Rover 200iS start plots niet meer
Rover 200iS start plots niet meer
Gisteren naar vriendin gereden, geen problemen met auto. 3 uur later wil ik weer vertrekken naar huis... auto wil niet meer starten.
Radio speelt, lichten werken, klokje werkt,... Accu toont "Good Condition" aan, maar motor wil niet starten. Enkel het lampje van accu en olie licht op.
Bij het omdraaien van het contact hoor ik 3 "klikjes". Eerst aan de linkerzijde onder het dashboard, dan achter het handschoenkastje ergens en vervolgens in het zwarte bakje tussen de zekeringen en het ecu (onder de motorkap).
Zekeringen heb ik al gecontroleerd, niets mis mee...
Auto kan zonder problemen in gang gelopen worden. Dus eenmaal gestart, geen misérie meer.
Iemand een idee wat het probleem kan zijn?
Radio speelt, lichten werken, klokje werkt,... Accu toont "Good Condition" aan, maar motor wil niet starten. Enkel het lampje van accu en olie licht op.
Bij het omdraaien van het contact hoor ik 3 "klikjes". Eerst aan de linkerzijde onder het dashboard, dan achter het handschoenkastje ergens en vervolgens in het zwarte bakje tussen de zekeringen en het ecu (onder de motorkap).
Zekeringen heb ik al gecontroleerd, niets mis mee...
Auto kan zonder problemen in gang gelopen worden. Dus eenmaal gestart, geen misérie meer.
Iemand een idee wat het probleem kan zijn?
Idd, accu slecht is optie 1schoenie schreef:Heb je al een keer startkabels of een starthulp gebruikt? klinkt namelijk toch als een accu die te weinig kracht heeft
Optie 2 is dat je startmotor brak is, of de kabels erheen..
Eventueel even met een goede dikke draad direct vanaf de + pool van je accu de + aansluiting op je startmotor aantikken, dan weet je of ie nog wel werkt of niet..
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
Wel als hij de uitslag van de accutest:"Good Condition" is(zie startpost)Jarno schreef:maar niet altijd aangezien ie amper of niet meer kan opladen
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!