Chiptunen rover BRM
Chiptunen rover BRM
Heeft iemand ervaring met het chiptunen van een rover 200 BRM? is dit wel mogelijk en heeft het nadelen?? slecht voor de auto motorof niet? en hoeveel pk winst haal je ermee? rijd de auto dan ook zuiniger en wat kost het ongeveer...? waar zou ik het het beste kunnen laten doen...
Het kost je ongeveer 500 euries en je krijgt er 8pk en een paar nm bij, de betrouwbaarheid blijft wel in orde.
Naar mijn mening kun je beter je geld aan iets anders uitgeven.
Denk aan een viper luchtfilter/jan speed uitlaad systeem daar haal je meer winst uit, ben je daarna nog niet tevreden kun je altijd nog chippen.
Naar mijn mening kun je beter je geld aan iets anders uitgeven.
Denk aan een viper luchtfilter/jan speed uitlaad systeem daar haal je meer winst uit, ben je daarna nog niet tevreden kun je altijd nog chippen.
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
Re: 200pk
alles kan natuurlijk.pyara_pappoe schreef:heb gehoord dat je de BRM kan opkrikken naar 200 pk klopt dit? ik heb al een remus uitlaatsysteem. alleen luchtfilter nnog niet.
Maar als je een budget hebt van <1000 euro dan kan het NIET, en is de limiet zo'n 170pk.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
-
- MG-R Freak
- Contacteer:
Re: 200pk
dit zou best kunnen denk, maar dan moet je verschrikkelijk veel aanpassen.pyara_pappoe schreef:heb gehoord dat je de BRM kan opkrikken naar 200 pk klopt dit? ik heb al een remus uitlaatsysteem. alleen luchtfilter nnog niet.
ik weet niet wat het wezelijke verschil is tussen het blok van een BRM en een ZR, maar volgensmij moet je met een aantal aanpassingen ook op die 160 pk kunnen komen.
tja en daar bovenop kan je zelf ook nog een hoop doen natuurlijk.
er zijn verschillende site's waar je dit kan opzoeken.
je kan met chippen best meer dan 8 pk halen, maar dan moet je echt even weten bij welk bedrijf en je moet de rest van je blok hebben aangepast.
en het kost allemaal heeeel veeeel geld

-
- MG-R Core
De uitlaat lijn is daarbij ook nog anders....
En het motormanagement....
De BRM kan wel naar 200 PK, maar dan verlies je volgens mij wel het VVC systeem en ga je naar Direct Head Throttle Body's...
zoals 118GTR al zei... Als je een budget hebt van <1000 euro gaat het niet lukken...
En het motormanagement....
De BRM kan wel naar 200 PK, maar dan verlies je volgens mij wel het VVC systeem en ga je naar Direct Head Throttle Body's...
zoals 118GTR al zei... Als je een budget hebt van <1000 euro gaat het niet lukken...
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
waarom niet direct eens reviseren dan?lex schreef:Er zit een andere uitlaatnokkenas in en een andere mems 52 mm gasklep,
Sander en Jouke weten er waarschijnlijk nog meer van.
Wat ook niet onbelangrijk is het aantal gelopen km heeft het blok er al 2 ton opzitten dan is het niet slim om al teveel aan het blok te sleutelen.

ik heb onlangs een 52mm gasklep gestoken en ben niet echt onder de indruk. van 48 plastiek naar 48 metaal was voelbaar, maar naar 52 voel je niet. op papier misschien. in portugal heeft er éne lotus elise tb opgstoken en dat heeft hem op testbank zo'n 30 pk bijgeleverd. tevens ook een verbruik van 13 liter
MG ZR S1800
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
@lex: De uitlaatnokas en de inlaatnokassen zijn identiek tussen de 143 en 158 VVC varianten. Het enige interne verschil zit hem in de kop, in het flow ontwerp naar de kleppen.
@frekkel: De TB's die lotus levert zijn gewoon dezelfde items als die rover verkoopt. Tenzij je de individuele Throttle bodies (meevoud) bedoelt, maar ook die leveren niet instant 200pk ofzo.
@frekkel: De TB's die lotus levert zijn gewoon dezelfde items als die rover verkoopt. Tenzij je de individuele Throttle bodies (meevoud) bedoelt, maar ook die leveren niet instant 200pk ofzo.
Laatst gewijzigd door 118GTR op di mei 23, 2006 2:06 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
www.118GTi.tk
www.118GTi.tk
En het inlaatspruitstuk is nog verder verbeterd.
En een andere Map in de ECU.
Op het engelse forum zit iemand(Adrian: komt ook naar zandvoort) die zijn mems3 143pk rover 25 gti van de zr mapping heeft voorzien en die had daarna ik meen 151pk.
Dus in de flow van de kop zit globaal dus een pk of 6 verschil.
Enige nadeel is dat dit met de MEMS2 ecu die in de BRM zit niet kan, de mems 2 is nl niet te chippen.
En een andere Map in de ECU.
Op het engelse forum zit iemand(Adrian: komt ook naar zandvoort) die zijn mems3 143pk rover 25 gti van de zr mapping heeft voorzien en die had daarna ik meen 151pk.
Dus in de flow van de kop zit globaal dus een pk of 6 verschil.
Enige nadeel is dat dit met de MEMS2 ecu die in de BRM zit niet kan, de mems 2 is nl niet te chippen.
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
Waar leid je dat nou vanaf? Je zegt net zelf dat er een andere inlaatkamer aan zit, alsmede ook nog eens een andere uitlaat. Doen die 2 dan helemaal niets?Dutch Vitesse schreef: Dus in de flow van de kop zit globaal dus een pk of 6 verschil.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
www.118GTi.tk
www.118GTi.tk