Pagina 1 van 3

825, KV6 Slechte Motor??

Geplaatst: za jun 10, 2006 9:37 pm
door stigmatic
Goedenavond,

Bloed gaat waar het niet heen kan, dus na 3 jaar blij te zijn geweest met mijn 600 ben ik nu (weer) op zoek naar een knappe 800. Mijn voorkeur gaat uit naar een 827 sterling, maar blijkbaar zijn alle 827s die te koop zijn zwaar uitgewoond en afgetrapt...

Opnieuw opzoek dus, maar nu naar een 825... Ik heb altijd begrepen dat de KV6 motor in de 825 echt drie keer zou niks zijn, omdat rover sneller dan verwacht en nog voordat ze het blok konden doorontwikkelen deze in de 800 moesten plaatsen ivm het ophouden van de samenwerking met Honda.

Nu was ik vanmiddag bij een roverdealer die dit totale onzin vond. Enige zwakke punt zou zijn het koelsysteem en dat zou volgens hem de slechte naam veroorzaken omdat het falen hiervan natuurlijk flinke schade kan opleveren.

Dus ik heb het ff kwijt.... Wat vinden of weten jullie???

Geplaatst: za jun 10, 2006 9:56 pm
door The Flying Dutchman
Als je geinteresseerd bent in een zeer nette 827 met weinig kilometers (ergens rond de ton) kan ik je aan een adres helpen.

Geplaatst: za jun 10, 2006 9:57 pm
door The Flying Dutchman
Enne....die Roverdealer zal er wel een kwijt moeten. Ze zijn echt slecht.

Geplaatst: za jun 10, 2006 10:23 pm
door stigmatic
roverjob800 schreef:Enne....die Roverdealer zal er wel een kwijt moeten. Ze zijn echt slecht.
Het gekke is dat het een klantauto betrof, die overweegt hem te verkopen... Dus die dealer had er geen direct belang bij... Maar de vraag is dus: wat is dr zo slecht aan dan??
roverjob800 schreef:Als je geinteresseerd bent in een zeer nette 827 met weinig kilometers (ergens rond de ton) kan ik je aan een adres helpen.
Ik ben zeker geinteresseerd!....... Where can i find one??

Geplaatst: za jun 10, 2006 11:35 pm
door The Flying Dutchman
Je hebt een pb

Geplaatst: wo jun 14, 2006 10:17 am
door stigmatic
roverjob800 schreef:Je hebt een pb
Ik ga bellen, thanks!


Verder niemand die iets weet over de KV6 motor in een 800???????

Geplaatst: wo jun 14, 2006 10:52 am
door Lukas
Bij toeval kwam ik net deze nog tegen:
Rover 800-serie 827i A Sterling Aut op deze website
Ziet er op het oog goed uit, en bol vol opties...

Geplaatst: wo jun 14, 2006 11:44 am
door arthur623
kilometerstand 1 km....tsja dat is ook nie veel

Geplaatst: wo jun 14, 2006 11:55 am
door Lukas
Heeft elke auto daar, ze willen dat je ze belt vermoed ik ;)

Geplaatst: wo jun 14, 2006 2:23 pm
door The Flying Dutchman
stigmatic schreef: Verder niemand die iets weet over de KV6 motor in een 800???????
De eerste KV6 motoren stonden volgens de insiders op de testbanken stuk te draaien terwijl ze aan de ander kant van de fabriek dapper werden ingebouwd. Dit alles doordat het contract met Honda afgelopen was en er toch een motor in dat ding moest. De latere KV6 motoren zoals in de 75 zijn wel iets beter, maar de dealers krijgen er nog steeds grijze haren van.

De topper van de rij is echter de 1.8 K motor, waarvan een dealer mij vertelde dat ze er ca 3 per week onder handen moesten nemen. Dus het kan nog erger.

Geplaatst: wo jun 14, 2006 3:05 pm
door Dutch
je doeld dan denk ik op een 1.8K motor in een 75, aangezien die idd een beetje ondergemotoriceerd is met een 1.8 waardoor de 1.8 er hard aan moet werken. In andere modellen nooit slechte verhalen over de 1.8 gehoord.

Geplaatst: wo jun 14, 2006 5:31 pm
door The Flying Dutchman
Inderdaad de 1.8K met natte voeringen o.a. in de 75. Ik weet niet waar die nog meer in zit. De verklaring die mij gegeven werd is de overgang naar natte voeringen, wat niet echt een succes blijkt te zijn. De basis 1.4 en 1.6K hebben nergens last van. Mijn broer heeft kortgeleden zijn 1.8 75 ook opgeblazen met ca 80K Km.

Geplaatst: wo jun 14, 2006 6:39 pm
door 118GTR
roverjob800 schreef:Inderdaad de 1.8K met natte voeringen o.a. in de 75. Ik weet niet waar die nog meer in zit. De verklaring die mij gegeven werd is de overgang naar natte voeringen, wat niet echt een succes blijkt te zijn. De basis 1.4 en 1.6K hebben nergens last van.
Mooie is nou net dat de 1.6K altijd vochtig is(damp-liner) net als de 1.8K.

De 1.4(de oudere) zijn er ook als "nat" (wet-liner)

Geplaatst: wo jun 14, 2006 7:27 pm
door Dutch
een 1.8 is er toch allen maar als damp liner dus zoals roverjob schrijft 1.8kseroe wet-liner in een 75 zou dan toch een verkeerde voorlichting betreffen :?:

Geplaatst: wo jun 14, 2006 7:53 pm
door 118GTR
Zoals ik hier boven al zei, een 1.8K is altijd een Damp-liner. Waar hij ook in hangt en wie het ook zegt het is altijd een dampliner, net zoals ALLE k-Serie motoren vanaf 1996.

Geplaatst: wo jun 14, 2006 8:00 pm
door Striker
Goh, verkeerde voorlichting bij de MG-Rover dealer. Waarom verbaast dit me nu niets? :roll: