Rover 620 tunen? Openluchtfilter merk????

Technische informatie over MG's en Rovers.
Plaats reactie
Douwe

Rover 620 tunen? Openluchtfilter merk????

Bericht door Douwe »

Ik heb al aardig wat bedrijven gecontact echter niemand lijkt een Rover 620 SI te kunnen tunen :(

Van de 10 mailtjes 1 positieve reactie echter die gaf aan 15 PK winst te kunnen maken en dat lijkt mij veelste weinig. Als ik het goed begrijp is het blok gelijk aan een Honda Accord welke stanaard 144 of 154 PK :?: Dus dan lijkt het me dat meer mogelijk moet zijn dan de standaard 133PK + 15 = 148PK :?

Iemand enig idee wat de mogelijkheden en resultaten zijn en kent iemand een betrouwbaar bedrijf die het kan doen?

Budget tussen de 1000 en 1500 euro.
Laatst gewijzigd door Douwe op di mar 21, 2006 4:50 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Douwe

Bericht door Douwe »

Victor schreef:pff dit is geen chiptunen want met alleen de chip veranderen kan weinig winst gehaald worden. Volgens mij gaat t niet echt opschieten of je moet echt gaan werken met een snellere nokkenas etc.

De accord heeft anders ook gewoon altijd 131 pk gelijk aan de rover Si, is gewoon dezelfde motor. pas in de nieuwere accord (na 98) heeft ie meer vermogen maar dan is de compressie ook hoger.

Wil je meer vermogen dan moet je naar de 2.3 motor (623) of natuurlijk naar een 620Ti.

Alles wat voor de accord van 93-98 aangeboden wordt past ook op je rover.
Nee een ander blok wil ik niet. En als ik jouw zo hoor is dus het tunen van een 620 blok zonde geld omdat je nauwelijks merkbaar winstmaakt? Ook niet in de koppel?
Douwe

Bericht door Douwe »

Net contact gehad met een tune bedrijf waar vrienden goede ervaringen mee hebben. Hij zei gelijk al hetzelfde benzine motoren zonder turbo niet doen, kost een hoop geld 2000/3000 euro om echt wat te bereiken en voordat geld kun je beter een sneller model of turbo halen.

Voor minder heb je het inderdaad over +/- 15pk maar niet enkel door te chiptunen en dan nog is het zonde geld want echt merkbaar zal het niet zijn!

Dus tenzij hier iemand andere ervaring(en) heeft moet ik het idee van motorisch tunen maar laten varen...

Ansich is de auto snel zat maar goed is altijd leuk om net wat meer te hebben dan standaard 8)
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

Met een budget van rond de 1000 euro kom je niet veel verder dan een goede sportuitlaat en luchtfilter.
Dit is goed voor een paar pk (op meer dan 10pk moet je hierbij niet rekenen) en zorgt voor een leuk geluid, maar qua prestaties niet echt merkbaar.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Douwe

Bericht door Douwe »

Striker schreef:Met een budget van rond de 1000 euro kom je niet veel verder dan een goede sportuitlaat en luchtfilter.
Dit is goed voor een paar pk (op meer dan 10pk moet je hierbij niet rekenen) en zorgt voor een leuk geluid, maar qua prestaties niet echt merkbaar.
Veel meer dan dat vindt ik voor tuning zonde want de auto is op zich snel zat en dan kun je beter een Turbo kopen of blok er in zetten...

Maar weet iemand of er een Openluchtfilter voor te krijgen is? Bij de bedrijven waar ik geïnformeerd heb leveren ze alleen een vervangingsfilter en geen openlucht.

Wel universele maar daarvan twijfel ik of de motor wel de juiste hoeveelheid lucht krijgt en niet teveel of te weinig!????

Iemand hier ervaring mee? :?:
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

Te veel lucht krijgt een atmosferische motor nooit, het kan alleen te weinig zijn.

Zoek even op Honda Accord 2.0 ipv Rover 620. K&N heeft bijvoorbeeld de 57-0541.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Mista T
MG-R Core

Bericht door Mista T »

Heb eventueel wel een volledig blok voor, wel 2.3 160 PK.....Krijg je ook gelijk een auto bij ..........
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!

DAMN! You must be kidding!

filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
MoRaX
MG-R Freak

Re: Rover 620 tunen? Openluchtfilter merk????

Bericht door MoRaX »

Douwe schreef:Als ik het goed begrijp is het blok gelijk aan een Honda Accord welke stanaard 144 of 154 PK
Uhmm... waar heb jij die informatie vandaan dan? Jou 600 is gebaseerd op de Accord die rond diezelfde jaren leverbaar was (1993/1996) Daar leverde die blokken ook gewoon 131pk!?!?!
Toen was het topmodel de Accord SR met het H23blok wat ook in mijn Rover ligt! Dat blok heeft standaard 158pk.
Dus denk niet dat je dat gaat halen met je 620.....
2003/2005 - 1990 Rover 111L @ GTI-looks
2005/02-2009 - 1994 Rover 623Si (154.5hp @ Wheels)
2009-02 - 1999 Rover 200 BRM (129,2pk / 167.9nm @ Wheels)
2009-05 - 2005 Honda CBR 600rr
Douwe

Re: Rover 620 tunen? Openluchtfilter merk????

Bericht door Douwe »

MoRaX schreef: Uhmm... waar heb jij die informatie vandaan dan? Jou 600 is gebaseerd op de Accord die rond diezelfde jaren leverbaar was (1993/1996) Daar leverde die blokken ook gewoon 131pk!?!?!
Toen was het topmodel de Accord SR met het H23blok wat ook in mijn Rover ligt! Dat blok heeft standaard 158pk.
Dus denk niet dat je dat gaat halen met je 620.....
M'n 620 is van 1998 :P maar ik weet niet hoe ik erbij kom, ik had op autoweek gekeken maar ik denk verkeert want als ik nu zoek is het voor de accord 131PK :?
Douwe

Bericht door Douwe »

Striker schreef:Te veel lucht krijgt een atmosferische motor nooit, het kan alleen te weinig zijn.

Zoek even op Honda Accord 2.0 ipv Rover 620. K&N heeft bijvoorbeeld de 57-0541.
Deze heb ik besteld :D komt begin volgende week binnen :mrgreen:
Douwe

Bericht door Douwe »

Heb het filter kitje erop zitten...was een eitje op de koude lucht aanvoer na...standaard laten ze die onder de auto hangen...oftewel als je een paar meter voor de auto staat kijk je tegen de zilvere binnenkant van die buis aan...geen GEZICHT :evil: .....maar met wat prutsen zit die nu links voor de radiator achter de bumper maar zo dat er wel lucht in blaast....nu alleen een hitte schildje fabriceren en klaar....

Het geluid is echt zwaar 8) :twisted:
MoRaX
MG-R Freak

Bericht door MoRaX »

foto/video? :P
2003/2005 - 1990 Rover 111L @ GTI-looks
2005/02-2009 - 1994 Rover 623Si (154.5hp @ Wheels)
2009-02 - 1999 Rover 200 BRM (129,2pk / 167.9nm @ Wheels)
2009-05 - 2005 Honda CBR 600rr
Douwe

Bericht door Douwe »

MoRaX schreef:foto/video? :P
Ik ga vandaag of morgen wat foto's/video schieten en ga dan een project topicje in elkaar zetten....
Plaats reactie