homokineet vervangen 75
homokineet vervangen 75
Heeft er al een siemand een homokineet (laten) vervangen bij een 75?
Zo ja, wat gaat dit geintje ongeveer kosten? mijn linkerkant begint aardig te tikken en een bocht....
Zo ja, wat gaat dit geintje ongeveer kosten? mijn linkerkant begint aardig te tikken en een bocht....
- arjan_m
- MG-R Core
- Berichten: 3507
- Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
- Woonplaats: Vlodrop
- Contacteer:
Euhm.... zou het niet eens gewoon de fuseekogel kunnen zijn? 

My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
- VandenPlas
- MG-R Freak
- Berichten: 975
- Lid geworden op: zo aug 08, 2004 7:04 pm
- Woonplaats: Haarlem
- Contacteer:
Als één van de homokineten versteten is hoor je dat meestal alleen als je de bocht omgaat. Bijv. een haarspeldbocht op de grote weg. Recht-uit is het geluid dan weer weg.
Een versleten/kapot wiellager merk je in eerste instantie alleen bij een bepaalde snelheid, daarboven of eronder verdwijnt het geluid dan weer.
Je hoord ook nog wel eens dat de achterbanden bij een 75 onregelmatig kunnen afslijten (cuppen). Dit kan ook nog wel eens gebonk geven. Heb dit ook bij m'n vorige auto gehad (Honda Civic 5 drs.), leek af en toe net alsof er een wiellager stuk was. Na het vervangen van de achterbanden was de auto een stuk stiller en comfortabeler.
Een versleten/kapot wiellager merk je in eerste instantie alleen bij een bepaalde snelheid, daarboven of eronder verdwijnt het geluid dan weer.
Je hoord ook nog wel eens dat de achterbanden bij een 75 onregelmatig kunnen afslijten (cuppen). Dit kan ook nog wel eens gebonk geven. Heb dit ook bij m'n vorige auto gehad (Honda Civic 5 drs.), leek af en toe net alsof er een wiellager stuk was. Na het vervangen van de achterbanden was de auto een stuk stiller en comfortabeler.
Gisteren op de krik gezet, het is opgelost.
Het was de kabel van de abs-sensor die uit z'n klemmetje gekomen was.
Bij een bocht naar libks komt er een lus in de kabel en de bovenkant van de lus loopt tegen de balanceergewichtjes van de velg. Dat was alles.
Ik had ook 17 "kunnen nemen, was ik er ook vanaf.
Bedankt voor het meedenken en de tips.

Het was de kabel van de abs-sensor die uit z'n klemmetje gekomen was.
Bij een bocht naar libks komt er een lus in de kabel en de bovenkant van de lus loopt tegen de balanceergewichtjes van de velg. Dat was alles.

Ik had ook 17 "kunnen nemen, was ik er ook vanaf.


Bedankt voor het meedenken en de tips.

- arjan_m
- MG-R Core
- Berichten: 3507
- Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
- Woonplaats: Vlodrop
- Contacteer:
Het zijn de kleine dingen die het hem doen....
Suc6 met toeren!
Suc6 met toeren!
My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)