Aanschaf rover 216 si en twijfels hierover (help)

214 216 218 220 25
Plaats reactie
D-T00L

Aanschaf rover 216 si en twijfels hierover (help)

Bericht door D-T00L »

Ik zit met het volgende dillema:
Mijn vriendin en ik hebben ons oog laten vallen op de volgende rover:
Merk: Rover
Model: 200
Uitvoering: 216SI AUTOMAAT
Type: Hatchback 5 drs
Transmissie: Automaat
Motorinhoud: 1600 cc
Km Stand: 20.300 Km
Kleur: Blauw Metallic
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 11-1999
Garantie: 6 maanden
Gewicht: 1020 kg

De auto ziet er netjes uit en heeft alle toeters en bellen wat een auto moet hebben, wij zijn er erg gecharmeerd van.

Nu heb ik mijn vaste auto monteur gevraagd of dit een verstandige koop is, waarop hij antwoorde dat dit type altijd olie lekt en dat het engelse rommel is ???
Ik vond dit een vreemd antwoord vandaar mijn vraag aan jullie is dit zo ??

- Is dit type rover een betrouwbare auto ??
- Hoe zit het met onderdelen en onderhoud op een rover na het failliesement van rover ?
- Zijn er zaken waar ik op moet letten bij de aanschaf van dit type auto ?
- Wat is zo'n auto nog waard op dit moment.

Hopelijk kunnen jullie mij op weg helpen, en rij ik misschien binnenkort wel in een rover, mijn dank is nu al groot !!
:mrgreen:
danny268

Bericht door danny268 »

ik heb sinds januari een rover 216 5 deurs van 1999 ( handgeschakeld )

het is mijn eerste auto, en ben er toch wel content over ..
mijn kmstand is nu ongeveer 30500 km's en heb geen enkel probleem van olieverbruik !!

Engelse rommer ?? NEEN :evil:
deze auto heeft standaard een alarm , perimetrisch alarm , startonderbreker, is unieker ! , alles werkt zoals het moet, mooie auto,
trekt goed op voor zo'n autootje..

enkele minpunten zijn :

verbruik ( ligt aan je voet .. maar is toch wel een zuiperd )

rammelt met de bassen mee als je een goede muziekinstallatie insteekt
=> is te verhelpen door overal dempingsmatten te plakken ... )

Voorlichten zijn niet hard genoeg en ver genoeg ( zeggen meerdere mensen die met mij mee rijden )

Het in achteruit zetten gaat soms niet goed ( dan gaat hij niet achteruit , maar rammelt alleen maar .. ) , dan moet je gewoon ff terug in vrij zetten en dan de koppeling heel ff laten opkomen, en dan terug in achteruit schakelen

( deze minpunten komen voor in mijn auto.. maar dat betekend niet dat dit in die auto ook is he . .. )
Laatst gewijzigd door danny268 op vr mar 10, 2006 1:01 am, 1 keer totaal gewijzigd.
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Olie lekken=>onzin
Betrouwbaarheid=> Goed
Letten op=> Motortemperatuur => lekke koppakking
Onderdelen=> geen enkel probleem

Waarde=>4000 tot 6000(zeer afhankelijk van uitvoering en kilometerstand)

De CVT is ronderuit fantastisch om mee te rijden, maar er gaat wel eens iets mis. Maar niet vaker dan een gewone transmissie, echter deze is wel duur om te repareren.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Järv
Moderator
Contacteer:

Re: Aanschaf rover 216 si en twijfels hierover (help)

Bericht door Järv »

D-T00L schreef:Nu heb ik mijn vaste auto monteur gevraagd of dit een verstandige koop is, waarop hij antwoorde dat dit type altijd olie lekt en dat het engelse rommel is ???
.. en die vaste monteur sleuteld meestal aan? .......
Want hij weet duidelijk niet waar hij het over heeft ... klok v.s. klepel geval.
You can go fast ... but I can go anywhere.
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

Vaste monteur is een prutser.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
jan_dakpan

Bericht door jan_dakpan »

danny268 schreef:
verbruik ( ligt aan je voet .. maar is toch wel een zuiperd )
Moet je toch wel 1:12/1:11 mee kunnen rijden? Ik doe dat wel. Heb echter wel een 214, maar de mensen die ik zo gehoord heb die een 216 hebben rijdend dit ook :?
Vind ik niet echt zuipen...
tummeke

Bericht door tummeke »

ik vind t niet bijzonder zuinig voor een 1400cc jan.. ik reed 1:13 zon beetje met de 1.4.. daarentegen reed ik met mijn 1.3 swift GTI (ook 101pk en een stuk rapper) tegen de 1:16 als ik mn best deed.. met de 214 kwam ik echt niet verder dan 1:13..

maargoed, het is zeker niet oneconomisch.. en t is wel een pittig motortje nog..
D-T00L

Bericht door D-T00L »

Alvast bedankt voor jullie reacties !

Als ik jullie antwoorden zo hoor is het dus zekers wel de moeite waard om eens een proef ritje te maken.

Qua kilometers vind ik de auto namelijk perfect, 20.000 km is namelijk niet veel voor een auto van deze leeftijd.

De prijs die er momenteel voor gevraagd wordt is €6500,-- er zitten dan de volgende opties op de auto:
ABS, Airbag bestuurder, Airbag passagier, Airconditioning, Radio/CD speler, Centrale Vergrendeling afstandbediend, Elektrisch bedienbare ramen voor, Lederen bekleding, Licht metalen velgen, Mistlampen, Startonderbreking, Stuur bekrachtiging, In hoogte verstelbaar stuur, Elektrisch verstelbare spiegels, Getint glas, Bumpers in kleur.

Is dit een goede prijs ?? of zou er nog wel wat af moeten kunnen ??

Ook hoorde ik vandaag van een collega dat dit een rover uit het Honda tijdperk van Rover is en dat het dus een kwalitatief goede auto moet zijn, klopt dit ??

Super dat jullie allemaal met me mee willen denken, alvast bedankt !!

8)
speedfreax

Bericht door speedfreax »

helaas, tis een k-series blok, dus geen honda maar een echte rover
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

De auto is van net na het Honda-tijdperk, dus Rover had inmiddels de technische know-how om kwalitatief goede auto's te bouwen. Onderdelen zijn wel allemaal van Rover zelf en niet van Honda.

Van die 6500 euro kan nog wel wat af.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Bart-K
The Big Boss

Bericht door Bart-K »

kan idd nog wel wat van die prijs van :mrgreen:
'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
Jacco

Bericht door Jacco »

BarTD schreef:kan idd nog wel wat van die prijs van :mrgreen:
Ik heb soortegelijke auto op het oog, ook een CVT automaat nu hoor ik hier verhalen over dat dit iets anders rijd als bijv een mazda automaat die ik nu nog bezit.

Heeft iemand ervaring met het rijden van een rover automaat?

thanks en die prijs moet echt naar beneden van 6500 euro ;)

heb zelf 1 op het oog met km stand 25000 ook automaat voor 4400 euro is dit ook redelijk?
alleen geen leren bekleding... :?
Jacco

Bericht door Jacco »

BarTD schreef:kan idd nog wel wat van die prijs van :mrgreen:
Ik heb net proefrit gemaakt in de rover en het rijd echt heeeeerlijk geen kraakjes piepjes of wat dan ook ........

dus is het een goede deal?
Jacco

Bericht door Jacco »

Victor schreef:oeps zit nu te lezen dat die van jou 4400 moet kosten. das al een heel wat nettere prijs dan 6500.

Over prijzen kan je trouwes t beste gewoon zelf ff kijken op wat er bv op autotrader en marktplaats voor gevraagd wordt.

Maar nogmaals t is een liefhebber auto dus als er niet net iemand anders is die interesse heeft dan kan je wel wat proberen.
de rover die ik op het oog heb is ook een jaar ouder namelijk van 10-98 en ietsie pietsie meer gereden. Dus dan mag hij ook wat goedkoper zijn lijkt mij :lol:
Plaats reactie