Rover 200 MK3 = probleemwagen?
Rover 200 MK3 = probleemwagen?
Ik hoor echt zoveel mensen zeggen dat de 200 MK3 een probleemwagen is...
- cilinderkoppakking
- best oranje koelwater, want het blauwe is niet goed
- ...
Is dit nu waar of niet?
- cilinderkoppakking
- best oranje koelwater, want het blauwe is niet goed
- ...
Is dit nu waar of niet?
ok.
Ik hoor ook geregeld dat als je met de 1400 16V ver doortrekt dat je de koppakking ook sneller naar de zak rijdt?
Het rood begint nl. pas aan 7000toeren en ik schakel momenteel altijd rond 3500...
En is er iets waar ik specifiek op moet letten bij deze wagen?
En hoeveel kost een nieuwe cilinderkoppakking :P
Ik hoor ook geregeld dat als je met de 1400 16V ver doortrekt dat je de koppakking ook sneller naar de zak rijdt?
Het rood begint nl. pas aan 7000toeren en ik schakel momenteel altijd rond 3500...
En is er iets waar ik specifiek op moet letten bij deze wagen?
En hoeveel kost een nieuwe cilinderkoppakking :P
K-serie is niet echt een problemen motor.
De k-serie is alleen erg gevoelig bij koude motortemperaturen.
Wanneer de motor netjes warm gereden is kan hij wel erg veel hebben.
Het koelsysteem is wel iets wat de nodige aandacht verdient.
Blauw/ groene koelvloeistof wordt normaal toegepast door MG-R.
Rood kan wel, maar heeft geen toegevoegde waarde.
(echter nooit door elkaar gebruiken)
De k-serie is alleen erg gevoelig bij koude motortemperaturen.
Wanneer de motor netjes warm gereden is kan hij wel erg veel hebben.
Het koelsysteem is wel iets wat de nodige aandacht verdient.
Blauw/ groene koelvloeistof wordt normaal toegepast door MG-R.
Rood kan wel, maar heeft geen toegevoegde waarde.
(echter nooit door elkaar gebruiken)
- artemis
- MG-R Freak
- Berichten: 1981
- Lid geworden op: zo apr 18, 2004 11:51 am
- Woonplaats:
- Locatie: almere
- Contacteer:
Er is bij MG/ROVER uitgevonden dat door de rode koelvloeistof te gebruikenEdgecrusher schreef:Blauw/ groene koelvloeistof wordt normaal toegepast door MG-R.
Rood kan wel, maar heeft geen toegevoegde waarde.
(echter nooit door elkaar gebruiken)
de koppakkingsystemen minder snel kapot gaan.
De rode koelvloeistof die in mijn auto zit (via van Noort) komt ook bij MG/ROVER vandaan, is door hun ontwikkeld
Deze rode koelvloeistof is vanaf een bepaald jaartal in gebruik genomen door MG/ROVER ipv de groene koelvloeistof.
Dus het maakt degelijk wel verschil uit

- Roverforever
- MG-R Freak
- Berichten: 774
- Lid geworden op: di sep 14, 2004 7:55 pm
- Woonplaats: heist op den berg/wi
De oranje (OAT) koelvloeistof word toegepast door onze Rover dealer in de 45. (1.8 K-motor) en wij hebben er ook nog nooit problemen mee gehad.
Controleer gewoon genoeg het niveau en de motortemperatuur,want motor mechanisch is het een heel sterke motor.
Controleer gewoon genoeg het niveau en de motortemperatuur,want motor mechanisch is het een heel sterke motor.
1988 Rover Vitesse & 1994 Rover 620i & 1994 Rover 827Si Coupé & 1995 Rover 827Si Saloon & 1998 Rover 620Si & 2003 Rover 45 1.8 & 2005 MG ZT CDTi+ & 2003 Rover 75 CDTi Tourer & 2004 Rover 75 4.6 V8 RHD & 2015 Volvo V70 T4 Nordic full option