Rover 214i start niet!
Rover 214i start niet!
Medeforummers,
Het volgende met: Rover 214i uit 1997 met alleen alarm en startonderbreking.
Ik ga bij een verjaardag weg (auto start in een keer) en rijd zo'n 15 km naar huis. Er is een plekje voor de deur en ik parkeer de auto erin. Ik stap uit maar zie dat hij heel aso staat geparkeerd dus ik wil hem nog even wat naar achteren zetten. Ik had de deur al dicht gedaan en het alarm stond er alweer op. dus ik weer de afstandsbediening gepakt en het alarm eraf (en ook de startblokkering volgens het lampje).
Wil ik hem starten... NIKS. nog geen klik helemaal niks. dus ik een paar keer alarm erop alarm eraf. maar helemaal niks. Dus ik vanochtend nog een keer geprobeerd... weer helemaal dood.
Waar kan dit aan liggen?.. het relais soms overleden.. blijft de startblokkering hangen? (reset mogelijk?).. is mijn startmotor dood?.... Laad de accu niet meer? (ik heb nog wel gewoon stroom) een zekering gesprongen?...een los contact? ik heb geen idee, maar ik zou graag wat input willen gezien ik deauto niet meer kan rijden en dus een redelijk probleem heb.. want een rover is gemaakt om te rijden en mooi te wezen en niet alleen maar mooi te wezen.
dank voor de input alvast.
Het volgende met: Rover 214i uit 1997 met alleen alarm en startonderbreking.
Ik ga bij een verjaardag weg (auto start in een keer) en rijd zo'n 15 km naar huis. Er is een plekje voor de deur en ik parkeer de auto erin. Ik stap uit maar zie dat hij heel aso staat geparkeerd dus ik wil hem nog even wat naar achteren zetten. Ik had de deur al dicht gedaan en het alarm stond er alweer op. dus ik weer de afstandsbediening gepakt en het alarm eraf (en ook de startblokkering volgens het lampje).
Wil ik hem starten... NIKS. nog geen klik helemaal niks. dus ik een paar keer alarm erop alarm eraf. maar helemaal niks. Dus ik vanochtend nog een keer geprobeerd... weer helemaal dood.
Waar kan dit aan liggen?.. het relais soms overleden.. blijft de startblokkering hangen? (reset mogelijk?).. is mijn startmotor dood?.... Laad de accu niet meer? (ik heb nog wel gewoon stroom) een zekering gesprongen?...een los contact? ik heb geen idee, maar ik zou graag wat input willen gezien ik deauto niet meer kan rijden en dus een redelijk probleem heb.. want een rover is gemaakt om te rijden en mooi te wezen en niet alleen maar mooi te wezen.
dank voor de input alvast.
1 - Hoor je de benzinepomp lopen wanneer je hem op het contact zet? Nee, check dat relais/zekering, Ja ga naar 2..
2 - Hoor je IETS bij de startmotor wanneer je probeert te starten? Hoor je helemaal niks, wederom zekering of relais, of los contact weer.. Klopt dat allemaal, probeer dan eens je startmotor DIRECT vanaf de + pool van je accu te voeden, dus even met een startkabel op de + pool, en op de plus van je startmotor.. Als ie dan nog geen kik geeft is er echt iets mis.. Het kan eventueel ook een slechte aarde zijn, moet je ook even doormeten (met multimeter de weerstand tussen de - van de startmotor en je accu meten)
2 - Hoor je IETS bij de startmotor wanneer je probeert te starten? Hoor je helemaal niks, wederom zekering of relais, of los contact weer.. Klopt dat allemaal, probeer dan eens je startmotor DIRECT vanaf de + pool van je accu te voeden, dus even met een startkabel op de + pool, en op de plus van je startmotor.. Als ie dan nog geen kik geeft is er echt iets mis.. Het kan eventueel ook een slechte aarde zijn, moet je ook even doormeten (met multimeter de weerstand tussen de - van de startmotor en je accu meten)
-
- MG-R Freak
- Berichten: 861
- Lid geworden op: zo nov 27, 2005 9:30 pm
- Woonplaats:
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Er zit een kleine beveiliging in bijna elke auto... een speciale zekering die schiet bij een sluiting in je auto (motorblok), als deze verbrand is geeft ie geen kik, alleen zoals tummeke al zei: onder je kap ff "hot wire" gebruiken...
Een monteur ziet gelijk of/welke zekering kapoet is, een geen-monteur kan natuurlijk het beste multimetertje gebruiken om zekeringen te checken...
Een tip: is het een zekering; ga naar een sloop, zeg dat je een luchtfilterhuis (oid) zoekt, stop de zekering in je zak en ga weer weg... (was natuurlijk DE VERKEERDE luchtfilterhuis die die auto had)....
Jai
Een monteur ziet gelijk of/welke zekering kapoet is, een geen-monteur kan natuurlijk het beste multimetertje gebruiken om zekeringen te checken...
Een tip: is het een zekering; ga naar een sloop, zeg dat je een luchtfilterhuis (oid) zoekt, stop de zekering in je zak en ga weer weg... (was natuurlijk DE VERKEERDE luchtfilterhuis die die auto had)....
Jai
Jai
........Rover 216 I 16V Cabrio........
.....................'93.........................
........Rover 216 I 16V Cabrio........
.....................'93.........................
Nou medeforummers,
Mijn startmotor was dus naar de filistijnen (kapot) in zijn geheel overleden. Ik heb er zelf gewoon een nieuwe onder gezet. Was niet zo heel moeilijk. Ruimte was iets beperkt. Kwam er wel achter dat een van mijn stabilisatie stangen linksvoor ook naar de haaien is dus daar maar even een nieuwe voor bestellen.
thanks voor de input.
Mijn startmotor was dus naar de filistijnen (kapot) in zijn geheel overleden. Ik heb er zelf gewoon een nieuwe onder gezet. Was niet zo heel moeilijk. Ruimte was iets beperkt. Kwam er wel achter dat een van mijn stabilisatie stangen linksvoor ook naar de haaien is dus daar maar even een nieuwe voor bestellen.
thanks voor de input.
srs lampje
Ander vraagje, heel soms blijft mijn srs lampje branden en dan na het herstarten van de motor gaat hij gewoon weer uit.... zit er iets aan te komen of ben ik gewoon paranoia.... 
