Mijn Rover 214SI -UPDATE-

214 216 218 220 25
xaio

Mijn Rover 214SI -UPDATE-

Bericht door xaio »

Vandaag mijn eigen 214 gekocht. Amarant paars :D. Heb de auto gekocht met schade die verholpen zou zijn. Achterlicht unit gekocht via dit forum en deze zit er al op.

Laat hem maandag even nakijken en wat olie en zo verversen zodat dat weer gebeurd is.

Autotje is helemaal top!! Rijdt lekker gewoon super!

Maar nu komt het, de schade leek netjes weggewerkt, naar CarE gereden (weet ik ze zijn duur!) en die zag meteen dat het 1 grote plamuurbende was, erg jammer de rechter kant loopt achter nu iets boller dna de linker kant, heb ik opzich geen problemen mee. Maar hij was niet helemaal goed uitgedeukt door het schadebedrijf die hem zover heeft geifixed :S.

Nu schijnt een nieuwe kap voor rechtsachter 2000 euro te kosten inclusief het spuiten!! Das dus veel te duur maar wel een optie die ik overweeg. Laat ik hem spuiten over de plamuur heen / gronlak die er al wel op zit dan is het maar 500, maar krijg ik geen garantie erop vanwege het feit dat als ik naar erg warme landen ga, de plamuur kan scheuren :(.

Verder natuurlijk wat gebruikersschade zoals steenslag, maar dat is makkelijk bij te tippen met de meegeleverde flesjes paarse en blanke lak. Dat vind ik ook allemaal niet erg, dat heeft een auto gewoon. Klein miniscuul deukje rechtsvoor bij de wielkast maar das zelfs niet zo erg. Het erge is alleen dat de schade dus niet helemaal correct is verholpen.

Nu is het dan maar zoeken naar een spuiter die goedkoop zoiets kan fixen zonder te beginnen mekkeren over de plamuur.

Al met al erg tevreden over de manier van rijden van het wagentje en de power die hij toch nog wel heeft. Een auto die ik liever nooit meer kwijt wil!!!

Toch even me gal gespuwd hierover, maar ik ben nog steeds positief!!
De foto's komen eraan.

Mvg,

Gerben van Erkelens
Laatst gewijzigd door xaio op di sep 12, 2006 7:34 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Edgecrusher

Bericht door Edgecrusher »

Succces en veel plezier ermee....

Beetje vervelend verhaal, hopelijk is de rest beter...
xaio

Bericht door xaio »

begrijp me niet verkeerd die 2 ruggen heb ik er zeker wel voor over!! Het is alleen dat ik dat zelf niet gezien heb, en die schade gast ziet het meteen. Ach jah eerst even wat andere dingen kan hij over een maand gespoten wordne.

Is er misschien hier nog een beunhaas aanwezig die wil spuiten :lol: :lol: Mag hij de voor en achterbumper gratis meespuiten :P:P (alleen maar steenslag maar kan het altijd proberen) :lol:
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Als je het zelf niet zag, dan zou ik er gewoon lekker mee door rijden totdat je het wel ziet(plamuur barst of iets dergelijks)
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
xaio

Bericht door xaio »

Ben ik ook zeker van plan, plamuur schijnt pas te gaan barsten (volgens CarE) als er hoge temperatuurswisselingen zijn erg koud naar heel warm, en dat is in nl gelukkig niet zo erg. Dus ga hem wel laten spuiten en helemaal mooi maken, dit wordt mijn gebakje van top tot teen :D
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

xaio schreef:Ben ik ook zeker van plan, plamuur schijnt pas te gaan barsten (volgens CarE) als er hoge temperatuurswisselingen zijn erg koud naar heel warm, en dat is in nl gelukkig niet zo erg. Dus ga hem wel laten spuiten en helemaal mooi maken, dit wordt mijn gebakje van top tot teen :D
Ik snap je "dus" niet.

(1)De plamuur blijft mooi.

Dus...

(2)Ik laat hem spuiten
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
tummeke

Bericht door tummeke »

Voor 2000 heb je ook een andere 214SI tegenwoordig ;) Dus ik zou die 2000 mooi in je zak houden..

Maarre, mooie kleur :mrgreen:
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

Waar gaat het precies om? Alleen een achterscherm? Gewoon een keer (als de plamuur gaat scheuren) op een sloop een schermpje kopen en laten spuiten, dan ben je voor hooguit 500 euro klaar. 2000 euro lijkt me een beetje bespottelijk.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
xaio

Bericht door xaio »

118GTR schreef: Ik snap je "dus" niet.

(1)De plamuur blijft mooi.

Dus...

(2)Ik laat hem spuiten
idd :D ga hem helemaal mooi maken maar niet voor 2000 euris :D

en jah mooie kleur wa :P.

had zelf al zoiets om van de sloop een scherm te halen maar dat kon niet zei die gast van CarE omdat het laswerk was. Snap niet helemaal wat hij bedoelt daarmee maar het kwam er op neer dat ik niet zomaar een rechterachterkap kon halen.
xaio

Bericht door xaio »

kijk eens aan vandaag een beurt gehad, 430 euris kwijt! Uitlaat was kapot vooraan. Maar nu is hij technisch voorlopig helemaal goed. Remmen en dergelijke hoeven pas over een paar jaartje als ik tenminste 15.000 per jaar blijf tuffen.

Een keer 2 velgen laten richten en klaar is hij dan staan de wielen ook niet meer scheef rechtsachter.

Schade wordt binnenkort ook verholpen. Ergens goedkoop bedrijf gevonden dat net werk aflevert. Toch een geheel nieuwe kap, dan wordt hij het mooiste.

Misschien had ik toch een andere rover moeten kopen, maar ben er nu al helemaal verliefd op :D
challenge
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door challenge »

liefde maakt blind :idea:
xaio

Bericht door xaio »

idd, jammergenoeg wel anders had ik nu meergeld gehad :D haha :D
xaio

Bericht door xaio »

Jeej zaterdag gaat er een nieuwe kap rechtsachter op en wordt de boel gespoten. Inclusief de steenslag (voorbumper) en de achterbumper!!!

Daarnaast tippen ze hier en daar wat dingen bij!! :D

Superb!! en voor de helft van het geld als bij CarE
xaio

Bericht door xaio »

Even een update met betrekking tot het werk aan mijn Rover. De onderdelen zijn nog niet allemaal binnen waardoor er wat vertraging is opgelopen, verder geen probleem. Er komt een nieuwe rechterkap op en de kap achteraan (die achter de bumper zit) wordt ook meteen vervangen. Hier een aantal foto's van hoe de auto er op dit moment uit ziet! :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

excuses voor de foto's. met mobiel gemaakt.
Zoals je ziet zitten de standaardvelgen er al onder die ik via dit forum heb gevonden en ooow wat staan ze netjes!!
Dutch
MG-R Core

Bericht door Dutch »

Beste schade die ze dan met plamuur weggewerkt hebben zo te zien
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
xaio

Bericht door xaio »

inderdaad, de boel was gewoonweg niet uitgedeukt en de plamuur van 8 cm dik :o die konden ze er zo vanaf pakken :(. Maar heb de nieuwe kap gezien en dat gaat weer helemaal mooi worden :D
Plaats reactie