Rover 200 MK3 = probleemwagen?

214 216 218 220 25
Plaats reactie
Jarno

Rover 200 MK3 = probleemwagen?

Bericht door Jarno »

Ik hoor echt zoveel mensen zeggen dat de 200 MK3 een probleemwagen is...
- cilinderkoppakking
- best oranje koelwater, want het blauwe is niet goed
- ...

Is dit nu waar of niet?
Gebruikersavatar
Frekkel
MG-R Freak
Berichten: 1424
Lid geworden op: vr mei 21, 2004 3:48 pm
Woonplaats: Waarschoot

Bericht door Frekkel »

er zijn nogal veel mensen die niet weten waarover ze spreken. het enige grote probleem van de k-series is de koppakking. en das meteen ook het enige. en dan nog niet bij allemaal. ik zit aan mijn 3de 200 mk3 en heb nog nooit miserie gehad.
MG ZR S1800
Jarno

Bericht door Jarno »

ok.
Ik hoor ook geregeld dat als je met de 1400 16V ver doortrekt dat je de koppakking ook sneller naar de zak rijdt?

Het rood begint nl. pas aan 7000toeren en ik schakel momenteel altijd rond 3500...

En is er iets waar ik specifiek op moet letten bij deze wagen?
En hoeveel kost een nieuwe cilinderkoppakking :P
Edgecrusher

Bericht door Edgecrusher »

K-serie is niet echt een problemen motor.

De k-serie is alleen erg gevoelig bij koude motortemperaturen.
Wanneer de motor netjes warm gereden is kan hij wel erg veel hebben.

Het koelsysteem is wel iets wat de nodige aandacht verdient.

Blauw/ groene koelvloeistof wordt normaal toegepast door MG-R.
Rood kan wel, maar heeft geen toegevoegde waarde.
(echter nooit door elkaar gebruiken)
Jarno

Bericht door Jarno »

okay, dus ik kan zonder problemen een kelk steken in de motor?
Gebruikersavatar
artemis
MG-R Freak
Berichten: 1981
Lid geworden op: zo apr 18, 2004 11:51 am
Woonplaats:
Locatie: almere
Contacteer:

Bericht door artemis »

Edgecrusher schreef:Blauw/ groene koelvloeistof wordt normaal toegepast door MG-R.
Rood kan wel, maar heeft geen toegevoegde waarde.
(echter nooit door elkaar gebruiken)
Er is bij MG/ROVER uitgevonden dat door de rode koelvloeistof te gebruiken
de koppakkingsystemen minder snel kapot gaan.
De rode koelvloeistof die in mijn auto zit (via van Noort) komt ook bij MG/ROVER vandaan, is door hun ontwikkeld
Deze rode koelvloeistof is vanaf een bepaald jaartal in gebruik genomen door MG/ROVER ipv de groene koelvloeistof.
Dus het maakt degelijk wel verschil uit ;)
Gebruikersavatar
Roverforever
MG-R Freak
Berichten: 774
Lid geworden op: di sep 14, 2004 7:55 pm
Woonplaats: heist op den berg/wi

Bericht door Roverforever »

De oranje (OAT) koelvloeistof word toegepast door onze Rover dealer in de 45. (1.8 K-motor) en wij hebben er ook nog nooit problemen mee gehad.

Controleer gewoon genoeg het niveau en de motortemperatuur,want motor mechanisch is het een heel sterke motor.
1988 Rover Vitesse & 1994 Rover 620i & 1994 Rover 827Si Coupé & 1995 Rover 827Si Saloon & 1998 Rover 620Si & 2003 Rover 45 1.8 & 2005 MG ZT CDTi+ & 2003 Rover 75 CDTi Tourer & 2004 Rover 75 4.6 V8 RHD & 2015 Volvo V70 T4 Nordic full option
Edgecrusher

Bericht door Edgecrusher »

De rode koelvloeistof die in mijn auto zit (via van Noort) komt ook bij MG/ROVER vandaan, is door hun ontwikkeld
Is deze afwijkend van de VW specificaties?
Met speciale toevoegingen die minder agressief zijn voor de aluminium motordelen.
Jarno

Bericht door Jarno »

dus de wagen moet ertegen kunnen als ik regelmatig doortrek tot 6000 toeren? :P
Gebruikersavatar
Frekkel
MG-R Freak
Berichten: 1424
Lid geworden op: vr mei 21, 2004 3:48 pm
Woonplaats: Waarschoot

Bericht door Frekkel »

de mijne ziet dagelijks 7200 toeren en dat al 102000 km lang, en ie leeft nog dus zo'n rotzooi zal het wel niet zijn.
MG ZR S1800
Plaats reactie