homokineet vervangen 75

75 en 75 Tourer
Plaats reactie
D. Buijs

homokineet vervangen 75

Bericht door D. Buijs »

Heeft er al een siemand een homokineet (laten) vervangen bij een 75?

Zo ja, wat gaat dit geintje ongeveer kosten? mijn linkerkant begint aardig te tikken en een bocht....
Gebruikersavatar
arjan_m
MG-R Core
Berichten: 3507
Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
Woonplaats: Vlodrop
Contacteer:

Bericht door arjan_m »

Euhm.... zou het niet eens gewoon de fuseekogel kunnen zijn? :?:
My MG-Rover history:

Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
D. Buijs

Bericht door D. Buijs »

Het is een tik die gelijk is aan de omwentelsnelheid van het wiel, als het bijzonder is bij een 75, is het misschien iets anders, ik heb er nog maar goed een ton opzitten.

misschien een abs-sensor? remschijf?

iemand nog een idee?

Ik zal 'm eens op de krik gooien.......zetten......
D. Buijs

Bericht door D. Buijs »

kan een versleten wiellager ook tikken? Dacht ik nu pas aan en is logischer dan een homokineet... EN GOEDKOPER !!!!
Gebruikersavatar
VandenPlas
MG-R Freak
Berichten: 975
Lid geworden op: zo aug 08, 2004 7:04 pm
Woonplaats: Haarlem
Contacteer:

Bericht door VandenPlas »

Als één van de homokineten versteten is hoor je dat meestal alleen als je de bocht omgaat. Bijv. een haarspeldbocht op de grote weg. Recht-uit is het geluid dan weer weg.

Een versleten/kapot wiellager merk je in eerste instantie alleen bij een bepaalde snelheid, daarboven of eronder verdwijnt het geluid dan weer.

Je hoord ook nog wel eens dat de achterbanden bij een 75 onregelmatig kunnen afslijten (cuppen). Dit kan ook nog wel eens gebonk geven. Heb dit ook bij m'n vorige auto gehad (Honda Civic 5 drs.), leek af en toe net alsof er een wiellager stuk was. Na het vervangen van de achterbanden was de auto een stuk stiller en comfortabeler.
Afbeelding

Rover 75 MK1 Connoisseur (2001) , Austin 1100 Glider (1969), MG B GT MK1 (1967)

MvG. Jeroen
D. Buijs

Bericht door D. Buijs »

Het is echt een tik en geen bonk. Ik heb nog geen tijd gehad om ernaar te kijken maar ik heb er hoop op dat er iets tegen de remschijf loopt bij een bocht naar links, abs-sensor ofzo.
D. Buijs

Bericht door D. Buijs »

Gisteren op de krik gezet, het is opgelost.

Het was de kabel van de abs-sensor die uit z'n klemmetje gekomen was.
Bij een bocht naar libks komt er een lus in de kabel en de bovenkant van de lus loopt tegen de balanceergewichtjes van de velg. Dat was alles.
:argh:
Ik had ook 17 "kunnen nemen, was ik er ook vanaf. :D :D

Bedankt voor het meedenken en de tips.
;)
Gebruikersavatar
arjan_m
MG-R Core
Berichten: 3507
Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
Woonplaats: Vlodrop
Contacteer:

Bericht door arjan_m »

Het zijn de kleine dingen die het hem doen....

Suc6 met toeren!
My MG-Rover history:

Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Dutch
MG-R Core
Berichten: 3387
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 10:00 am
Woonplaats: Hengelo (ov)

Bericht door Dutch »

arjan_m schreef:Het zijn de kleine dingen die het hem doen....

Suc6 met toeren!
Tatjana :mrgreen:
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
Plaats reactie