp flexibel mesje
* oppervlak waar de plaatjes horen te zitten goed opschuren met grof papier
* goed ontvetten met thinner o.i.d. (geen terpentine)
* ook de bevestigingsplaatjes reinigen
* dan met goede stevige plak-kit de plaatjes weer bevestigen op de ruit met een flinke dosis plak-kit.

Ik heb de beste ervaring met de zwarte vloeibare pakking. Niet de rode want die blijft te zacht.
Een tijdje laten rusten, een uurtje of twee, en je kunt de ruit er weer voorzichtig inzetten.
Nog niet laten zakken, daar moet je even een dag mee wachten! Anders kan de kit weer losraken.

Absoluut niet met lijm gaan werken! Dan breekt je ruit een keer aan diggelen omdat het een eneigszins flexibele bevestiging moet zijn en lijm te stug wordt.

Succes, groet, hAz.
william

Bericht door william »

Hartstikke bedankt!!

Nou hopen dat het een keer droog is.
Rover214

Bericht door Rover214 »

dit had ik pas ook met de auto van me pa. Ff naar de gerage gegaan en daar bleek dat er een rubber dubbel zat. Ik zou dus al ik jou was dat eerst ff checken voor je een meganisme koopt. Suc6 ermee
william

Bericht door william »

Ik ga eerst als ik tijd heb (vrij lastig) en het is droog (geen garage of carport) de bekleding van de deur halen om te kijken wat er mis is.
Plaats reactie