Verlagingssets voor ZS en ZR
- pagan
- MG-R Freak
Verlagingssets voor ZS en ZR
Blijkbaar zoeken nog al wat mensen naar verlagingskits voor ZR en vooral voor de ZS.
Dit vond ik een tijd geleden terug op rovertech : Avo suspension
Ze hebben veren, schokdempers voor de meeste rovers en MGs en zelfs regelbare kits de MG ZR en ZS!
Hopelijk heeft iemand er iets aan.
cheers Pagan
Dit vond ik een tijd geleden terug op rovertech : Avo suspension
Ze hebben veren, schokdempers voor de meeste rovers en MGs en zelfs regelbare kits de MG ZR en ZS!
Hopelijk heeft iemand er iets aan.
cheers Pagan

- pagan
- MG-R Freak
Probleem is dat je Belg bent - nieuwe tuningwetgeving.
Je kan een schroefkit van een Honda (al past die 100%) niet gevalideerd of gekeurd krijgen als er niet specifiek ook Rover of MG op staat.
Ik wou bvb voor de 620Ti een schroefkit van KW voor Accord steken, maar ik kan er niet mee gekeurd worden.
Idem met merken die in België geen invoerder hebben. Ik vrees dat AVO die niet heeft.
Je kan natuurlijk altijd proberen om een tuningwinkel die set te laten bestellen, maar of zij de kosten verbonden aan het krijgen van zo'n validatie en montage attest en de hele tralala zullen willen betalen???
Grtz, Pagan
Je kan een schroefkit van een Honda (al past die 100%) niet gevalideerd of gekeurd krijgen als er niet specifiek ook Rover of MG op staat.
Ik wou bvb voor de 620Ti een schroefkit van KW voor Accord steken, maar ik kan er niet mee gekeurd worden.
Idem met merken die in België geen invoerder hebben. Ik vrees dat AVO die niet heeft.

Grtz, Pagan

Dan loop ik kans op een herkeuring ofzoiets...
PV van waarschuwing...etc etc, nen hoop zever...
Verzekering terugtrekken bij ongeval (alzek veel pech heb)...
En weet jij wat er past van schroefkit op mijn wagen?
De voorste van een crx zouden al passen, achterkant was nog ni getest...
Wat raad je me aan?
Ik was gewoon van plan een kw v2 te kopen voor ne CRX (of diegeen da passen)...
Mijne is nen mk2
Alvast bedankt, nu weet ik iets meer van de wetgeving in dees (k*tland)
PV van waarschuwing...etc etc, nen hoop zever...
Verzekering terugtrekken bij ongeval (alzek veel pech heb)...
En weet jij wat er past van schroefkit op mijn wagen?
De voorste van een crx zouden al passen, achterkant was nog ni getest...
Wat raad je me aan?
Ik was gewoon van plan een kw v2 te kopen voor ne CRX (of diegeen da passen)...
Mijne is nen mk2
Alvast bedankt, nu weet ik iets meer van de wetgeving in dees (k*tland)

- pagan
- MG-R Freak
T komt er op neer dat je voor een verlaagde wagen
- een validatie- en montage attest moet voorleggen dat bewijst dat deze kit specifiek voor je ZS gemaakt is (als er enkel Honda op staat mag je t vergeten) en deze attesten moet je te bestellen bij de Belgische invoerder van de verlagingkit (en dat kan pas na goedkeuring van GOCA)
- de wagen nog steeds over 11cm vrije bodemruimte tovd dragende chasiselementen moet beschikken (bij de meeste keuringcentra is dit 9cm)
- de wagen correct uitgelijnd ed moet zijn
Deze controle gebeurd op een speciale keuring, waar dan direct ook alle andere niet standaard stukken gecontroleerd worden.
grtz, Pagan
- een validatie- en montage attest moet voorleggen dat bewijst dat deze kit specifiek voor je ZS gemaakt is (als er enkel Honda op staat mag je t vergeten) en deze attesten moet je te bestellen bij de Belgische invoerder van de verlagingkit (en dat kan pas na goedkeuring van GOCA)
- de wagen nog steeds over 11cm vrije bodemruimte tovd dragende chasiselementen moet beschikken (bij de meeste keuringcentra is dit 9cm)
- de wagen correct uitgelijnd ed moet zijn
Deze controle gebeurd op een speciale keuring, waar dan direct ook alle andere niet standaard stukken gecontroleerd worden.
grtz, Pagan

Wat zijn de gevolge als ik met een KW schroefkitje van een honda rondrij...
Niets, tot ik naar de keuring zou rijden....
Dus als ik elk jaar mn veren vervang, heb ik daar geen last van...?
Kweet dat er een kans is bij ongeval ofzo, intrekking van verzekering etc, ma dan moet je toch al veel pech hebben e...
Niets, tot ik naar de keuring zou rijden....
Dus als ik elk jaar mn veren vervang, heb ik daar geen last van...?
Kweet dat er een kans is bij ongeval ofzo, intrekking van verzekering etc, ma dan moet je toch al veel pech hebben e...