Schurend geluid

214 216 218 220 25
Plaats reactie
MarkBRM

Schurend geluid

Bericht door MarkBRM »

Hey,

Heb een raar verschijnsel. Als ik naar rechts stuur lijkt het alsof de remschijf aanloopt, ik hoor dan een schurend geluid wat lijkt op ijzer op ijzer. Alleen de remblokken zijn nog goed. Als ik tijdens het sturen de rem intrap houdt het op. Iemand een idee wat dit kan zijn?

Het gebeurt alleen als ik naar rechts stuur, rechtuit of naar links is er nix aan de hand.
PeterG

Bericht door PeterG »

Misschien de schijf zelf eens nazien, ze blijft misschien "plakken" of haperen
MarkBRM

Bericht door MarkBRM »

ok, ga ik dat eens even proberen. bedankt!
MarkBRM

Bericht door MarkBRM »

hmm, wiel kan gewoon vrij ronddraaien. heb bij nader inzien toch het idee dat de remblokken op zijn. morgen komen er nieuwe onder.
MarkBRM

Bericht door MarkBRM »

waar/hoe zou ik dat kunnen zien dan? wielen zijn redelijk open, 16 spaaks.
master of disaster

Bericht door master of disaster »

klonk het als een mauwend geluid

want ik had vandaag ook tijdens het sturen een soort mauwend geluid klonk mij persoonlijk meer als een hydroliek slang of zo die iets beknelt zat of zo iets

bij ons op t werk beginnen de trekkers ook wel een te mauwen en fluiten als je nix aan gekoppelt hebt en dr wel druk of de slang staat en t klonk ongeveer t zelde ?????

weet niet waar dat aan kan liggen want bij mij had remmen of gas geven geen invloed op t geluid en t was ook maar ff t geluid aleen puur tijdens vrij stikke bocht draaien

zelf zat ik te denken aan de stuur v*rkr*cht*ng aan gezien t tijdens het sturen was
MarkBRM

Bericht door MarkBRM »

nee geen ''miauwend'' geluid. denk dat het toch de remblokken zijn, heb even gekeken en er zit iig niet veel meer op. ze worden vanmiddag vervangen, ga ervanuit dat het dan over is.
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

Of een kat die klem zit onder de motorkap :D.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
MarkBRM

Bericht door MarkBRM »

probleem is opgelost, waren toch de remblokken. er zat nog zo'n 2 mm op, maar blijkbaar zit er vooraan een of ander metalen klepje, welke al wel tegen de schijf aanliep. gelukkig is de schijf niet erg beschadigt, dus deze hoeft niet vervangen te worden.
master of disaster

ik vrees dat ik t zelde probleem heb of iets dat nog duurder gaat worden want wat begon bij slechts scherpe linker bochten is nu ook t gevaal bij het remmen en nog erger bij het rustig over gaan van drempels zelfs zonder te remmen

en dan die lui van de kwikfit maar zeggen nee t ligt niet aan je remmen zal je aandrijfas of homokineet of zo wel doen als t bij t sturen is

wat mij van af begin al wel op viel is dat hij geluid maakt of dr een steentje in t wiel zit terweil dr nix in mn band aan te treffen beetje tikkend geluid wat gister in de bochten ook erger werd en dan met name de linker bochten

morgen de auto even naar een ex rover dealer brengen is de garage waar mn pa al jaren loopt aleen is nu kia dealer maar daar voor altijd roverdealer geweest dus die weten wel waar ze over praten want ze hebben een probleem met t alarm ook perfect verholpen lag aan bloot liggende kabels bij de achterklep ( kortsluiting )

en als het mouw probleem verholpen is en mn kachel weer normaal doet hoop ik komende 2 jaar een perfecte auto aan mijn rovertje te hebben

by the way kan het gemouw ook te maken hebben met het feit dat toen het vanmiddag erger werd het steeds warmer in de auto werd zonder dat de kachel aanstond en terweil de temperatuur meter nix opliep en gewoon normaal stond ik had ook de airco of nix aan ???????
Järv
Moderator
Contacteer:

Bericht door Järv »

de mijne gaat deze week ook ff naar de roverdealer.
Na ff flink sportief rijden lijkt 't wel of alles aanloopt om en nabij de schijven voor :dry:
Dacht dat dat beschermplaatje bij hitte verbuigd en tegen de schijf aan loopt ... maar ik vrees dat dat 't niet is
You can go fast ... but I can go anywhere.
Mark16v
MG-R Freak

Bericht door Mark16v »

tikkend geluid bij sturen is 9 van de 10 keer homokineet.
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
master of disaster

die kapjes die gaan aanlopen klinkt best logich maar denk dat t probleem wat groter zal zijn maar als hij terug is van de garage laat ik jullie weten wat het was
Plaats reactie