benzinetank ..

214 216 218 220 25
Plaats reactie
danny268

benzinetank ..

Bericht door danny268 »

ik heb ergens gelezen dat de benzinetank van een rover 216 ( 1999) 55 liter bedraagt .. Ook wist ik dat de benzinemeter onnauwkeurig is..
( nu blijkt dat op autoweek de benzinetank 50L bedraagt )

2 weken geleden heb ik m'n tank volledig volgetankt en wou weten hoeveel ik kon rijden met 1 volle tank.
betekend dus rijden tot je stilvalt :)

Ik was op weg naar huis en 2 straten voor m'n huis begon mijn auto te sputteren.. ik ben dus stilgevallen recht voor mijn huis ! ( gelukkig .. )
op m'n dagteller ( die ik natuurlijk had gereset bij de tankbeurt .. ) stond er 445 km's op.
ik moest dus naar het benzinestation met m'n auto dus eerst wat benzine 'pikken' met een slang uit mijn ma's brommer ( benzine smaakt echt heerlijk ! .. :roll: )

nadat ik een beetje naft had uitgezabbert uit die brommer ben ik dus met auto naar benzinestation gereden en terug getankt .. nu kon er maar 44,6 liter in de tank ! en de tank was echt VOL !

nu m'n vraagjes .. :)

hoeveel liter bedraagt nu echt die benzinetank ??
446km's met een volle tank .. is dat overdreven veel of niet ?

btw ik tank 95 bij de esso ..
ik schakel rond de 2500 - 3000 meestal naar volgende vitesse
en HEEL SOMS geef ik eens goe veel gas :)
en het is bijna allemaal stadskm's
flatliner

Re: benzinetank ..

Bericht door flatliner »

dan rij je volgens mij best zuinig, als het veel stadkm's bevat..
en volgens mij is het een 50ltr tank in de 200
danny268 schreef:nu kon er maar 44,6 liter in de tank ! en de tank was echt VOL !
vind ik dan wel raar...

heeft iemand anders hier meer info over dan?
ik zal anders is vragen aan 'n maatje van me, die is monteur bij een rover garage, misschien dat die het weet....
Sn00ky-g

Bericht door Sn00ky-g »

gemiddeld 1 op 10 zit ik ook en ik rij in een 214, rij ook merendeels in de stad (amsterdam) dus dat zal nog wel een stuk erger zijn dan bij jou, maar zoals je zelf al zegt het zijn bijna allemaal stadskm's
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

De tank is echt 50 liter. Ik heb ooit eens 51,3 liter getankt :P (en ben ook ooit eens stil komen te staan, toen ging er 48,5 liter in). Niet alle benzinepompen zijn even nauwkeurig, dus daar kan wel een afwijking in zitten (hoewel het verschil in dit geval dan wel erg groot is).

1:10 in de stad is niet vreemd.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
tummeke

Bericht door tummeke »

Ik heb zoiets idd ook al eens gehad, met nog minder.. sindsdien tank ik voor de zekerheid ook maar even iets eerder als het kan.. Al blijkt de benzinemeter van de ZR gewoon prima te werken met de 200 tank! Als ie nu leeg aangeeft moet ik ook echt niet te lang meer wachten..
Edgecrusher

Bericht door Edgecrusher »

Kan er luchtbel ontstaan in de tank?
Dat de tank dus niet echt vol is geweest?
Bij sommige merken kun je de tank ontluchten en dan kan er nog wel een paar liter bij.

En hoe zit het met de reserve?

Ik heb nooit meer dan 48L kunnen tanken.
Plaats reactie