The End voor mijn 620i
The End voor mijn 620i
tja,waarschijnlijk zit het einde van mijn 620i eraan te komen,ben hem nu toch echt zat.
toen ik hem een paar jaar terug kocht zat het onder de parafaan verstopt,gevolg: water door de ventilator en 3 cm water bij de passengiers kant...heeft weken geduurt voordat het echt 100% droog was,en geluk dat de ventilator het nog goed doet
en dan vandaag....nu aan de bestuurderskant helemaal zeiknat,maar niet de voetenruimte aan de achterbank.
dus weer die #@$!%%$# parafaan en motor etc. eraf en kijken of hij weer verstopt zit,er zat eigenlijk maar heel weinig vuil in en het stroomde goed weg...toch schoongemaakt en doorgespoten just in case.
verder in de auto gezeten terwijl de volle waterslang erop stond,elk kiertje getest maar ik voelde en zag niets lekken,ook het dakraam lijkt in orde wand boven de bekleding is het droog,dus of het het dakgootje is betwijfel ik...maar toch zal ik die lasnaad vanbinnen dichtkitten voor de zekerheid.
voor de rest ben ik op....al mijn ideén zijn op en kan ik werkelijk niks meer bedenken waar dat verrekte water vandaan komt.
dus als iemand nog die gouden tip heeft voor eventuele lekkagepunten zou ik het graag horen....anders ben ik bang dat ik hem binnenkort weg doet......
toen ik hem een paar jaar terug kocht zat het onder de parafaan verstopt,gevolg: water door de ventilator en 3 cm water bij de passengiers kant...heeft weken geduurt voordat het echt 100% droog was,en geluk dat de ventilator het nog goed doet
en dan vandaag....nu aan de bestuurderskant helemaal zeiknat,maar niet de voetenruimte aan de achterbank.
dus weer die #@$!%%$# parafaan en motor etc. eraf en kijken of hij weer verstopt zit,er zat eigenlijk maar heel weinig vuil in en het stroomde goed weg...toch schoongemaakt en doorgespoten just in case.
verder in de auto gezeten terwijl de volle waterslang erop stond,elk kiertje getest maar ik voelde en zag niets lekken,ook het dakraam lijkt in orde wand boven de bekleding is het droog,dus of het het dakgootje is betwijfel ik...maar toch zal ik die lasnaad vanbinnen dichtkitten voor de zekerheid.
voor de rest ben ik op....al mijn ideén zijn op en kan ik werkelijk niks meer bedenken waar dat verrekte water vandaan komt.
dus als iemand nog die gouden tip heeft voor eventuele lekkagepunten zou ik het graag horen....anders ben ik bang dat ik hem binnenkort weg doet......
- pagan
- MG-R Freak
- Berichten: 1911
- Lid geworden op: di mei 27, 2003 6:27 pm
- Woonplaats:
- Locatie: D-Town - Vlaanderen
Oei kan je lang naar zoeken... Heb ik met mijn diesel ook gehad.
Ik heb t gehele interieur er uit gehaadl (laten drogen) en dan iemand buiten met de waterslang op alle mogelijke plaatsen van de voorkant, zijkant, dak, ... sproeien en iemand in de wagen om te kijken. ALs je alleen bent kan je ook krantenpapier in je wagen leggen om te zien waar t lekt.
Grtz, Pagan
Ik heb t gehele interieur er uit gehaadl (laten drogen) en dan iemand buiten met de waterslang op alle mogelijke plaatsen van de voorkant, zijkant, dak, ... sproeien en iemand in de wagen om te kijken. ALs je alleen bent kan je ook krantenpapier in je wagen leggen om te zien waar t lekt.
Grtz, Pagan

hij stond stil deze week.
nu zit er achter de bekleding,achter het rempedaal een plastic dop in het metaal,achter die dop zit weer een soort van compartiment.
toen ik een volle emmer water over mn voorruit gooide kwam er welliswaar een druppeltje uit die dop.
deze in de kit gezet en is 100% dicht,ook de lasnaad op het dak aan de bestuurderskant dichtgekit....maar hij zag er nog prima uit.
en het is alleen nat bij de voetenruimte van de bestuurder,dus het aantal opties moet enigzins beperkt zijn toch?
en het tussenschot lijkt wel dubbel,want achter die dop zag ik weer een wand zitten...weet iemand hoe dit in elkaar steekt?
nu zit er achter de bekleding,achter het rempedaal een plastic dop in het metaal,achter die dop zit weer een soort van compartiment.
toen ik een volle emmer water over mn voorruit gooide kwam er welliswaar een druppeltje uit die dop.
deze in de kit gezet en is 100% dicht,ook de lasnaad op het dak aan de bestuurderskant dichtgekit....maar hij zag er nog prima uit.
en het is alleen nat bij de voetenruimte van de bestuurder,dus het aantal opties moet enigzins beperkt zijn toch?
en het tussenschot lijkt wel dubbel,want achter die dop zag ik weer een wand zitten...weet iemand hoe dit in elkaar steekt?
ik heb nu al talloze liters water over mn auto gegooid en ik zie/voel niks lekken,dus mischien toch dat dopje.
echter,er zijn enkele dopjes beschadigt die gebruikt worden om de parafaan vast te zetten,bij slager automaterialen kan ik ze niet bestellen...weet iemand waar ik wel gewoon onderdelen kan bestellen?
echter,er zijn enkele dopjes beschadigt die gebruikt worden om de parafaan vast te zetten,bij slager automaterialen kan ik ze niet bestellen...weet iemand waar ik wel gewoon onderdelen kan bestellen?
als dát het geval zou zijn, zou hij het zéker hebben geroken...stinkt namelijk flinkeliving schreef:Even sammenvatten: voor in de auto, op de vloer water. Auto heeft stil gestaan. Verder geen water sporen hoger in de auto.
Als dit klopt moet het water wel ergens achter het dashbord vandaan komen toch?
Misschien stom maar, zou het de kachel radiator kunnen zijn die lekt?
Ik denk even hard op nu hoor...

kolere, wel pech zeg.
Kan het je raamrubber zijn? (nou ja...de gelijmde raamrand bedoel ik) die krengen willen wel eens niet perfect sluiten en dan loopt het water achter je schutbord alle kieren in. Bij mijn Trabantje resultteerde dat in een drijfnat dashboard....maar ja bij de Rover weet ik niet. zou toch kunnen?
Bij de Trabant hebben we met wat kit de ruit opnieuw geplaatst en toen was het voorgoed voorbij........
Kan het je raamrubber zijn? (nou ja...de gelijmde raamrand bedoel ik) die krengen willen wel eens niet perfect sluiten en dan loopt het water achter je schutbord alle kieren in. Bij mijn Trabantje resultteerde dat in een drijfnat dashboard....maar ja bij de Rover weet ik niet. zou toch kunnen?
Bij de Trabant hebben we met wat kit de ruit opnieuw geplaatst en toen was het voorgoed voorbij........
nou,ik denk dat ik klaar ben.
onder de parafaan zit aan beide kanten een grote ovaalvormige dop,deze dop ligt maar 1 cm hoger dan de bodem,en deze dop sluit niet perfect af en is hier ook niet voor bedoelt lijkt me(heb hem toch gekit),dus het water kan achter de dop weglopen achter het schutbord langs,tot nu toe geen probleem....
maar dat water loopt achter mn schurtboard bij dat dopje onder mn padalen langs...en lekte blijkbaar een heel klein beetje door het dopje naar binnen,dit is het dopje wat ook nu is dichtgekit
de bekleding terug gevouwd en langdurig met de tuinslang besproeid...zelf hele emmers over de auto gekiept,ik zie en voel geen water lekken dus ik denk dat het goed zit.
het afvoerbuisje van het dakraam heb ik doorgespoelt met de gieter,loopt netjes linksvoor en linksachter bij de wielen weg,en niks geen lekkages binnen.
wel heb ik gezien toen de parafaan eraf was dat mn raam aan de onderkant wit uit begint te slaan,dit zit echt in het glas (gelamineerd,origineel)..maar zolang het nog niet in het zicht is vind ik het prima,maar dit is geen oorzaak van de lekkage binnen.
dus.....
onder de parafaan zit aan beide kanten een grote ovaalvormige dop,deze dop ligt maar 1 cm hoger dan de bodem,en deze dop sluit niet perfect af en is hier ook niet voor bedoelt lijkt me(heb hem toch gekit),dus het water kan achter de dop weglopen achter het schutbord langs,tot nu toe geen probleem....
maar dat water loopt achter mn schurtboard bij dat dopje onder mn padalen langs...en lekte blijkbaar een heel klein beetje door het dopje naar binnen,dit is het dopje wat ook nu is dichtgekit
de bekleding terug gevouwd en langdurig met de tuinslang besproeid...zelf hele emmers over de auto gekiept,ik zie en voel geen water lekken dus ik denk dat het goed zit.
het afvoerbuisje van het dakraam heb ik doorgespoelt met de gieter,loopt netjes linksvoor en linksachter bij de wielen weg,en niks geen lekkages binnen.
wel heb ik gezien toen de parafaan eraf was dat mn raam aan de onderkant wit uit begint te slaan,dit zit echt in het glas (gelamineerd,origineel)..maar zolang het nog niet in het zicht is vind ik het prima,maar dit is geen oorzaak van de lekkage binnen.
dus.....