Pagina 1 van 1
Rover 200 MK3 = probleemwagen?
Geplaatst: za jul 15, 2006 11:17 am
door Jarno
Ik hoor echt zoveel mensen zeggen dat de 200 MK3 een probleemwagen is...
- cilinderkoppakking
- best oranje koelwater, want het blauwe is niet goed
- ...
Is dit nu waar of niet?
Geplaatst: za jul 15, 2006 12:07 pm
door Frekkel
er zijn nogal veel mensen die niet weten waarover ze spreken. het enige grote probleem van de k-series is de koppakking. en das meteen ook het enige. en dan nog niet bij allemaal. ik zit aan mijn 3de 200 mk3 en heb nog nooit miserie gehad.
Geplaatst: za jul 15, 2006 12:11 pm
door Jarno
ok.
Ik hoor ook geregeld dat als je met de 1400 16V ver doortrekt dat je de koppakking ook sneller naar de zak rijdt?
Het rood begint nl. pas aan 7000toeren en ik schakel momenteel altijd rond 3500...
En is er iets waar ik specifiek op moet letten bij deze wagen?
En hoeveel kost een nieuwe cilinderkoppakking :P
Geplaatst: za jul 15, 2006 1:02 pm
door Edgecrusher
K-serie is niet echt een problemen motor.
De k-serie is alleen erg gevoelig bij koude motortemperaturen.
Wanneer de motor netjes warm gereden is kan hij wel erg veel hebben.
Het koelsysteem is wel iets wat de nodige aandacht verdient.
Blauw/ groene koelvloeistof wordt normaal toegepast door MG-R.
Rood kan wel, maar heeft geen toegevoegde waarde.
(echter nooit door elkaar gebruiken)
Geplaatst: za jul 15, 2006 1:03 pm
door Jarno
okay, dus ik kan zonder problemen een kelk steken in de motor?
Geplaatst: za jul 15, 2006 2:11 pm
door artemis
Edgecrusher schreef:Blauw/ groene koelvloeistof wordt normaal toegepast door MG-R.
Rood kan wel, maar heeft geen toegevoegde waarde.
(echter nooit door elkaar gebruiken)
Er is bij MG/ROVER uitgevonden dat door de rode koelvloeistof te gebruiken
de koppakkingsystemen minder snel kapot gaan.
De rode koelvloeistof die in mijn auto zit (via van Noort) komt ook bij MG/ROVER vandaan, is door hun ontwikkeld
Deze rode koelvloeistof is vanaf een bepaald jaartal in gebruik genomen door MG/ROVER ipv de groene koelvloeistof.
Dus het maakt degelijk wel verschil uit

Geplaatst: za jul 15, 2006 6:07 pm
door Roverforever
De oranje (OAT) koelvloeistof word toegepast door onze Rover dealer in de 45. (1.8 K-motor) en wij hebben er ook nog nooit problemen mee gehad.
Controleer gewoon genoeg het niveau en de motortemperatuur,want motor mechanisch is het een heel sterke motor.
Geplaatst: za jul 15, 2006 6:47 pm
door Edgecrusher
De rode koelvloeistof die in mijn auto zit (via van Noort) komt ook bij MG/ROVER vandaan, is door hun ontwikkeld
Is deze afwijkend van de VW specificaties?
Met speciale toevoegingen die minder agressief zijn voor de aluminium motordelen.
Geplaatst: za jul 15, 2006 8:21 pm
door Jarno
dus de wagen moet ertegen kunnen als ik regelmatig doortrek tot 6000 toeren? :P
Geplaatst: za jul 15, 2006 9:50 pm
door Frekkel
de mijne ziet dagelijks 7200 toeren en dat al 102000 km lang, en ie leeft nog dus zo'n rotzooi zal het wel niet zijn.