Problemen met het electrisch cirquit / dynamo.....

Technische informatie over MG's en Rovers.
Plaats reactie
Verhoefp

Problemen met het electrisch cirquit / dynamo.....

Bericht door Verhoefp »

Hallo allemaal,

2 weken geleden heb ik de dynamo van m'n rover (416) laten vervangen.
Er waren nl. problemen met het electrisch cirquit en alles wees erop dat dit veroorzaakt werd door een defect in de dynamo.
Maar....nu een week later begint het weer van voor af aan...

De klachten zijn:

- bij het inschakelen van bv. richtingaanwijzer, remlicht, electrische ramen en alle dingen die stroom vragen zie je dat de stroom even wegvalt en houdt de motor even in (dashbordverlichting, koplampen flikkeren dan even).
- soms wanneer het groot licht aangezet wordt valt alles op het dasbord uit, toerenteller, km-teller en ook de radio....


Mijn monteur had de vorige keer de spanning op de accu-polen gemeten met een draaiende motor en deze gaf slechts 12,3 V aan. Vandaar de gedachte dat dit veroorzaakt werd doord e dynamo en deze vervangen is (door een 2de hands). Na vervangen was de laadstroom 14-15 V. Gisterenavond begonnen de klachten weer maar ik heb de spanning nog niet gemeten.

De vorige dynamo is nog wel doorgemeten maar daar was niks mee aan de hand zeiden ze...
Volgens mij lijkt het erop dat er iets anders aan de hand is....

Wie heeft een idee wat het kan zijn of heeft dit zelf ook eens gehad?

Alvast bedankt!

Groeten,

Peter Verhoef
Gebruikersavatar
Frekkel
MG-R Freak
Berichten: 1424
Lid geworden op: vr mei 21, 2004 3:48 pm
Woonplaats: Waarschoot

Bericht door Frekkel »

meet eerst eens je batterij in rust uit, en dan eens tijdens het starten
in rust moet er ongeveer 12.5 v opzitten. tijdens het starten minimum 10.5 v.
MG ZR S1800
Gebruikersavatar
peter3
MG-R Freak
Berichten: 970
Lid geworden op: di aug 19, 2003 6:36 pm
Woonplaats: Deventer
Locatie: stedendriehoek
Contacteer:

Bericht door peter3 »

Zijn alle aansluitingen van de voeding (accu) wel goed?

Lijkt namelijk wel of bv de massa kabel niet goed contact maakt.
Rover 220 SD (weg in 2006)
MG ZS 120 Le Mans SE '03 (weg in 2014)
MG ZT 190 2.5 V6
Verhoefp

opgelost?

Bericht door Verhoefp »

Hallo, bedankt voor jullie reacties.
Gisteren heb ik een en ander doorgemeten.
De dynamo gaf 14 V terwijl er met een draaiende motor op de accupolen slechts 12,8 V gemeten werd. Als ik op de accu klopte met mn vuist, was er duidelijk een schommeling in het voltage zichtbaar!?
Misschien toch de accu stuk?
Accu in rust gaf 12,4 V.

Ik heb er gisteren een andere accu ingezet en toen meette ik wel het gelijke voltage op de accupolen en de dynamo (beide 14 V).
Geen klachten meer daarna.....

Maar dat was na plaatsen van een 2de hand dynamo ook het geval en na 2 weken begon het weer.

Even afwachten dus....

Bedankt!

Groeten,

Peter
floris

Bericht door floris »

je massa draad op je carrosserie is verroest.
moet je maar eens je verlichting aan zetten
en dan aan dat boutje voelen
dan weet je waarom
PASOP HEET
Plaats reactie