Hallo wederom,
Zo heb je nooit iets en ineens doet ie veel raar? Het verhaal: vrijdag gaan werken en het roverken in Vlissingen gezet, het regende nogal en ik had daarom de verlichting aangezet. Vervolgens weggelopen om aan het einde van de dag terug te komen en te ontdekken dat ik de lampen vergeten was uit te zetten...
Niet het einde van de wereld, startkabels erbij en na een minuut of 10 aan de auto van mn pa reed ie weer ok. De volgende dag na de acuu nog even weer bijgeladen te hebben een eindje gereden, km of 40. Merkte ik dat de motor nogal pingelde voor de stoplichten, soms zo erg dat ik hem aan de gang moest houden met gas bijgeven, en viel hij ook een aantal keer uit. Dit is zo gebleven, hij pingelt, en verlaagt in toeren als de lampen aangaan, hangt dan onder 500rpm en blijft dan nog net aan. Ook valt hij meteen uit als je hem warm start, hij slaat aan, om vervolgens weer uit te vallen, lijkt alsof de toerenafstelling niet goed werkt?
Weer eens geen idee wat er mee te doen, behalve dan dat er straks een keertje injectiereiniger in gaat..
Iemand een idee wat het kan zijn?
alvast bedankt, Ivo
ps. sensor van het portier is goed, interieurverlichting werkt naar behoren, geeft alleen geen signaal als je de lampen aan laat staan, het is een 214Si uit '93, standaard?
Pingelen, uitvallen, warm niet starten
-
- Moderator
- Contacteer:
.... ik heb iets gelijkwaardigs met m'n 214GSi gehad.
Heb het toen op de 220GTiyahoogroups gevraagd en kreeg uit NieuwZeeland te horen dat ik m'n vliegwielsensor moest vervangen.
Mijn Roverdealer geloofde dit niet omdat die sensor nooit kapot ging ...
... maar aangezien hij er geld mee kon verdienen heeft ie 't toch maar gedaan...
... en moest hij toegeven dat ik (eigenlijk Gary) toch gelijk had
Vliegwielsensor registreerd namelijk of je motor draait ... maar als die nix meet vind de computer het niet echt relevant de ontsteking aan te sturen.
Registreerd de sensor af en toe wat ... dan doet de computer ook wellus ... nietus ... wellus ... nietus....
Ik zeg niet dat dit het probleem is van jou auto ... maar het lijkt mij er wel op.
cheers,
Dennis
Heb het toen op de 220GTiyahoogroups gevraagd en kreeg uit NieuwZeeland te horen dat ik m'n vliegwielsensor moest vervangen.
Mijn Roverdealer geloofde dit niet omdat die sensor nooit kapot ging ...
... maar aangezien hij er geld mee kon verdienen heeft ie 't toch maar gedaan...
... en moest hij toegeven dat ik (eigenlijk Gary) toch gelijk had

Vliegwielsensor registreerd namelijk of je motor draait ... maar als die nix meet vind de computer het niet echt relevant de ontsteking aan te sturen.
Registreerd de sensor af en toe wat ... dan doet de computer ook wellus ... nietus ... wellus ... nietus....
Ik zeg niet dat dit het probleem is van jou auto ... maar het lijkt mij er wel op.
cheers,
Dennis

You can go fast ... but I can go anywhere.
even in mijn eigenwijsheid een flesje injectiereiniger gekocht en dr in gedaan, lijkt wel wat effect te hebben, pingelt minder, rijdt vlotter. En dat alleen op dat kleine eindje, vnaaf nog n stuk mee rijden en kijken of het verder verbetert. Verder wil hij nog steeds niet warm starten, heeft ie hulp bij nodig ghehe..
Ik zie het nog ff aan en anders ga ik maar eens doen alsof ik ergens verstand van heb en onder de motorkap kijken met n vriend van me. Ieg hou ik jullie wel op de hoogte!
grtz,
Ivo
Ik zie het nog ff aan en anders ga ik maar eens doen alsof ik ergens verstand van heb en onder de motorkap kijken met n vriend van me. Ieg hou ik jullie wel op de hoogte!
grtz,
Ivo