rover 75 1.8 problemen

75 en 75 Tourer
Ducloi
MG-R Fanatic
Berichten: 139
Lid geworden op: ma jun 05, 2006 10:46 pm
Woonplaats:
Locatie: Krabbendijke

rover 75 1.8 problemen

Bericht door Ducloi »

kunnen jullie een lijstje voor me maken van alle rover 75 1.8
problemen?
ik weet al 1 probleem dat is de koppakking, maar hoe zit het
met de rest van de auto?
alvast bedankt

gr ducloi
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Brandstofpomp.

Verder is het volgens mij een uiterst betrouwbare auto.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
D. Buijs

Bericht door D. Buijs »

Ventilatorfan, is bij mij al 2x vervangen (op 100.000 km). alle modellen

complete koppeling (pas vervangen bij dik 100.000), plaat, druklager hoodcilinder, hulpcilinder. Alle modellen

electrische ontgrendeling van de kofferklep die weigert.

electrisch zonnescherm

thermostaat + waterpomp

brandstofpomp

abs sensoren

luchtmassameter (diesel, is normaal dat ie verslijt)

koppakking (benzinemotoren)

Dit lijstje lijkt heel wat, maar 75's blijken goede betrouwbare auto's te zijn. De diesel is zelfs eens trekauto van het jaar geweest als ik het me goed kan herinneren.
Ducloi
MG-R Fanatic
Berichten: 139
Lid geworden op: ma jun 05, 2006 10:46 pm
Woonplaats:
Locatie: Krabbendijke

problemen

Bericht door Ducloi »

Ik heb nu wel een beetje de indruk dat de rover 75 een probleem
auto is, gebeurt dit bij elke 75 of hangt het er ook van af hoe de
eigenaar ermee omgaat?
ik heb de auto pas 4 a 5 maanden dus ik kan er nog niet veel van
zeggen.

gr ducloi
ron75

Bericht door ron75 »

koppakking niet bij de 20 v6, :P koppeling alleen bij de diesls maar gewoon lekker genieten van je 75 alles kan stuk maar daar moet je niet van uitgaan je kan ook marsel hebben succes
D. Buijs

Bericht door D. Buijs »

Dat van die koppeling bij diesels kan wel kloppen, zo zie je maar ducloi, kom je goed weg, da's zo'n beetje het duurste.
Ducloi
MG-R Fanatic
Berichten: 139
Lid geworden op: ma jun 05, 2006 10:46 pm
Woonplaats:
Locatie: Krabbendijke

problemen

Bericht door Ducloi »

Weet iemand wat de prijs is van het vervangen van de ventilatorfan,
abs sensoren,de thermostaat+waterpomp en de brandstofpomp.
dit allemaal de prijs apart.
de koppeling is toch alleen een probleem bij de diesel versie?
ik heb dat nog nooit gehoord bij een benzine versie.
en de elektrische ontgrendeling van de kofferklep, wat gaat er daarbij
stuk.

gr ducloi
Gebruikersavatar
VandenPlas
MG-R Freak
Berichten: 975
Lid geworden op: zo aug 08, 2004 7:04 pm
Woonplaats: Haarlem
Contacteer:

Bericht door VandenPlas »

Bij mijn R-75 1.8 (110.000 km) begint de ventilator-fan ook langzaam af te taaien. Komt de laatste week een hoop kabaal af. Zal aankomende week eens informeren hoeveel dit geintje gaat kosten. :?: :|
Afbeelding

Rover 75 MK1 Connoisseur (2001) , Austin 1100 Glider (1969), MG B GT MK1 (1967)

MvG. Jeroen
Gebruikersavatar
Roverforever
MG-R Freak
Berichten: 774
Lid geworden op: di sep 14, 2004 7:55 pm
Woonplaats: heist op den berg/wi

Bericht door Roverforever »

De Diesels hebben volgens mij vooral last van de koppelling (sorry de kopelingscilinder) rond 120 000km. (Dit is een probleem dat BMW ook kent).De motor zelf is zeer sterk en gaat gemakkelijk meer dan 300 000km mee. Ook olieverbruik komt niet vaak voor.

Bij alle modellen is de koelfan een zwakke schakel;

De benzine 4.6 en 2.0 hebben geen specifieke problemen en zijn net zoals de diesel-motoren heel sterk en betrouwbaar. De 1.8 is in theorie een zeer sterke motor (zie 25,45,TF,...) maar heeft nogal te lijden onder het zware gewicht van de Rovere/75 of MG ZT. De koppakking kan dan nog al eens vertrekken.


Conclusie: in vergelijking met vele concurenten is de Rover 75 een zeer sterke wagen. De koets is nl een van de stijfste uit zijn klasse. De afwerking is verzorgd en de technisch/mechanische betrouwbaarheid is beter dan gemiddeld. Een groot voordeel is de distributieketting bij de diesels.
1988 Rover Vitesse & 1994 Rover 620i & 1994 Rover 827Si Coupé & 1995 Rover 827Si Saloon & 1998 Rover 620Si & 2003 Rover 45 1.8 & 2005 MG ZT CDTi+ & 2003 Rover 75 CDTi Tourer & 2004 Rover 75 4.6 V8 RHD & 2015 Volvo V70 T4 Nordic full option
Gebruikersavatar
Roverforever
MG-R Freak
Berichten: 774
Lid geworden op: di sep 14, 2004 7:55 pm
Woonplaats: heist op den berg/wi

Re: problemen

Bericht door Roverforever »

Ducloi schreef: de koppeling is toch alleen een probleem bij de diesel versie?
ik heb dat nog nooit gehoord bij een benzine versie.


gr ducloi
Zeker en vast.
1988 Rover Vitesse & 1994 Rover 620i & 1994 Rover 827Si Coupé & 1995 Rover 827Si Saloon & 1998 Rover 620Si & 2003 Rover 45 1.8 & 2005 MG ZT CDTi+ & 2003 Rover 75 CDTi Tourer & 2004 Rover 75 4.6 V8 RHD & 2015 Volvo V70 T4 Nordic full option
D. Buijs

Bericht door D. Buijs »

koelfan vervangen ( voor een nieuwer type) kostte mij 480 euro compleet incl. montage en BTW.

koppeling kostte 1100,- (compleet, hoofdcilinder, hulpcilinder, plaat en lager, montage en btw).

koelwaterpomp 400,- incl. alles weer.
Ducloi
MG-R Fanatic
Berichten: 139
Lid geworden op: ma jun 05, 2006 10:46 pm
Woonplaats:
Locatie: Krabbendijke

problemen

Bericht door Ducloi »

Van de koelfan moesten toch alleen de koolborstels vervangen worden,
of vergis ik me?

gr ducloi
DaZelator

Bericht door DaZelator »

Alleen koolborstels vervangen is in principe mogelijk, maar is een tijdrovende en precieze klus (anders is de gereviseerde koelfan motor binnen korte tijd weer kapot). Is het allemaal niet waard; beter de volledige motor vervangen. Koelfan zelf wordt ook vaak door de dealer vervangen, maar is natuurlijk niet nodig...

Cheers,
henk
MG-R Regular
Berichten: 47
Lid geworden op: wo mei 11, 2005 7:17 pm
Woonplaats:
Locatie: Nederland

Bericht door henk »

Hallo koelfan problemers,

Over het algemeen moeten koolborstels a €5,= vervangen worden als de koelfanmotor problemen geeft. Let op koelt ook de airco.

Zelf de motor demonteren is niet moeilijk, maar wel veel werk.

Op de Duitse Roversite ( r75.info)staat uitgebreid gedocumenteerd met foto's hoe je te werk moet gaan.

Henk
Ducloi
MG-R Fanatic
Berichten: 139
Lid geworden op: ma jun 05, 2006 10:46 pm
Woonplaats:
Locatie: Krabbendijke

problemen

Bericht door Ducloi »

dus de hele koelfan motor vervangen is beter dan alleen de koolborstels.
de dealer vervangt toch de hele koelunit, in plaats van alleen de koelfan
motor?

gr ducloi
D. Buijs

Bericht door D. Buijs »

de dealer vervangt ook de plastic fanbladen, omdat die makkelijk afbreken bij demontage, als je dit echter voorzichtig doet, blijft hij heel en bespaar je weer een paar tientjes.

De nieuwe motortype heeft maar 2 koolborstels meer, van veel betere kwaliteit, en een dikke draadgewonden gekoelde aluuminium weerstand. vroeger werden verschillende borstels aangestuurd voor verschillende snelheden, nu regelt het kastje tussen de kabels dat en vangt de weerstand het verschil op.

Ik heb bij van Noort verschillende oude motoren en nieuwe gezien, en geloof me, neem een nieuwe !!!
Plaats reactie