Remschijven en blokken 420 vervangen
Ik moet waarschijnlijk mijn blokken en schijven vervangen voor. Is er veel verschil tussen een upgrade of standaard materiaal? Wat voor een upgrade is er (met een kleiner budget) te doen?
-
- MG-R Core
kijk op www.autopartsonline.nl
Dan kan je waarschijnlijk sportremblokken en schijven krijgen, voor niet al te veel geld...
Dan kan je waarschijnlijk sportremblokken en schijven krijgen, voor niet al te veel geld...
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
Autoparts.nl is inderdaad een goedkoop adres. Zelf heb ik twee weken geleden ook mijn schijven en remblokken vervangen. Kosten incl verzendkosten: 110,- Rijdt en remt weer als vanouds!
Tip1: Als je gelijk de remvloeistof vervangt, je weet het, let op luchtbellekes.
Tip2: De twee schroeven waarmee de schijven vast zitten zouden weleens héél vast kunnen zitten. Deze heb ik met veel geweld los weten te krijgen en heb daarna nieuwe schroeven moeten halen. Deze kan je misschien beter vooraf alvast halen.

Tip1: Als je gelijk de remvloeistof vervangt, je weet het, let op luchtbellekes.
Tip2: De twee schroeven waarmee de schijven vast zitten zouden weleens héél vast kunnen zitten. Deze heb ik met veel geweld los weten te krijgen en heb daarna nieuwe schroeven moeten halen. Deze kan je misschien beter vooraf alvast halen.

Re: Remschijven en blokken 420 vervangen
Als ik hier mijn schijven en blokken voor ingeef dan zit ik op ~150 euro. Voor welk type heb jij dan besteld ?Peetz schreef:Autoparts.nl is inderdaad een goedkoop adres. Zelf heb ik twee weken geleden ook mijn schijven en remblokken vervangen. Kosten incl verzendkosten: 110,- Rijdt en remt weer als vanouds!
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
Niet om "jouke" roepen maar om "118GTR" dat is wel zo makkelijk misschien.
Die schroefjes hebben een M6 draad(althans bij de R100), maar het zijn schroefjes die alleen bedoelt zijn om de schijf op zijn plek te houden als het wiel verwijderd is.
Onder normale omstandigheden zit de schijf immers vast tussen het fusee en de velg door middel van de 4 wielbouten die er dwars doorheen lopen.
Kortom de schroefjes hoef je echt niet te vervangen mocht je ze perongeluk mollen.
Ik draai ze er altijd uit met een slag-schroevendraaier, met een gewone is het me alleen gelukt bij schijven die ik al eens eerder los gehad heb.
Die schroefjes hebben een M6 draad(althans bij de R100), maar het zijn schroefjes die alleen bedoelt zijn om de schijf op zijn plek te houden als het wiel verwijderd is.
Onder normale omstandigheden zit de schijf immers vast tussen het fusee en de velg door middel van de 4 wielbouten die er dwars doorheen lopen.
Kortom de schroefjes hoef je echt niet te vervangen mocht je ze perongeluk mollen.
Ik draai ze er altijd uit met een slag-schroevendraaier, met een gewone is het me alleen gelukt bij schijven die ik al eens eerder los gehad heb.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!