Welke motorolie?
Welke motorolie?
Even een korte en gemakkelijke vraag.
Ik heb een Rover 200 (1998) 1.4 16V.
Welke olie moet er in?
5W of 10W?
Synthetisch of half-synthetisch?
Aub een snel antw. want ik ga naar zee vertrekken en moet dringend olie bijgieten...
Ik heb een Rover 200 (1998) 1.4 16V.
Welke olie moet er in?
5W of 10W?
Synthetisch of half-synthetisch?
Aub een snel antw. want ik ga naar zee vertrekken en moet dringend olie bijgieten...
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
kan wel, liever niet.Jarno schreef:ok, dan neem ik die 10W 40 half-synt.
Ik weet niet welke olie er momenteel inzit, mag ik dat er gewoon bijgooien?
Liefst in 1 keer al je olie verversen + nieuw filter. Dan bij blijven vullen met dezelfde olie.
Na 2 jaar weer compleet verversen.
Zelf gebruik ik 5W40 semi-sytheet voor de "gewone" motoren en voor de compleet opnieuw opgebouwde motoren 5W40 vol syntheet.
b.t.w. je kunt ook nog je carter eraf draaien en ook deze reinigen, beetje overkill maar je zult zien wat voor drek daar in zit.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Dat is bizar weinig. Dat is minder dan de retail-kostprijs van de 5 liter motorolie, de 2 liter bak olie en het filter.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Wat voor olie gooi je er dan in?bam schreef:ik doe het altijd zelf bij mijn diesel elke 7500 kost mij 25 euro (5 liter olie 10w40 en filter)
Bam.
Ik heb laatst een filter bij de brezan gekocht en dat was 15 euro voor het filter alleen. Dan doe je dus olie van 2 euro per liter in je blok? (of je hebt je filters erg goedkoop)
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Ik krijg korting bij Brezan.118GTR schreef:
Wat voor olie gooi je er dan in?
Ik heb laatst een filter bij de brezan gekocht en dat was 15 euro voor het filter alleen. Dan doe je dus olie van 2 euro per liter in je blok? (of je hebt je filters erg goedkoop)
En wat betreft olie ga ik die discussie niet aan maar ik zal zeker geen helix in mijn auto doen. (ik heb nl. connecties in de olieindustrie en weet welke kwaliteit ik moet hebben en daar bezuinig ik niet op ivm mijn turbo)
Bam.
Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Je kan prima af met een merk wat Brezan verkoopt, er staat nl. op de verpakking aan wat voor specificaties de olie voldoet.
In je instuktieboekje van de auto staat aangegeven welke je moet hebben.
En als je gewoon om de 10-15 dkm je olie ververst is er niets aan de hand.
Helix en andere soorten hebben dopes erin zitten die reiniggen of de weerstand verminderen en dit zal best, maar als je je auto normaal warm rijdt en er normaal mee omgaat heb je dit niet nodig.
ik weet dat een maat van mij met zijn coshworth speciale olie nodig had vanwege hogere temperaturen etc. maar als je je met dit soort dingen bezig houdt weet je wat je nodig hebt anders begin je hier niet aan. (dit zijn mensen als 118gtr
)
Gewoon voor de huis tuin en keuken rover normale 10w40 olie, maar omdit bij de Lidl te kopen gaat mij wat te ver (zelfs voor mijn weggooi chinese scooter).
In je instuktieboekje van de auto staat aangegeven welke je moet hebben.
En als je gewoon om de 10-15 dkm je olie ververst is er niets aan de hand.
Helix en andere soorten hebben dopes erin zitten die reiniggen of de weerstand verminderen en dit zal best, maar als je je auto normaal warm rijdt en er normaal mee omgaat heb je dit niet nodig.
ik weet dat een maat van mij met zijn coshworth speciale olie nodig had vanwege hogere temperaturen etc. maar als je je met dit soort dingen bezig houdt weet je wat je nodig hebt anders begin je hier niet aan. (dit zijn mensen als 118gtr

Gewoon voor de huis tuin en keuken rover normale 10w40 olie, maar omdit bij de Lidl te kopen gaat mij wat te ver (zelfs voor mijn weggooi chinese scooter).
Jaguar XE
MG ZS 120 MKII