Airco slaat niet meer aan :(

214 216 218 220 25
Plaats reactie
216 driver

Airco slaat niet meer aan :(

Bericht door 216 driver »

Mijn airco wil niet meer aanslaan, meestal doe ik em wel minimaal 1 keer per week aan, maar de afgelopen weken ben ik dat een beetje vergeten met die kou.

Gisteren deed ie ook al gek, kreeg hem ook niet aan.
Eindelijk thuis deed ie het ineens weer.

Nu doet ie het dus weer niet, zal het ergens een contactpuntje wezen ?
216 driver

Vanmiddag weer geprobeerd, hij doet het gewoon soms niet en soms wel. Ik hoop gewoon een draadje, ff beetje zoeken van de week waar het aan kan liggen.
216 driver

Ok thanks , eerst die compressor maar eens zoeken dan haha :lol:
216 driver

Heb nog ff snel gekeken maar kan dat ding dus echt niet vinden, airco gaat nu helemaal niet meer aan.

Iemand die mij kan vertellen waar het precies zit dmv foto ? En wat voor draden ik naar moet zoeken ?
morris
MG-R Fanatic

Bericht door morris »

Heb je de druk op het systeem al laten controleren, er zit nl een drukbeveiliging op.
Bij te weinig druk gaat de compressor niet aan.
Roverloos
216 driver

Hm nee dat heb ik nog niet laten controleren, ik zal er dan maar eens naar de dealer mee gaan. Hopelijk gaat het niet te veel kosten :?
morris
MG-R Fanatic

Bericht door morris »

216 driver schreef:Hm nee dat heb ik nog niet laten controleren, ik zal er dan maar eens naar de dealer mee gaan. Hopelijk gaat het niet te veel kosten :?
Daar hoef je niet perse mee naar de dealer, dat kan een beetje garage ook, gewoon even vragen of ze ook airco's doen.
Ik heb het sd'tje afgelopen zomer ook na laten kijken toen de airco het niet meer deed, ik was toen voor het "afpersen" en laten vullen zo rond de 70/75 euro kwijt.
Aircosystemen verliezen altijd vulmiddel en op een gegeven moment gaat de airco niet meer aan door de drukbeveiliging ;)
Roverloos
216 driver

Ik hoop echt dat dat het is, want ik wil niet echt meer veel onkosten aan deze auto maken :?
216 driver

Eindelijk eens tijd gehad en tijd gemaakt ! :mrgreen:

Was uiteindelijk een klein lekje bij een O-ring bij een koppeling, systeem geleegd alhoewel er niks meer inzat en weer bijgevuld.

Luchtaanvoer is nu 5,5 graden :lol:

Was 126 euro kwijt, dus dat valt nog redelijk mee ! Normaal vragen ze voor het afvullen en leeghalen 180 euro wat ik gehoord heb.
Plaats reactie