218VVC loopt niet helemaal lekker...

214 216 218 220 25
tummeke

218VVC loopt niet helemaal lekker...

Bericht door tummeke »

Ik denk dat het is omdat ie nu 24/7 buiten staat, tegenover lekker warm onder de carport thuis..

Wanneer ik hem koud start, lijkt ie onderin de toeren op 3 cilinders te lopen ofzo.. Hij vuurt alsware onregelmatig/pruttelt maar een beetje.. Loopt dus ook niet lekker stationair..
Nu heb ik de afdekkap bij de bougies er nog niet opzitten, dus ik vermoed dat het iets van vocht bij de bougies/ontstekingsmodules is.

Maar, hoger in de toeren heb ik er eigenlijk geen of weinig last van.. Daarbij, toen ik hem vandeweek ging testrijden om het uit te zoeken, bleek het te verdwijnen wanneer de auto goed warm was...

Dus, ik denk zelf aan de volgende dingen:

- Vocht bij de ontsteking/Bougies -> oplossing = sparkplugcover plaatsen
- Slechte ignition leads (kabels) -> Andere kabels plaatsen
- Slechte/Oude Bougies -> Nieuwe bougies plaatsen

Wat denken jullie dat het is? Andere suggesties?
Gebruikersavatar
Gerald-17
MG-R Core
Berichten: 3021
Lid geworden op: zo aug 10, 2003 1:10 pm
Woonplaats: Zuidwolde (DR)
Contacteer:

Bericht door Gerald-17 »

mjah ik heb t ook wel es als ie koud is hoor, maar daarna loopt ie vrijwel altijd wel weer goed... mss ligt t aan de bougies..dat die moeten worden vervangen?
216 driver

Bericht door 216 driver »

heb ik trouwens ook , dat me hele auto een beetje trilt bij het stationair lopen van een net gestartte motor. Maar verder heb ik niks geks zoals sputteren enz.

Misschien toch iets met de ontsteking.
lex

Bericht door lex »

Heb ik bij de vi ook gehad, waarschijnlijk een vocht probleem de bougie kabel van cilinder 4 die is namelijk 5 mtr lang dus erg gevoelig.
Na het monteren van een siliconekabel was het weg.
216 driver

Bericht door 216 driver »

5 meter lang ?! waar is dat voor nodig dan ?
Gebruikersavatar
Striker
MG-R Freak
Berichten: 4729
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
Woonplaats:
Locatie: Dordrecht

Bericht door Striker »

Lol, eerder 1,5 meter ongeveer (maar wel erg lang voor een bougiekabel).
Maar lijkt er idd op dat er iets in de ontsteking niet in orde is: bougies, bougiekabels, bobines (de auto loopt toch op Mems3? )
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
tummeke

Bericht door tummeke »

Ja mems 3.. En die onderdelen kwamen dus ook in mij op..

Maar het kan dus de kabel zijn, of gewoon omdat er makkelijk vocht bij kan komen doordat de kap nu eraf is.. Ik zal denk ik eerst de kap proberen, en anders is de suggestie van silocone kabels niet slecht denk ik..

Maar zit bij mij de ontsteking niet anders? Er zit bij mijn blok namelijk per 2 cilinders 1 bobine zeg maar.. Dus zulke lange kabels zijn het niet..
Gebruikersavatar
Striker
MG-R Freak
Berichten: 4729
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
Woonplaats:
Locatie: Dordrecht

Bericht door Striker »

Ja, bij de Mems3 zijn de kabels heel anders (met de bobine direct op de bougie) en ook veel minder gevoelig voor vocht/koude dan de Mems2 modellen.

Volgens mij levert Magnecor sinds kort ook siliconen kabels voor de Mems3 VVC (kijk eens op www.sparkplugs.co.uk voor super prijzen en service).
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
tummeke

Bericht door tummeke »

Hmm die hebben alleen bougies?

En 30 pond voor 4 bougies vind ik best prijzig ;) Ik kocht 4 Platinum V groef bougies voor 16 euro bij de brezan laatst..
Zo heel veel verschil maakt t toch niet?
Gebruikersavatar
Striker
MG-R Freak
Berichten: 4729
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
Woonplaats:
Locatie: Dordrecht

Bericht door Striker »

Ze verkopen (verkochten in ieder geval) ook Magnecor kabels, maar misschien staat 't niet meer op de site, ff bellen/mailen.
Ze hebben af en toe ook speciale setprijzen, ik heb mijn kabels en NGK Iridiums er ook gekocht en was voor 8,5mm kabels + 4 bougies evenveel kwijt als dat ik in Nederland alleen 8mm Magnecor kabels had gekocht.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
jdpower

Bericht door jdpower »

jah mijn rover heeft hier ook beetje last van gehad en als ik savonds onder de motorkap keek ookal was ut droog dan kon je overal de boegiekabels zien doorslaan naar de motor of zelfs onderling. Ik heb toen ook een setje magnecor kabels gekocht de kv85 kabels en hij liep gelijk een heel stuk mooier, echt een aanrader dus!!
Edgecrusher

Bericht door Edgecrusher »

Maar het kan dus de kabel zijn, of gewoon omdat er makkelijk vocht bij kan komen doordat de kap nu eraf is..
Denk niet dat dit veel helpt...
Vaak werken deze kappen juist averrechts.
Het vocht komt er wel onder,
maar komt er juist moeilijker onderweg.

Zijn de bobines wel in orde?

Verder kan het ook wel de luchtmassameter of een labdasonde zijn...

Succes met je zoektocht...
tummeke

Bericht door tummeke »

Zo, vandaag rode Magnecor Leads besteld.. Dat zou het probleem moeten verhelpen naar mijn mening..

Ben benieuwd :)
Gebruikersavatar
MARTIN
MG-R Core
Berichten: 9115
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 4:27 pm
Woonplaats: in de loods

Bericht door MARTIN »

:mrgreen: domme vraag?

heefd de vi motor geen rotor en rotorkap meer?

deze was bij mijn 416 er de oorzaak van dat deze s'morgens slecht liep ,
en eenmaal op temp was het over.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Striker
MG-R Freak
Berichten: 4729
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
Woonplaats:
Locatie: Dordrecht

Bericht door Striker »

MARVON schreef::mrgreen: domme vraag?

heefd de vi motor geen rotor en rotorkap meer?
Geen domme vraag :).
De VVC motor heeft idd geen rotor en rotorkap, maar directe ontsteking.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Gebruikersavatar
MARTIN
MG-R Core
Berichten: 9115
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 4:27 pm
Woonplaats: in de loods

Bericht door MARTIN »

:mrgreen: oké , weer wat geleerd ;)
Afbeelding
Plaats reactie