lucht filter
lucht filter
Heey,
Ik wil een open filter monteren, maar ga er geen 180euro voor neerlegen
heb nog een filter. nu wil ik deze zo voordelig mogelijk monteren wat zijn de mogelijk heden? graag zeer snel jullie reactie.
hoe groot is het stuk waar de slang van het filter de gasklep op gaat? en wat is de diameter??
Mvg remco
Ik wil een open filter monteren, maar ga er geen 180euro voor neerlegen
heb nog een filter. nu wil ik deze zo voordelig mogelijk monteren wat zijn de mogelijk heden? graag zeer snel jullie reactie.
hoe groot is het stuk waar de slang van het filter de gasklep op gaat? en wat is de diameter??
Mvg remco
Wie weet de lengte.Bruno schreef:...met als gevolg een pak pk's .......verloren
en hij is wel van pipercross heeft alleen in een peugeot gezeten.
ik wil dat filter gebruiken en ga dus geen nieuwe kopen is zo'n 400km oud.
wie kan me een foto geven met maten van die pijp....

ik hou van dingen proberen daarna ga ik er de bank mee op kijken of het scheelt..
Bvd dank ik moet het snel weten groeten!
- Bruno
- MG-R Addict
- Berichten: 483
- Lid geworden op: di jan 20, 2004 1:44 am
- Woonplaats:
- Locatie: Schriek (Heist O/d Berg) Belgie
- Contacteer:
Het moet trouwens ook een zeer sterke darm zijn, die niet vervormt of dichtklapt, als er lucht wordt aangezogen.
Een hiiteschild rond de filter, is ook geen overbodige luxe, evenals 2 flexipipes die de lucht aanvoeren via liefst de onderkant van de F. Deze kan je dan weer best bevestigen met een TR-bracket. Doch dit laatste is niet noodzakelijk voor de performantie, maar wel voor het installatie gemak.
Een hiiteschild rond de filter, is ook geen overbodige luxe, evenals 2 flexipipes die de lucht aanvoeren via liefst de onderkant van de F. Deze kan je dan weer best bevestigen met een TR-bracket. Doch dit laatste is niet noodzakelijk voor de performantie, maar wel voor het installatie gemak.

MGF '180' VVC
MGTF Elegance
MG ZR MK1 VGK 2.0 Racer
MG ZR MK2 190 Cupracer
2 X Rover 114 Cupracer
Wie heeft er zo'n stukje pijk van k&n of is het mogelijk om een 45 graden bocht te monteren?Bruno schreef:Het moet trouwens ook een zeer sterke darm zijn, die niet vervormt of dichtklapt, als er lucht wordt aangezogen.
Een hiiteschild rond de filter, is ook geen overbodige luxe, evenals 2 flexipipes die de lucht aanvoeren via liefst de onderkant van de F. Deze kan je dan weer best bevestigen met een TR-bracket. Doch dit laatste is niet noodzakelijk voor de performantie, maar wel voor het installatie gemak.
ga er niet op bezuinigen en koop gewoon een goede filter die specifiek voor de F is. dat is mijn mening.
K&N
Green
Vader
ITG
en als dat echt te duur is naar je zin koop je gewoon een paneel filter van K&N of Green die je in je bestaande behuizing kan leggen (is dan wel geen open filter)
suc6 in ieder geval.
K&N
Green
Vader
ITG
en als dat echt te duur is naar je zin koop je gewoon een paneel filter van K&N of Green die je in je bestaande behuizing kan leggen (is dan wel geen open filter)
suc6 in ieder geval.
je hebt ook goede universele filters met hitteschild erbij, die kosten een fractie van de prijs van K&N enzo. Het is toch immers belachelijk honderden euro's te betalen voor een stukkie kunststof en katoen met een al dan niet metalen hoesje (lees Green twister) eromheen?
Tuurlijk is er crap op de markt maar de universelen uit duitsland enzo zijn goed zat.
Tuurlijk is er crap op de markt maar de universelen uit duitsland enzo zijn goed zat.
Misschien is dit iets:

(gesloten en niet duur)
of
(iets goedkoper, ca. 45,-)
Omschrijving: De Green Storm filter is een gesloten openlucht filter. Het grote voordeel is dat er een slang op aangesloten kan worden waarbij men lucht kan aanzuigen deze slang leg je dan bij de voorbumper neer om koude rijwind te laten aanzuigen, koude lucht is meer zuurstof, meer zuurstof is meer vermogen (meer zuurstof zet extra uit in de motor)
Het filter is eenvoudig op maat aan te sluiten van 65 MM t/m 85 MM aansluiting aan het filter zitten 2 gaten om het instaleren in de auto te vereenvoudigen.
De slang is als optie bij ons er bij te bestellen 1 meter kost dan 37,- dit is een hoge kwaliteits slang (doorzichtig incl. slangklem)
Het filter zelf dient 1 keer per jaar schoongemaakt te worden een schoonmaakkit kost bij ons 16,90 extra, hier doe je heel lang mee.
Prijs: € 69.00[/img]

(gesloten en niet duur)


Omschrijving: De Green Storm filter is een gesloten openlucht filter. Het grote voordeel is dat er een slang op aangesloten kan worden waarbij men lucht kan aanzuigen deze slang leg je dan bij de voorbumper neer om koude rijwind te laten aanzuigen, koude lucht is meer zuurstof, meer zuurstof is meer vermogen (meer zuurstof zet extra uit in de motor)
Het filter is eenvoudig op maat aan te sluiten van 65 MM t/m 85 MM aansluiting aan het filter zitten 2 gaten om het instaleren in de auto te vereenvoudigen.
De slang is als optie bij ons er bij te bestellen 1 meter kost dan 37,- dit is een hoge kwaliteits slang (doorzichtig incl. slangklem)
Het filter zelf dient 1 keer per jaar schoongemaakt te worden een schoonmaakkit kost bij ons 16,90 extra, hier doe je heel lang mee.
Prijs: € 69.00[/img]
Laatst gewijzigd door Edgecrusher op di jun 27, 2006 8:50 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
moet je er daarna niet overheen rijdenEdgecrusher schreef:Misschien is dit iets:
aanzuigen deze slang leg je dan bij de voorbumper neer om koude rijwind te laten aanzuigen,

Wel peppie hoor doorzichtige slang kun je de lucht zien door de slang heenEdgecrusher schreef: De slang is als optie bij ons er bij te bestellen 1 meter kost dan 37,- dit is een hoge kwaliteits slang (doorzichtig incl. slangklem)



-
- MG-R Core
- Berichten: 2527
- Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
- Woonplaats: Nieuwegein
- Locatie: NIEUWEGEIN
Zie alleen de foto niet...
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi