Pagina 1 van 3
grotere remklauwen + schijven achter!
Geplaatst: vr okt 13, 2006 4:12 pm
door pyara_pappoe
hallo,
we hebben al enige topics gelezen over grotere remschijven en remklauwen voor. maar welke remschijven en remklauwen voor mijn rover 200 brm series zou ik kunnen gebruiken voor achter? dan wil ik graag grotere remschijven en remklauwen. kan ik bijvoorbeeld mijn huidige standaard remklauwen + schijven van voor naar achteren verplaatsen, en dan voorin remklauwen + schijven van een mg zr 160 of mg zr 180 plaatsen?
Geplaatst: vr okt 13, 2006 4:14 pm
door Mark16v
achter kan je ook de setup van een ZR160 gebruiken. of de setup van een ZS180 ook past weet ik niet...
std. MK2/3 R200 is voor 262mm achter 240mm
ZR is voor 282mm achter 260mm
Geplaatst: vr okt 13, 2006 4:17 pm
door pyara_pappoe
oke bedankt.
en de remklauwen dan? heeft iemand een complete zr brake set voor mij ?
Geplaatst: zo okt 15, 2006 5:04 pm
door pyara_pappoe
nog even en vraag. als ik de gehele rem setup van de mg zr 160 of mg zs 180 op mijn rover 200 brm serie wil zetten. moet ik toch enkel:
remklauwen mg zr overzetten.
remschijven mg zr overzetten.
remblokken mg zr overzetten
klopt dit? of moet ik de remzuiger van de rover 200 brm series ook veranderen?
Geplaatst: zo okt 15, 2006 7:31 pm
door Striker
Remzuiger hoeft niet, alleen de klauw, schijf en blokken.
Geplaatst: ma okt 16, 2006 11:48 am
door pyara_pappoe
oke bedankt striker!!!!
remklauwen complete set 400 euro
Geplaatst: di okt 17, 2006 2:29 pm
door pyara_pappoe
beste mensen,
ik heb 4 remklauwen van een mg zr 160 gevonden. betreft 2 voor voor en 2 voor achter voor 400 euro... IS DIT EEN GOEDE PRIJS OF IS DIT TE DUUR? enkel remklauwen....
Geplaatst: di okt 17, 2006 4:58 pm
door challenge
dit is denk erg duur
want dan heb je nog geen rem blokken en schijven.
mischien heeft hier iemand anders ook nog een mening over
Geplaatst: di okt 17, 2006 7:55 pm
door Striker
Het is veel geld, maar niet duur

.
Remklauwen kosten nu eenmaal een vermogen en ZR/ZS klauwen liggen niet echt voor 't oprapen, goedkoper zal je 't niet zo snel vinden.
Ik zal m'n antwoord op je pb ook nog even hier plaatsen, dan hebben anderen er misschien ook nog iets aan:
"Ik heb zelf eerst de standaard Vi remmen gehad (zelfde als op de BRM), daarna Black Diamond schijven + blokken en nu de MG ZR160 klauwen + EBC schijven.
De Black Diamond remmen waren een grote verbetering tov de standaard remmen, de ZR160 remmen zijn een kleine verbetering tov de Black Diamond remmen.
Je bent toch al snel een hoop geld kwijt voor een ZR160 setup (kostte mij zo'n 500 euro compleet met schijven en blokken geloof ik) en als ik van tevoren had geweten dat 't zo'n klein verschil zou maken, had ik het geld lekker in m'n portemonnee gehouden. Black Diamond komt op zo'n 250 euro voor schijven + blokken en dat is 't geld wel waard."
Geplaatst: ma mei 07, 2007 10:44 pm
door Frekkel
nog even een vraagje hier
is het mogelijk om de achterremmen, schijven dus van een brm of vi, standaard te laten en gewoon vooraan een zr setup te steken. of slaat ie dan in de knoop.
Geplaatst: ma mei 07, 2007 11:20 pm
door Dutch
@ striker:
Maar bij een upgrade naar BD remmen zit je aan de max en nu kun je nog wel weer upgraden naar BD schijven en blokken voor een ZR160 dus dan zou het wel weer een groot verschil kunnen zijn toch?
Geplaatst: di mei 08, 2007 8:57 am
door Mark16v
Ik had 2x ZR160 voorklauwen (30.000km) voor 75 euro p/st. Nieuwe originele ZR160 schijven waren 50 euro p/st, en blokken (ook origineel) waren iets in de 70 euro voor de set.
@Frekkel ik rijd voor met de ZR160 setup en achter met origineel 240mm en dat gaat perfect, het heeft Zandvoort overleefd zonder achterstevoren te staan

Geplaatst: di mei 08, 2007 3:45 pm
door Dutch
Mark16v schreef:Ik had 2x ZR160 voorklauwen (30.000km) voor 75 euro p/st. Nieuwe originele ZR160 schijven waren 50 euro p/st, en blokken (ook origineel) waren iets in de 70 euro voor de set.
@Frekkel ik rijd voor met de ZR160 setup en achter met origineel 240mm en dat gaat perfect, het heeft Zandvoort overleefd zonder achterstevoren te staan

Wist niet dat je wel nieuwe blokken gedaan had? Andersom kom je niet te staan met voor dikkere remmen dan achter. 70%voor - 30%achter zogouw achter meer gaat remmen krijg je dat die blokkeerd en dus de voorkant in wil halen.
Geplaatst: di mei 08, 2007 3:49 pm
door 118GTR
Het gebeurd andersom ook, als de voorkant veel harder remt dan de achterkant, dan forceerd dat de achterkant ook om de voorkant heen.
(net zoals een badminton shuttle gebeurd net nadat je hem slaat, of een dartpijl als je hem weg gooit met de punt naar jezelf toe)
Geplaatst: di mei 08, 2007 5:20 pm
door Mark16v
juist, met een fiets of motor zou je een stoppie maken maar dat kan met een auto niet en als je dan iets onbalans hebt (in een bocht ofzo) ga je echt wel dwars hoor.
Geplaatst: di mei 08, 2007 5:33 pm
door Dutch
Ja ok bij hele grote verschillen wel ja, maar bij een uopgrade zoals jij niet iig.