zender startonderbreker

214 216 218 220 25
ewald
MG-R Fanatic

zender startonderbreker

Bericht door ewald »

Hoi,

bij min 214 uit 1996 zit maar een zender nu ben ik bang als ik deze kwijtraak de auto niet meer kan starten. Ik wil dus graag een extra zender/afstandbediening waar kan je zie kopen? en hoe stel je die in?
DannyRover200

Bericht door DannyRover200 »

Denk bij de dealer ?? die zullen er wel verstand van hebben! ;)
gfree

Bericht door gfree »

ewald
MG-R Fanatic

Bericht door ewald »

heb er via e-bay twee gekocht voor 20 euro inclusief verzenden wel een nette prijs lijkt me, heb de garage in Nijmegen (voormalige rover dealer Beer) gevraagd wat progameren kost, €30 per stuk!! is dat niet wat veel??? lees dat het maar 5 minuutje werk is??
Rova

Re: zender startonderbreker

Bericht door Rova »

ewald schreef:Hoi,

bij min 214 uit 1996 zit maar een zender nu ben ik bang als ik deze kwijtraak de auto niet meer kan starten. Ik wil dus graag een extra zender/afstandbediening waar kan je zie kopen? en hoe stel je die in?
Als je hem kwijtraakt is er ook nog altijd een code waarmee je je startonderbreker kan uitschakelen. Deze kan je ook bij de dealer opvragen.
schoenie
MG-R Addict
Bericht door schoenie »

ewald schreef:heb er via e-bay twee gekocht voor 20 euro inclusief verzenden wel een nette prijs lijkt me, heb de garage in Nijmegen (voormalige rover dealer Beer) gevraagd wat progameren kost, €30 per stuk!! is dat niet wat veel??? lees dat het maar 5 minuutje werk is??
Weet je zeker dat je niet 2 van die herstelsetjes hebt gekocht? 20 voor 2 metverzenden vind ik erg goedkoop voor een complete ab.
Meestal zijn dat alleen de behuizing, rubberen matje en een batterij, maar dan moet je nog wel het printplaatje hebben.
MG TF wannahave
ewald
MG-R Fanatic

Bericht door ewald »

nee zijn gebruikte complete setjes dus met alles erop en eraan nu allen nog even laten progameren dus, kost dan wel weer 60 euro beetje jammer maar ja je moet wat
hAz
MG-R Freak

Bericht door hAz »

Kijk ook even na of de AB's die je gekocht hebt op dezelfde frequentie werken. Er zijn namelijk verschillen tussen de AB's voor het vasteland en de UK geloof ik.
Inderdaar prijzig zeg, 30 euro p. st vind ik ook erg overdreven.
Heb je de nood-code zelf ook? Vraag dat dan meteen ook aan bij de dealer, want mocht je AB eens weigeren, dan heb je die code echt nodig om de startonderbreking eraf te halen.
Als je een goedkoper adres vindt, laat je dat dan even weten?

Groet,
hAz.
schoenie
MG-R Addict
Bericht door schoenie »

Misschien kun je wat onderhandelen. Omdat je er 2 hebt zal het nauwelijks meer werk zijn voor de garage.
Btw ik vind dit nog best meevallen, een vriend van me heeft een X**tia en voor een nieuwe zender + inleren vragen ze 300 euro, stelletje afzetters.:evil:
MG TF wannahave
ewald
MG-R Fanatic

Bericht door ewald »

heb ze met de zelfde code: LUCAS 3TXA gekocht ga er vanuit dat die het zelfde zijn. Zal idd eens vragen naar die noodcode want die heb ik er niet bij gekregen. Bednkt voor tip!
Bart-K
The Big Boss

Bericht door Bart-K »

staat die code ook nergens in het instructieboekje of op bijgeleverde papieren??? 1e eigenaar heeft deze code nl altijd gekregen van de dealer!!
'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
ewald
MG-R Fanatic

Bericht door ewald »

ik zal een eens kijken of ik een nummer van dat kastje kan afhalen, maar ik heb dat ding zowiezo nodig voor de startonderbreker toch? Of heb die niet op je auto zitten? zal eens vragen bij de dealer of het zo goed gaat komen hoop van wel!
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

@Tomcat.

Dat is vrijwel zeker niet zo met modernere auto's, een 400 mk2 pikt het in iedergeval NIET.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
gekske

Bericht door gekske »

is dat de code 3 x links 6 x rechts etc? dwz de code die je bij je orginele sleutels krijgt?

Die staat ook op een plaatje vlak bij één van de bevestigingspunten van de bestuurdersstoel (althans bij mijn 220tdic uit 98)

of sla ik de plank nu volledig mis?
schoenie
MG-R Addict
Bericht door schoenie »

denk wel dat dat per auto anders is :mrgreen:
MG TF wannahave
Bart-K
The Big Boss

Bericht door Bart-K »

werkt bij een mk2 400 idd niet met alleen de sleutel, je kunt het alarm wel activeren door hem met de sleutel op slot te doen. Maar als je hem dan weer opent start ie echt niet...
'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
Plaats reactie