Problemen met het electrisch cirquit / dynamo.....
Geplaatst: wo sep 27, 2006 8:15 am
Hallo allemaal,
2 weken geleden heb ik de dynamo van m'n rover (416) laten vervangen.
Er waren nl. problemen met het electrisch cirquit en alles wees erop dat dit veroorzaakt werd door een defect in de dynamo.
Maar....nu een week later begint het weer van voor af aan...
De klachten zijn:
- bij het inschakelen van bv. richtingaanwijzer, remlicht, electrische ramen en alle dingen die stroom vragen zie je dat de stroom even wegvalt en houdt de motor even in (dashbordverlichting, koplampen flikkeren dan even).
- soms wanneer het groot licht aangezet wordt valt alles op het dasbord uit, toerenteller, km-teller en ook de radio....
Mijn monteur had de vorige keer de spanning op de accu-polen gemeten met een draaiende motor en deze gaf slechts 12,3 V aan. Vandaar de gedachte dat dit veroorzaakt werd doord e dynamo en deze vervangen is (door een 2de hands). Na vervangen was de laadstroom 14-15 V. Gisterenavond begonnen de klachten weer maar ik heb de spanning nog niet gemeten.
De vorige dynamo is nog wel doorgemeten maar daar was niks mee aan de hand zeiden ze...
Volgens mij lijkt het erop dat er iets anders aan de hand is....
Wie heeft een idee wat het kan zijn of heeft dit zelf ook eens gehad?
Alvast bedankt!
Groeten,
Peter Verhoef
2 weken geleden heb ik de dynamo van m'n rover (416) laten vervangen.
Er waren nl. problemen met het electrisch cirquit en alles wees erop dat dit veroorzaakt werd door een defect in de dynamo.
Maar....nu een week later begint het weer van voor af aan...
De klachten zijn:
- bij het inschakelen van bv. richtingaanwijzer, remlicht, electrische ramen en alle dingen die stroom vragen zie je dat de stroom even wegvalt en houdt de motor even in (dashbordverlichting, koplampen flikkeren dan even).
- soms wanneer het groot licht aangezet wordt valt alles op het dasbord uit, toerenteller, km-teller en ook de radio....
Mijn monteur had de vorige keer de spanning op de accu-polen gemeten met een draaiende motor en deze gaf slechts 12,3 V aan. Vandaar de gedachte dat dit veroorzaakt werd doord e dynamo en deze vervangen is (door een 2de hands). Na vervangen was de laadstroom 14-15 V. Gisterenavond begonnen de klachten weer maar ik heb de spanning nog niet gemeten.
De vorige dynamo is nog wel doorgemeten maar daar was niks mee aan de hand zeiden ze...
Volgens mij lijkt het erop dat er iets anders aan de hand is....
Wie heeft een idee wat het kan zijn of heeft dit zelf ook eens gehad?
Alvast bedankt!
Groeten,
Peter Verhoef