R827, Tiptoetsbediening voor de Ramen?
- stigmatic
- MG-R Fanatic
R827, Tiptoetsbediening voor de Ramen?
Goedenavond,
Vraagje... hoe zit het met de tiptoetsbediening van de electrische ramen van de 800's. Op alle ramen zit een tiptoetsoptie voor het opengaan... maar bij het sluiten val alle ramen (incl dak) moet je de knop ingedrukt houden...
Beste vreemd, ik had een 92'er 827 die tiptoets had op alles opties (dus inclusief tiptoets voor het sluiten van dak en ramen) en 94'er 820Ti met alleen tiptoetsbediening voor de openen van ramen zoals hierboven beschreven.
Het vage is dat ik nu een 96'er 827 heb met alleen tiptoetsbediening voor het openen, maar niet voor het sluiten... je zou toch denken dat dit topmodel ook tiptoetsbediening heeft voor het sluiten van de ramen.
Nou vraag ik me af of dat misschien programmeerbaar is... bij het loskoppelen van de accu moet je hem opnieuw " Instellen". Standaard geeft hij dan bij elke beweging van het raam (zowel open als sluiten) een piepsignaal en werkt er geen enkele tiptoetsbediening. Pas na het compleet openen van alle ramen en het dak gaat dit signaal weg en komt de gedeeltelijke tiptoets bediening weer terug.
Dus om een lang verhaal kort te maken: kun je ook instellen op een of andere manier dat je tiptoetsbediening heeft voor het sluiten van de ramen??
Daarnaast hadden zowel de 92'er 827 als de 94'er 820Ti lazy locking... een optie dat je met de afstandbediening alle ramen en dak kon sluiten terwijl je naast de auto staat. Mn huiduge 96'er 827 heeft dit niet... of t werkt niet.... Zou dit ermee te maken kunnen hebben??
Vraagje... hoe zit het met de tiptoetsbediening van de electrische ramen van de 800's. Op alle ramen zit een tiptoetsoptie voor het opengaan... maar bij het sluiten val alle ramen (incl dak) moet je de knop ingedrukt houden...
Beste vreemd, ik had een 92'er 827 die tiptoets had op alles opties (dus inclusief tiptoets voor het sluiten van dak en ramen) en 94'er 820Ti met alleen tiptoetsbediening voor de openen van ramen zoals hierboven beschreven.
Het vage is dat ik nu een 96'er 827 heb met alleen tiptoetsbediening voor het openen, maar niet voor het sluiten... je zou toch denken dat dit topmodel ook tiptoetsbediening heeft voor het sluiten van de ramen.
Nou vraag ik me af of dat misschien programmeerbaar is... bij het loskoppelen van de accu moet je hem opnieuw " Instellen". Standaard geeft hij dan bij elke beweging van het raam (zowel open als sluiten) een piepsignaal en werkt er geen enkele tiptoetsbediening. Pas na het compleet openen van alle ramen en het dak gaat dit signaal weg en komt de gedeeltelijke tiptoets bediening weer terug.
Dus om een lang verhaal kort te maken: kun je ook instellen op een of andere manier dat je tiptoetsbediening heeft voor het sluiten van de ramen??
Daarnaast hadden zowel de 92'er 827 als de 94'er 820Ti lazy locking... een optie dat je met de afstandbediening alle ramen en dak kon sluiten terwijl je naast de auto staat. Mn huiduge 96'er 827 heeft dit niet... of t werkt niet.... Zou dit ermee te maken kunnen hebben??
Rij Brits.. of rij niet!
Dat heet lazy-lock en dat kun je inschakelen (volgens manual) door een code in te geven met contact en achterruitverwarmingsknopje. Als ik het goed heb: Knopje indrukken en dan op contact zetten, knopje loslaten en dan moet er een piepje komen. Dan is lazy-lock in - of uitgeschakeld.Cees schreef:Ik kan me van een vroege 800 si herinneren dat bij het afsluiten met de afst.bed. alle ramen, incl dak vanzelf werden gesloten.
Is mij echter met de 3 800's (820si HB, 820si sedan mkII, 827 Coupe) maar 1 keer gelukt. Zal wel de slechte electronica zijn van de 800's.
Ik ga het straks gelijk proberen en laat mijn bevindingen weten. Was het trouwens ook niet zo dat wanneer je aan de bestuurderszijde de (dichte) ramen LV en RV allebei gelijktijdig dichtdoet je dan de lazy-lock neutraliseert? Zag ik een monteur eens doen in N'gein toen m'n ramen niet meer dicht wilden...
Cees schreef:Ik ga het straks gelijk proberen en laat mijn bevindingen weten. Was het trouwens ook niet zo dat wanneer je aan de bestuurderszijde de (dichte) ramen LV en RV allebei gelijktijdig dichtdoet je dan de lazy-lock neutraliseert? Zag ik een monteur eens doen in N'gein toen m'n ramen niet meer dicht wilden...
Denk dat hij toen je accu eraf heeft gehad en de ramen weer "neutraliseerde" dus zonder dat ze piepen als je ze open en dicht doet, zelfde geld ook voor je dakraam en achterzijruitjes
- The Flying Dutchman
- MG-R Freak
- stigmatic
- MG-R Fanatic
Gelijk geprobeerd, maar helaas... niet gelukt.vincent schreef: Dat heet lazy-lock en dat kun je inschakelen (volgens manual) door een code in te geven met contact en achterruitverwarmingsknopje. Als ik het goed heb: Knopje indrukken en dan op contact zetten, knopje loslaten en dan moet er een piepje komen. Dan is lazy-lock in - of uitgeschakeld.
Is mij echter met de 3 800's (820si HB, 820si sedan mkII, 827 Coupe) maar 1 keer gelukt. Zal wel de slechte electronica zijn van de 800's.
(ben er na tig keer ramen open en dicht wel achtergekomen, dat er een erug goed alarm op zit...)
Rij Brits.. of rij niet!