218VVC loopt niet helemaal lekker...
218VVC loopt niet helemaal lekker...
Ik denk dat het is omdat ie nu 24/7 buiten staat, tegenover lekker warm onder de carport thuis..
Wanneer ik hem koud start, lijkt ie onderin de toeren op 3 cilinders te lopen ofzo.. Hij vuurt alsware onregelmatig/pruttelt maar een beetje.. Loopt dus ook niet lekker stationair..
Nu heb ik de afdekkap bij de bougies er nog niet opzitten, dus ik vermoed dat het iets van vocht bij de bougies/ontstekingsmodules is.
Maar, hoger in de toeren heb ik er eigenlijk geen of weinig last van.. Daarbij, toen ik hem vandeweek ging testrijden om het uit te zoeken, bleek het te verdwijnen wanneer de auto goed warm was...
Dus, ik denk zelf aan de volgende dingen:
- Vocht bij de ontsteking/Bougies -> oplossing = sparkplugcover plaatsen
- Slechte ignition leads (kabels) -> Andere kabels plaatsen
- Slechte/Oude Bougies -> Nieuwe bougies plaatsen
Wat denken jullie dat het is? Andere suggesties?
Wanneer ik hem koud start, lijkt ie onderin de toeren op 3 cilinders te lopen ofzo.. Hij vuurt alsware onregelmatig/pruttelt maar een beetje.. Loopt dus ook niet lekker stationair..
Nu heb ik de afdekkap bij de bougies er nog niet opzitten, dus ik vermoed dat het iets van vocht bij de bougies/ontstekingsmodules is.
Maar, hoger in de toeren heb ik er eigenlijk geen of weinig last van.. Daarbij, toen ik hem vandeweek ging testrijden om het uit te zoeken, bleek het te verdwijnen wanneer de auto goed warm was...
Dus, ik denk zelf aan de volgende dingen:
- Vocht bij de ontsteking/Bougies -> oplossing = sparkplugcover plaatsen
- Slechte ignition leads (kabels) -> Andere kabels plaatsen
- Slechte/Oude Bougies -> Nieuwe bougies plaatsen
Wat denken jullie dat het is? Andere suggesties?
Ja mems 3.. En die onderdelen kwamen dus ook in mij op..
Maar het kan dus de kabel zijn, of gewoon omdat er makkelijk vocht bij kan komen doordat de kap nu eraf is.. Ik zal denk ik eerst de kap proberen, en anders is de suggestie van silocone kabels niet slecht denk ik..
Maar zit bij mij de ontsteking niet anders? Er zit bij mijn blok namelijk per 2 cilinders 1 bobine zeg maar.. Dus zulke lange kabels zijn het niet..
Maar het kan dus de kabel zijn, of gewoon omdat er makkelijk vocht bij kan komen doordat de kap nu eraf is.. Ik zal denk ik eerst de kap proberen, en anders is de suggestie van silocone kabels niet slecht denk ik..
Maar zit bij mij de ontsteking niet anders? Er zit bij mijn blok namelijk per 2 cilinders 1 bobine zeg maar.. Dus zulke lange kabels zijn het niet..
- Striker
- MG-R Freak
- Berichten: 4729
- Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
- Woonplaats:
- Locatie: Dordrecht
Ja, bij de Mems3 zijn de kabels heel anders (met de bobine direct op de bougie) en ook veel minder gevoelig voor vocht/koude dan de Mems2 modellen.
Volgens mij levert Magnecor sinds kort ook siliconen kabels voor de Mems3 VVC (kijk eens op www.sparkplugs.co.uk voor super prijzen en service).
Volgens mij levert Magnecor sinds kort ook siliconen kabels voor de Mems3 VVC (kijk eens op www.sparkplugs.co.uk voor super prijzen en service).
- Striker
- MG-R Freak
- Berichten: 4729
- Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
- Woonplaats:
- Locatie: Dordrecht
Ze verkopen (verkochten in ieder geval) ook Magnecor kabels, maar misschien staat 't niet meer op de site, ff bellen/mailen.
Ze hebben af en toe ook speciale setprijzen, ik heb mijn kabels en NGK Iridiums er ook gekocht en was voor 8,5mm kabels + 4 bougies evenveel kwijt als dat ik in Nederland alleen 8mm Magnecor kabels had gekocht.
Ze hebben af en toe ook speciale setprijzen, ik heb mijn kabels en NGK Iridiums er ook gekocht en was voor 8,5mm kabels + 4 bougies evenveel kwijt als dat ik in Nederland alleen 8mm Magnecor kabels had gekocht.
jah mijn rover heeft hier ook beetje last van gehad en als ik savonds onder de motorkap keek ookal was ut droog dan kon je overal de boegiekabels zien doorslaan naar de motor of zelfs onderling. Ik heb toen ook een setje magnecor kabels gekocht de kv85 kabels en hij liep gelijk een heel stuk mooier, echt een aanrader dus!!
Denk niet dat dit veel helpt...Maar het kan dus de kabel zijn, of gewoon omdat er makkelijk vocht bij kan komen doordat de kap nu eraf is..
Vaak werken deze kappen juist averrechts.
Het vocht komt er wel onder,
maar komt er juist moeilijker onderweg.
Zijn de bobines wel in orde?
Verder kan het ook wel de luchtmassameter of een labdasonde zijn...
Succes met je zoektocht...