Shit! me klok en radio bekabeling
Shit! me klok en radio bekabeling
Volgensmij is me klok en radio bekabeling naar de klote, heb vandaag een nieuwe hud gezet een dvd speler, maar na het bespelen van ongeveer een uur, rij me straat in beeld begint te flikkeren enzo, zag ook nog wel wat rook enzo en hoorde een plof van me woofer, ik dacht dvd stuk, maar me oude hud van jvc doet het ook niet, als ik 1 van de 2 aansluit, gaat me klokje uit en begint hij weer bij 1 uur
baal als de Tering, als iemand mij kan helpen graag.....

Laatst gewijzigd door Sn00ky-g op di sep 12, 2006 4:28 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
nog iets, geen enkele zekering is doorgebrand of wat dan ook, ook nie van de hud
is er misschien ook een andere manier om je hud aan te sluiten, want ben bang dat ik zeker nie alles ga loshalen om te kijken waar de fout zit
en misschien is dit de boosdoener, had de illumination stekker bij de massa gezet, volgensmij hoorde dit ook niet?
is er misschien ook een andere manier om je hud aan te sluiten, want ben bang dat ik zeker nie alles ga loshalen om te kijken waar de fout zit
en misschien is dit de boosdoener, had de illumination stekker bij de massa gezet, volgensmij hoorde dit ook niet?
Illumination hoort absoluut niet bij de massa en is zeker een boosdoener !
Illumination is namelijk een verlichtingskabel.
Sommige HUD's dimmen namelijk als de verlichting van de auto wordt aangezet. Hier komt dus +12V op te staan.
Ja en + op een - aansluiten, das nie goe he !
Zou als eerste die kabel maar ff loshalen, want je HUD gaat massa trekken op een verkeerde kabel.
Waarschijnlijk slaat de boel stuk op het moment dat jij de verlichting aan zet ?
O en hoe heb jij gecontroleerd of er geen zekering is doorgebrand ?
Met het oog of met een spanningszoeker ?
Illumination is namelijk een verlichtingskabel.
Sommige HUD's dimmen namelijk als de verlichting van de auto wordt aangezet. Hier komt dus +12V op te staan.
Ja en + op een - aansluiten, das nie goe he !
Zou als eerste die kabel maar ff loshalen, want je HUD gaat massa trekken op een verkeerde kabel.
Waarschijnlijk slaat de boel stuk op het moment dat jij de verlichting aan zet ?
O en hoe heb jij gecontroleerd of er geen zekering is doorgebrand ?
Met het oog of met een spanningszoeker ?
Met het oog valt niet altijd te zien of een zekering echt stuk is, als hij maar een klein beetje stuk is (draadje klein beetje afgebroken) dan is dat met het oog niet te zien.Sn00ky-g schreef:dus me nieuwe hud is naar de kl*t*550 euro weggegooid binnen 1 dag
met het oog, in me kastje met zekeringen, hoe moet ik dan meten met die spanningszoeker?
Daarom: meten is weten.
Hoe te meten: Elke zekering heeft 2 zijden met daarboven een soort meetpunt.
Zet het contact aan (sleutel om in de stand dat alle lampjes aan gaan in ja dash)
Zoek vervolgens de zekeringen op die volgens jou met de radio te maken hebben en meet of je aan elke kant van de zekering spanning hebt (het lampje van je spanningszoeker moet dan branden)
Als je bij een zekering maar aan 1 kant hebt dat het lampje gaat branden en aan de andere kant niet, dan is de zekering stuk !
Ik zou voor de zekerheid ALLE zekeringen op deze manier ff nameten om te kijken of er niet ergens anders ook iets is doorgegaan.
Heb je je HU getest ? zowel de rode als gele kabel op de + van de accu en de zwarte of bruine op de - van de accu ?
laat maar ff weten !
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
Vervang de zekering gewoon met een exemplaar uit een circuit dat het op dit moment wel doet. (electrische ramen ofzo, die zijn ook zwaar afgezekerd)
Dan weet je het echt zeker.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
ja alleen als zijn HU nog wel oke is en er zit nog een kortsluiting in zijn aansluiting, dan gaat niet de zekering stuk maar zeker zijn HU.118GTR schreef:Vervang de zekering gewoon met een exemplaar uit een circuit dat het op dit moment wel doet. (electrische ramen ofzo, die zijn ook zwaar afgezekerd)
Lijkt mij niet handig: Die zekering, als ie stuk is, is niet zomaar stuk gegaan.
Vaak door een kortsluiting, als je dit probleem (kortsluiting) niet eerst heb opgelost en dan maar dus een zwaardere zekering gaat monteren dan heb je echt de poppen aan het dansen.
Wij hebben in onze werkplaats al regelmatig kabelbomen moeten vervangen omdat men (de klant dus) op dezelfde manier dacht het probleem op te lossen.
Zekering gister vervangen, ik keek alleen maar naar nummertje 17, maar als je verder kijkt, zie je ook nog een ander nummertje staan namelijk nummer 3 ofzo radio verlichting en clock
jongens allemaal bedankt, het enige probleem nu is me dvd hud die naar de maak moet, als jullie iemand kennen graag!
edit net naar raf geweest, raf stuur de meeste dingen naar de importeur zelf
jongens allemaal bedankt, het enige probleem nu is me dvd hud die naar de maak moet, als jullie iemand kennen graag!
edit net naar raf geweest, raf stuur de meeste dingen naar de importeur zelf
Helaas maken wij te vaak anders mee !Anton schreef:Als het een beetje een kwaliteit HU is, dan heeft ie zelf ook nog een eigen zekering aan de achterzijde zitten. Dan zal die er echt uitspringen voordat een kabelboom in rook opgaat.
Die zekering kan er natuurlijk ook zijn uitgesprongen waardoor de HU het nu niet meer doet
We hebben al diverse kabelbomen moeten vervangen doordat er verkeerde aansluitingen waren gemaakt en de HU waren van goede kwaliteit (Pioneer, Kenwood, etc)
Kijk: als je een minimale kortsluit stroom hebt dan werkt alles en gaat die zekering niet stuk, maar de bekabeling raakt wel overhit en gaat smelten.
Tja dan heb je de poppen aan het dansen ZONDER dat er een zekering is gesprongen. Deze gaan dan uiteindelijk wel stuk omdat het 1 grote kortsluitfestijn wordt.
//beetje zout bij modus aan//
//beetje zout bij modus off//
Dus als ik je goed begrijp gaan poppen meestal dansen als er bij hun een zekering springt? En als ze wel dansen zonder dat er een gesprongen is hebben ze een kortsluitingspartyrakram1 schreef:Tja dan heb je de poppen aan het dansen ZONDER dat er een zekering is gesprongen. Deze gaan dan uiteindelijk wel stuk omdat het 1 grote kortsluitfestijn wordt.

inderdaad !Dutch Vitesse schreef://beetje zout bij modus aan// Dus als ik je goed begrijp gaan poppen meestal dansen als er bij hun een zekering springt? En als ze wel dansen zonder dat er een gesprongen is hebben ze een kortsluitingsparty![]()
![]()
//beetje zout bij modus off//

heb er een flinke scheut zout bij gedaan

Kreeg vandaag dit mailtje
Geachte heer/mevrouw,
Bedankt voor uw email.
Een RESENSE DVT7001 mainboard hebben wij op voorraad, losse verkoop van een mainboard kost € 79.95 ex BTW & verzendkosten. ( Alleen verkrijgbaar inclusief alle aangesloten kabels, versterker, zekering etc. )
Echter vervalt uw garantie als u de mainboard zelf vervangt ( Bij het open maken van het apparaat )
Wij kunnen dit ook voor u repareren, uw garantie van 24 maanden zal dan gewoon blijven bestaan.
Afwachtend op uw reactie.
Met vriendelijke groet,
Sjors Zanders
Service Team
RESENSE Electronics

Geachte heer/mevrouw,
Bedankt voor uw email.
Een RESENSE DVT7001 mainboard hebben wij op voorraad, losse verkoop van een mainboard kost € 79.95 ex BTW & verzendkosten. ( Alleen verkrijgbaar inclusief alle aangesloten kabels, versterker, zekering etc. )
Echter vervalt uw garantie als u de mainboard zelf vervangt ( Bij het open maken van het apparaat )
Wij kunnen dit ook voor u repareren, uw garantie van 24 maanden zal dan gewoon blijven bestaan.
Afwachtend op uw reactie.
Met vriendelijke groet,
Sjors Zanders
Service Team
RESENSE Electronics