Fabrieksbanden MG-ZR

Plaats reactie
Bobson

Fabrieksbanden MG-ZR

Bericht door Bobson »

Ik heb er al weer 70.000 km opzitten met mijn Mg-Zr (diesel) Nu schijnt het dat er 'af fabriek' Continental SportContacts 205/45 ZR17 opzitten. Dit zijn volgens een leverancier hoge snelheidsbanden (tot 240 km/u :shock: ). Terwijl mijn dieseltje toch echt maar een top heeft van 184 km/u.

Nu is mijn vraag:
Zaten deze banden bij alle Zr modellen er standaard op :?: en zo niet welke banden liggen er bij andere mg-r leden onder hun auto :?:
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

MG-Rover heeft verschillende banden onder de ZR gemonteerd: Michelin Pilots, Pirelli's en Continental SportContact 2.

De maat 205/45/17 komt vrijwel standaard als VR (tot 240 km/h) of zelfs WR of ZR, aangezien het een sportband is. Als HR al te krijgen is, dan is die waarschijnlijk duurder dan een VR band, doordat het een model is waarvan er minder verkocht worden.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Dutch
MG-R Core

Bericht door Dutch »

Voor onder een ZR zou ik wel een ZR aanduiding op mijn banden willen hebben :mrgreen:
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
Bobson

Bericht door Bobson »

Dutch Vitesse schreef:Voor onder een ZR zou ik wel een ZR aanduiding op mijn banden willen hebben :mrgreen:
jammer dat er op de site van continental een prijsverschil van 60 euro per band op zit... :(
challenge
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door challenge »

je kan natuurlijk ook een ander merk band nemen die iets goedkoper is ;)
thadon

Bericht door thadon »

Voor heb ik nu Michelin Sports en achter Conti SportContacts 205/45 ZR17. Die Conti's zaten er standaard onder, de Michelins zijn er later opgekomen. Ow wacht, die Conti's zijn ook al set 2... MG ZR 115 "trekker" van 8 maart 2005 met nu (sinds vanmiddag) 55.000km op de klok.
Edgecrusher

Bericht door Edgecrusher »

Zo wat opties/ alternatieven:
Kumho
Dunlop
Vredestein
Bridgestone
Plaats reactie