Remschijven en blokken 420 vervangen

414 416 418 420 45
Plaats reactie
vincent

Bericht door vincent »

Ik moet waarschijnlijk mijn blokken en schijven vervangen voor. Is er veel verschil tussen een upgrade of standaard materiaal? Wat voor een upgrade is er (met een kleiner budget) te doen?
Mista T
MG-R Core

Bericht door Mista T »

kijk op www.autopartsonline.nl

Dan kan je waarschijnlijk sportremblokken en schijven krijgen, voor niet al te veel geld...
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!

DAMN! You must be kidding!

filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
Peetz

Bericht door Peetz »

Autoparts.nl is inderdaad een goedkoop adres. Zelf heb ik twee weken geleden ook mijn schijven en remblokken vervangen. Kosten incl verzendkosten: 110,- Rijdt en remt weer als vanouds!
Tip1: Als je gelijk de remvloeistof vervangt, je weet het, let op luchtbellekes.
Tip2: De twee schroeven waarmee de schijven vast zitten zouden weleens héél vast kunnen zitten. Deze heb ik met veel geweld los weten te krijgen en heb daarna nieuwe schroeven moeten halen. Deze kan je misschien beter vooraf alvast halen.

Afbeelding
Afbeelding
vincent

Bericht door vincent »

Van die twee schroeven weet ik (dat zijn toch die twee kruiskop schroeven met verzonken kop?) Weet jij misschien nog de maat hiervan? Dat scheelt natuurlij al.
Peetz

Bericht door Peetz »

vincent schreef:Van die twee schroeven weet ik (dat zijn toch die twee kruiskop schroeven met verzonken kop?) Weet jij misschien nog de maat hiervan? Dat scheelt natuurlij al.
Yesyes, die schroeven ja. Weet helaas de maat niet meer :? Even aan Jouke vragen misschien.
vincent

Re: Remschijven en blokken 420 vervangen

Bericht door vincent »

Peetz schreef:Autoparts.nl is inderdaad een goedkoop adres. Zelf heb ik twee weken geleden ook mijn schijven en remblokken vervangen. Kosten incl verzendkosten: 110,- Rijdt en remt weer als vanouds!
Als ik hier mijn schijven en blokken voor ingeef dan zit ik op ~150 euro. Voor welk type heb jij dan besteld ?
Peetz

Bericht door Peetz »

27718 Remschijfset, Voorzijde 2 wielen
t.b.v. ROVER, 400 Serie (RT) (95-99), 420 51.60
47857 Remblokset, Voorzijde 2 wielen
t.b.v. ROVER, 400 Serie (RT) (95-99), 420 38.10
Incl BTW en verzendkosten voor 12Kg komt dit dan op 116,74

Ik heb dus géén ABS, dan heb je andere spullen nodig. Succes
vincent

Bericht door vincent »

Ik snap het, dan heb ik inderdaad andere spullen nodig en natuurlijk duurder. :?
Peetz schreef:[Even aan Jouke vragen misschien.
Jouke :?:
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Niet om "jouke" roepen maar om "118GTR" dat is wel zo makkelijk misschien.

Die schroefjes hebben een M6 draad(althans bij de R100), maar het zijn schroefjes die alleen bedoelt zijn om de schijf op zijn plek te houden als het wiel verwijderd is.

Onder normale omstandigheden zit de schijf immers vast tussen het fusee en de velg door middel van de 4 wielbouten die er dwars doorheen lopen.

Kortom de schroefjes hoef je echt niet te vervangen mocht je ze perongeluk mollen.

Ik draai ze er altijd uit met een slag-schroevendraaier, met een gewone is het me alleen gelukt bij schijven die ik al eens eerder los gehad heb.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
vincent

Bericht door vincent »

Prima, dank je wel. Wist een en ander wel al.
Niet om "jouke" roepen maar om "118GTR" dat is wel zo makkelijk misschien
Ik heb wat moeite om de juiste namen bij de bijnamen te plaatsen. Vandaar
Plaats reactie