BMC CDA AIR FILTER. VRAAGJE

214 216 218 220 25
Plaats reactie
pyara_pappoe

BMC CDA AIR FILTER. VRAAGJE

Bericht door pyara_pappoe »

hallo,

ik wil een BMC CDA AIR filter aanschaffen... op de website van BMC staat er geen filter specifiek in de BMC CDA versie voor de rover 1.8 vvc ( brm) motor. echter voor een mg zr 160 staat er wel een,die kan ik wel gebruiken ook neem ik aan of niet? heeft een 70-150 mm opening. dit is toch ook wat op de brm wordt gebruikt?

en heeft iemand ervaring met deze filter? schijnt heel erg goed te zijn....?? hoor graag van jullie.
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

ja hoor, moet passen. En ik denk dat als je even verder zoekt dat bijvoorbeeld het filter voor een 214si mk3 precies hetzelfde zal zijn.

Alle 4-cylinder k-serie motoren hebben een gasklep met een uitwanding diameter van 70mm.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
pyara_pappoe

Hallo,

Vandaag eindelijk mijn mooit BMC CDA luchtfilter binnen gehad. Nu moet ik hem nog in me brmtje zetten. Ik moet hem natuurlijk zodanig inbouwen dat er optimaal koude schone lucht in de luchtinlaat gezogen kan worden. Heeft iemand hier suggesties voor? moet ik het gewoon aansluiten op mijn bestaande behuizing, dus achter mijn rechter voorste lamp, waar de standaard aanzuigbuis zit?

ik zat te denken om de aanzuigbuis onderaan achter me mooie oranje brm grill te zetten, maar ben bang dat er dan makkelijk teveel vuil in de luchtinlaat kan komen en water , en dit dus in me motor komt. heeft iemand een suggestie hier eventueel ook met wat foto's danwel links met wat foto's.

als ik de luchtfilter heb geplaats zal ik nog wel foto's neerzetten en mijn ervaringen met deze filter.
Jean

Bericht door Jean »

Dan moet je de filter misschien wat vaker schoonmaken. (maar dat zal wel meevallen) Daarvoor zit hij erin. Er zal (bij een goede filter) geen vuil in de motor komen.
Een beperkte hoeveelheid water is helemaal niet verkeerd. Er worden in bij tunen ook aquamist-systemen ingebouwd om er meer uit te kunnen halen.
pyara_pappoe

zijn er ergens goede foto's te vinden hoe mensen een luchtfilter hebben geplaatst. dus ook de aanzuigbuis goed is te zien, waar deze precies is geplaatst en hoe?
pyara_pappoe

BMC CDA FILTER GEPLAATST.

Hallo ,

Ik heb vandaag mijn bma cda filter op mijn vvc motor geplaatst :(rover brm). ik moet zeggen dat het naar mijn gevoel weinig verschil heeft opgeleverd. Heb het gevoel dat ik eerder wat echteruit ben gegaan in vermogen.? Het lijkt wel of mijn auto nu in lagere toeren minder vermogen heeft...? ik heb de standaard filter er volledig uitgehaald, en de aanzuigbuis van de bmc cda filter zegt maar als je voor me auto staat, recht naar beneden getrokkekken net achter me brm grill. Zeg maar met een kleine s bocht erin. Vandaar kan hij wel koude luch opnemen neem ik aan. Hij zit wel niet precies achter de grill, maar wel daar vlakbij, dus bij de radiatior in de onderster hoek bij het gaas een beetje.

hebben mensen ervaring op vvc motoren hier met de bmc cda luchtfilter... en hoe zijn die? Misschien is het wel pshychisch dat ik denk dat er minder vermogen is. ik zal nog foto's trekken en ze hier plaatsen. Ik dacht toch dat de bmc cda luchtfilter een goede was?

heb ik misschien de luchtinlaat verkeerd gepplaatst? vlakbij de grille en het gaas moet toch een goede plek zijn???

graag hoor ik van jullie.
Plaats reactie