LPG verdeler

414 416 418 420 45
Plaats reactie
rakram1

LPG verdeler

Bericht door rakram1 »

Hoi !

Het ziet er naar uit dat de LPG verdeler de oorzaak is van mijn problemen.
Echter wat een prijzen voor zo'n ding zeg !

Weet iemand of het makkelijk is om dit zelf te reviseren, wij zijn vrij handig (hebben al diverse motoren verwisseld e.d.), maar LPG is ons onbekend.

Ik neem aan dat er revisisetjes te koop zijn, maar zou je het zelf ook kunnen zonder alsnog een nieuwe te moeten kopen.

Nog een vraag:

Wat houdt backfire precies in en hoe ontstaat het.
Wat zijn de symptomen van backfire ?

THNX !!!
schoenie
MG-R Addict
Bericht door schoenie »

Op marktplaats zijn meestal wel mensen die een ruilverdamper aanbieden en dan ben je voor 100-150 euro klaar. reviseren is niet echt moeilijk, voor een revisiesetje ben je ongeveer 40 euro kwijt.

Backfire houd in dat er gas/benzine in je inlaatspuitstuk verbrand. Dit was vooral vroeger een probleem met auto's die een k-jetronic injectie hadden en een luchtvolumemeter gebruikten. Wanneer je dan backfire had sloeg deze met een klap terug en ging hij vaak kapot. (dan kon je niet meer op benzine rijden)
Oorzaak van backfire is voornamelijk slechte bougiekabels waardoor de bougie van de cilinder die zich aan het vullen is vonkt en daardoor het mengsel in het inlaatspruitstuk verbrand. Ook slechte bougies kunnen een oorzaak zijn.

Motoren van Rover gebruiken een mapsensor en deze kan mogelijk kapot gaan, maar de drukgolf kan eigenlijk vrij makkelijk terug naar je luchtfilter, dus dat is geen probleem. mocht het ontstaan.

Backfire kwam voornamelijk voor bij oude lpg installaties waar een mengstuk wordt gebruik om gas toe te dienen en dan zit het hele inlaatspruitstuk vol met een brandbaarmengsel en dan is de klap best hard. Tegenwoordig wordt gas op de zelfde plek als benzine ingespoten en is de kans op backfire aanzienlijk minder en als het gebeurd hoor je maar een klein plofje.
MG TF wannahave
rakram1

Bericht door rakram1 »

Kijk, dat zijn antwoorden waar je wat aan hebt !

Maar ik kan bougies uitsluiten, die heb ik vervangen net zoals de verdeelkap en rotor. Dus dan blijven de kabels nog over.
Hoe herken je een backfire ?

En enig idee waar de revisisetjes te koop zijn voor de verdeler ?

THNX !
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

:shock: Ik heb er net 1 op marktplaats gezet. Ligt al veel te lang in de schuur, en mijn vader werd het net een paar weken geleden helemaal zat.

Hagelnieuw maar wel van een R618.

Gas inbouw set
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
schoenie
MG-R Addict
Bericht door schoenie »

De verdamper is gewoon het zelfde als de set van het merk Koltec is.
MG TF wannahave
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

yep hij is van Koltec
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Plaats reactie