Piepende remmen!

214 216 218 220 25
Plaats reactie
0906.090ivo

Piepende remmen!

Bericht door 0906.090ivo »

Hoi mensen,

Eerst even voorstellen (had ik nog nooit gedaan, en dan maar verkeerde plek..) Ik ben Ivo, woon in Middelburg, en heb sinds februari samen met mijn zus een rover 214si uit 1993. Zit vrij vaak op de site te lezen, is wel grappig, totdat ik nu mijn eerste probleem ben tegengekomen :| Het lot wil namelijk dat beide remmen vooraan heel erg piepen sinds kort. Het geluid is niet te harden zo hard, zeker met de ramen open ;)

Dit is alleen als ik licht rem, zogauw je wat steviger remt is het gepiep weg, en ook toen ik een keer om te testen een keer een noodstopje deed was het gepiep zelfs een tijdje helemaal weg. Sinds vandaag is het helemaal erg :(

Ik heb het niet zo gekke idee dat de blokjes versleten zijn, maar dat wil ik niet want mijn geld is op :D voor de andere mogelijkheden: Zou iemand weten wat het probleem is?

Alvast bedankt voor een eventueel antwoord/tips!

grtz,

Ivo
tummeke

Bericht door tummeke »

blokjes voor kosten je nog geen 40 euro ofzo.. Stel je het te lang uit dan moet je ook je schijven vervangen, wat je nog meer gaat kosten..

Enige manier om zeker te weten of ze versleten zijn is je remklauw eraf pakken en de blokjes bekijken..

Het lijkt mij iig dat de indicatie ijzertjes de schijf raken..
aldo
MG-R Freak

Bericht door aldo »

ik heb hetzelfde, maar dan is het gepiep niet zo erg. maar kunnen de blokjes wel op zijn als je het geluid niet hoort als je harder remt?
Rover 200VI (sold) MG ZS 120 MKII (totalled) Alfa GT:p
Afbeelding
Sn00ky-g

Bericht door Sn00ky-g »

Tomcat schreef: Bij de meeste auto's met LM-velgen kun je gewoon naar de klauw en de buitenste blokjes kijken om te zien of er nog genoeg van de blokjes over is... ;)
bij mij zie ik dat de blokjes goed zijn, maar toch een irritante piep af en toe :S, komt wel goed, want binnenkort nieuwe schijven en blokjes erop :D :twisted: :lol:
0906.090ivo

Hoi!

Ten eerste heeel erg bedankt voor de snelle reacties, is erg fijn :) Heeft iemand van jullie een idee of het zelf vervangen van de blokjes (eventueel) een enorm moeilijke klus is. En is er ook een handleiding voor te vinden op inet denken jullie? Dit natuurlijk als het niet te veel moeite is :P :D

Ik denk dat ik het zelf maar ga uitzoeken (wiel dr af) en dan evt zelf vervangen.. Wens me maar alvast succes :D

groetjes!
Järv
Moderator
Contacteer:

Bericht door Järv »

... als ik me ff heb uitgeleefd met m'n auto piepen de "remmen" ook.
Blokken zijn goed en schijf is goed ... waarschijnlijk "buigt" die beschermingsplaat aan de binnenkant door de hitte tegen de schijf aan ofzo.
Echt kl0te ... 't maakt een pest herrie :evil:
You can go fast ... but I can go anywhere.
0906.090ivo

Mensen,

Ik moet jullie helaas teleurstellen, geen sappige verhalen over een klungelende jongeling die voor het eerst remblokjes gaat vervangen met alle grote en kleine rampzalige gevolgen van dien.. Ik ben eergisteren naar de garage geweest, zijn ze voor 105 euro vervangen, erg makkelijk.. Vraag me niet hoe ik aan het geld kom ;)

Waar het op neerkomt is de remblokken idd vrijwel weg waren, nog n klein laagje waarvan de randen aan het afbrokkelen waren :s Maar hoera het gepiep is weg! :D

Nogmaals bedankt voor jullie inbreng, wordt zeer op prijs gesteld!

groetjes en tot ooit,

Ivo
Plaats reactie