Even een technisch vraagje:
Rover 214i MK3 (k8 8v)
Bouwjaar 1997
De kabelboom, bestaat deze uit 1 geheel?
Of bestaat deze uit meerdere delen?
Oftewel, moet bijna de gehele auto uit elkaar,
of alleen de kabelboom in het motorcompartiment.
En zit er verschil tussen de verschillende types?
K8 of K16 lijkt me wel, maar m.b.t. opties, bijv. ABS?
Kabelboom 1 geheel?
Als je de kabelboom er uit wilt halen hoef je niet de auto te demonteren.
De kabelboom zal idd andere kabels bevatten als je auto ook is uitgerust met airco, abs en dergelijke extra opties.
Waarschijnlijk is het wel mogelijk om de kabelboom van een 214 met ABS te gebruiken op een 214 zonder abs. Je hebt dan alleen een losse stekker in de motorruimte hangen.
Een kabelboom is gewoon een verzameling van draadjes die aan de ene kant naar 1 of 2 stekkers op het motormanagement gaan en aan de andere kant allemaal losse stekkertjes die op de sensoren/actuatoren rond de motor zitten.
vanwaar de vraag?(ben niet nieuwschierig
)

De kabelboom zal idd andere kabels bevatten als je auto ook is uitgerust met airco, abs en dergelijke extra opties.
Waarschijnlijk is het wel mogelijk om de kabelboom van een 214 met ABS te gebruiken op een 214 zonder abs. Je hebt dan alleen een losse stekker in de motorruimte hangen.
Een kabelboom is gewoon een verzameling van draadjes die aan de ene kant naar 1 of 2 stekkers op het motormanagement gaan en aan de andere kant allemaal losse stekkertjes die op de sensoren/actuatoren rond de motor zitten.
vanwaar de vraag?(ben niet nieuwschierig

Ben even benieuwd wat mogelijk is.
Ben namelijk bang dat de koppakking toch aan het hemelen is.
Een optie is om een 214si (k16) blok erin te hangen.
Dan moet ik ook de kabelboom, ecu en het eerste deel van de uitlaat vervangen.
Maar gaat de kabelboom ook door naar het dashboard.
Want als dat er ook in en uit moet is het nog wel veel werk.
Heb zelf wel ABS, dus zal dan ook een kabelboom met ABS moeten hebben?
Ben namelijk bang dat de koppakking toch aan het hemelen is.
Een optie is om een 214si (k16) blok erin te hangen.
Dan moet ik ook de kabelboom, ecu en het eerste deel van de uitlaat vervangen.
Maar gaat de kabelboom ook door naar het dashboard.
Er zal idd wel een kabeltje moeten gaan van de ECU naar je dashboard ivm airbag en ecu waarschuwingslampjes, maar ik denk dat je daarvan het stekkertje gewoon los kunt halen en dan vervangen door de nieuwe.Edgecrusher schreef: Maar gaat de kabelboom ook door naar het dashboard.
Een kabelboom van de nieuwe motor moet geschikt zijn voor abs
je kunt waarschijnlijk gewoon de draadboom van de 216 motor aan de rest van de draadboom van je 214 hangen, zo anders zijn die motoren niet..
wil je een VI kan dat ook, kan als ik het goed heb ook met alleen de motorboom, met kleine aanpassingen aan de rest..
Maar verder is je kabelboom, vanaf de stekker in je motorruimte, vrijwel 1 geheel, zoals ik heb mogen ondervinden
Maar weet waar je aan begint, er is vaak meer anders dan je op het eerste gezicht denkt..
wil je een VI kan dat ook, kan als ik het goed heb ook met alleen de motorboom, met kleine aanpassingen aan de rest..
Maar verder is je kabelboom, vanaf de stekker in je motorruimte, vrijwel 1 geheel, zoals ik heb mogen ondervinden

Maar weet waar je aan begint, er is vaak meer anders dan je op het eerste gezicht denkt..