Middenconsole eruit halen

618 620 623 820 825 827
Plaats reactie
avdwerf

Middenconsole eruit halen

Bericht door avdwerf »

Weet iemand misschien hoe je makkelijk de middenconsole van een rover 600 eruit kan halen? Ik bedoel dus dat hele middengedeelte met alle knoppen voor verwarming en de asbak en klokje enz...

Thnx alvast!!
Mista T
MG-R Core

Bericht door Mista T »

Die is er uit te halen, maar dit is een klus die niet al te makkelijk is./..
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!

DAMN! You must be kidding!

filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
avdwerf

Bericht door avdwerf »

Niet al te makkelijk? Of best makkelijk maar gewoon veel werk? En is hij er zo los uit te halen of moet dan men hele dashbord eruit?
Tempex

Bericht door Tempex »

Ik heb het zelf ook al een paar keer gedaan.
Het is een klus waarbij je redelijk wat los moet halen, maar het is er allemaal voor gemaakt, dus best te doen.
Ik heb thuis een boek liggen waarin dit helemaal staat beschreven met een aantal foto's en al. Ik kan hier wel een kopie van maken en je dit opsturen. (Ik zit alleen nu op mijn werk)
Zo uit mijn hoofd;
Je haalt je dasboard kastje eruit door de 2 schroeven van de schanieren los te halen.
dan haal je het stuk plastic onder je stuur los, door een schroef los te halen, en dan voorzichtig, maar krachtig, hieraan te trekken.
Dit zit vast met stevige klemmen.
Let op! links zitten wat kabels vast (van je lampen en dashboard verlichting) Dit is eenvoudig los te maken. (stekkertje)

Dan haal je de armsteun eruit. Dit zijn 4 schroeven.
(stoelen even verschuiven om er goed bij te komen)
Nu wordt het wat lastiger.
De console waarmee je de ramen kan bedienen moet eruit. Dit is te doen door met 2 platte schroevendraaiers wat te wrikken.
Je moet eerst de achterkant omhoog krijgen (klein stukje maar) en dan de voorkant. Dan kan je hem er schuin naar achteren uit krijgen.

Nu kan je beginnen aan de middenconsole.
Schroef alle schroeven los die je zo ziet zitten. Ik weet uit mijn hoofd niet hoeveel dit er waren. En schroef ook de ene schroef dit onder het raam-bedienings kastje zit los. (laat em NIET vallen)
De versnellingspook; Je moet de knop eraf halen. Dit is te doen door de leren bekleding naar beneden te trekken. Dan kan je de knop linksom helemaal eraf schroeven.
Als je nu de wagen in de 4e versnelling zet, kan de console er makkelijker af.

Nu kan je de console aan de zij-kanten lostrekken. (zelfde verbindingen als die van onder je stuur)
Doe voorzichtig! Bij mij is een zo'n ding afgebroken.

Dan kan je de hele console er uit proberen te tillen.
Het kan lastig zijn, maar het lukt wel.
Pas op voor de kabels! De sigaretten plug zit namelijk aan de console vast. (net als de hele asbak dus)

Nu zie je aan de zijkant schroeven zitten voor het bakje wat er zit.
Als je deze loshaalt, kan ook dit bakje eruit.

Succes, en als je nog vragen hebt, dan hoor ik het wel.

Als je nog een kopie wilt van dat boek kan je dat ook vragen, dat duurt wel even.. (morgen meenemen naar mijn werk, inscannen en dan mailen.)
Dus heb je dat morgen pas op zijn vroegst.
avdwerf

Bericht door avdwerf »

Thnx man!! Als je dat even in zou willen scannen en wil mailen naar aartje@gmail.com dan zou dat heel fijn zijn!!
Tempex

Bericht door Tempex »

Ik heb je de pagina's gemaild!
Succes ermee!
Plaats reactie