Onderdelen MG en de onderhoud eraan

Plaats reactie
laatje

Onderdelen MG en de onderhoud eraan

Bericht door laatje »

Heb al veel bekeken hier op het forum maar de onderdelen van de MG ZR zjin niet van honda toch?

Deze vraag komt bij mij doordat verschillende mensen me te vertellen hebben dat mg kwalitatief niet zo heel erg best is. Ik ben iemand die auto onderhoudt, ben daar ook helemaal niet te zuinig o.id.

Graag zou ik wel willen weten hoe jullie ervaring is met kwaaltjes en dergelijke..

groeten

Stephan
mg-zs
Hairpin Hater

Bericht door mg-zs »

ik heb zelf een zs
bevalt goed
enigste is dat er gauw roest komt onder de moterkap
diverse klemmen en schroeven zijn aan het roesten
voor de rest een perfecte wagen
alle wagens hebben voordelen en nadelen
naar mijn weten is alleen de mg zs een honda 'cloon'
Afbeelding

Commission No. ZS-005354

MG ZS
Rover Tourer
challenge
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door challenge »

ik heb ook nog geen problemen met de zs.
ik heb de v6 versie en die is van rover zelf.

nog geen last van roest, ook niet onder de kap.
Dutch
MG-R Core

Bericht door Dutch »

alle blokken in een ZS zijn van Rover zelf.
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
mg-zs
Hairpin Hater

Bericht door mg-zs »

dacht altijd dat het een honda blok was
zo staat het ook vaak in advertenties
Afbeelding

Commission No. ZS-005354

MG ZS
Rover Tourer
HoRiZoN

Re: Onderdelen MG en de onderhoud eraan

Bericht door HoRiZoN »

laatje schreef:Heb al veel bekeken hier op het forum maar de onderdelen van de MG ZR zjin niet van honda toch?

Deze vraag komt bij mij doordat verschillende mensen me te vertellen hebben dat mg kwalitatief niet zo heel erg best is. Ik ben iemand die auto onderhoudt, ben daar ook helemaal niet te zuinig o.id.

Graag zou ik wel willen weten hoe jullie ervaring is met kwaaltjes en dergelijke..

groeten

Stephan
dat gezaag altijd over van honda of niet.

Ik ga nu iets zeggen wat iemand anders op dit forum gezegd had, enik heel mooi gezegd vond!

EEN MG ROVER KOOP JE NIET MET JE VERSTAND MAAR MET JE HART!!!

iedere wagen heeft kwaaltjes, altijd maar da gezever over mg rove rniet zo goede blabla.
miijn ouders hebben ook een jap, een nissan, ook miserie mee op momenten, slechte lak enzovoorts.
kameraad heeft een golf 4 ook meer nest mee als get anders, duitse kwalitiet blabla

veel domme idioten gaan nu een rover mg kopen omdat ze die nu goedkoop vinden, neit omdat ze het model mooi vinden.
en dan beginnen ze te zoeken en dan lezen ze de hatelijke commentaren van bv autoweek ofzo end an krijg je hier van die gestelde vragen.
mg-zs
Hairpin Hater

Bericht door mg-zs »

helemaal mee eens
heb nooit gekeken naar de kwaaltjes
vond de auto gewoon heel mooi
daarom heb ik hem gekocht
en van die autobladen cq autotests moet je zeker niks van aantrekken
die hebben altijd wat te klagen
Afbeelding

Commission No. ZS-005354

MG ZS
Rover Tourer
laatje

Bericht door laatje »

Victor schreef:zoek ff op honda en je vindt hier talloze topics. De 'wat is van honda' vraag is hier erg vaak gesteld.
En als je daar naar op zoek bent, waarom koop je geen honda?
Ben zeker niet op zoek naar honda, dat heb ik nergens vermeld,

4 jaar geleden toen ik naar de rover garage ging kijken zag ik de MG ZR al staan sinds toen vond ik hem super!
ik ben ook echt niet zo iemand die het meeste voor het minste moet krijgen. Ik stelde alleen 2 simpele vraagjes.

Maargoed ik zoek wel ff rond
gekske

Bericht door gekske »

Laat je niet te eenvoudig af schieten ze willen gewoon zeggen dat ze het een erg mooie en fijne auto vinden en soms zit het mee en soms zit het tegen. Mijn 220tdic heeft mij 200dkm overal gebracht waar ik wou. Een rit op 2 wielen overleeft evenals een hert en een kofferbak van een mercedes. Maar dat heeft niets met de kwaliteit te maken. Ik vind het mooie en fijne autos die qua onderhoud en betrouwbaarheid evenals de anderen zijn....
Bart-K
The Big Boss

Bericht door Bart-K »

@gekske: wat doe jij allemaal met je auto :shock:
'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
gekske

Bericht door gekske »

@BarTD waarom denk je dat ik haar niet aan een mede forummer wou verkopen ;) tsja hert had zelfmoord neigingen. Mercedes was aan het bellen en deed dus niet wat ik verwachtte. Op 2 wielen was een stoeprand op de invoegstrook bij het tankstation in Geldrop, die hoorde daar niet maar de paal die mij erop moest wijzen was door een ander onverlaat verwijderd (lees omgereden) en als je dan een corrado probeert bij te houden tsja (om eerlijk te zijn ik kon wel janken) foutje. Maja alles zelf gemaakt en nog ja(a)r(en) mee gereden
Röbke

Bericht door Röbke »

Enkelen onder jullie zullen mijn annonce bij te koop wel al hebben zien staan. http://www.mg-r.nl/club/viewtopic.php?t=11566
Ik had deze wagen vorig jaar gekocht bij Cardoen in Hasselt. Ik was met mijn vriendin daar gaan kijken, omdat ze daar vanalle wagens hebben staan, en ik niet meteen wist wat ik wilde. Tot dat ik de deur open deed, stond daar zo een bordeaux versie van de mijne; en ik was direct verkocht.

Versta me niet verkeerd, ik vind het nog steeds een bom auto, maar ik was me vrijblijvend eens gaan bevragen voor een renault megane cabrio, altijd een van men favo's geweest. Hier in Maasmechelen is er een Renault garage die vroeger Rover en MG verkocht, dus ik daar gister hene.
Toen ik dan vertelde over Cardoen, en de prijs, en dat het een stockwagen was, hebben ze me daar het hele verhaal verteld. Dat was nog niet zo heel erg, ik vind nog steeds dat ik niet veel betaald heb voor zoveel wagen.
Maar wat me het meest ongerust maakte, is dat ze vertelden dat qua onderdelen ze niet zeker wisten hoe lang men overal nog aan kan komen,
plus vertelde men mij wat mijn ZS nog waard is, en k viel bijna achterover van verbazing...
challenge
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door challenge »

onderdelen worden gewoon gemaakt en moet geen probleem zijn toch??
de waarde van MG Rover is helaas iets waar je niet blij van word.
aan de andere kant kan je nu dus wel voor weinig geld heeel veeel auto kopen.
redelijk jonge met weinig km's
Bart-K
The Big Boss

Bericht door Bart-K »

is gewoon een beetje bangmakerij en onwetendheid van een 'vreemdmerk'-dealer.

onderdelen blijven gewoon beschikbaar (alleen levertijd van plaatwerk kan wat langer zijn...) en de waarde, tja zolang je hem niet verkoopt maakt dat weinig uit :mrgreen:
'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
morris
MG-R Fanatic

Bericht door morris »

Ik heb net een zr 115 idt van het laatste model gesloopt (schade wagen),en ik moet zeggen dat hij knap degelijk in elkaar geschroeft zit.
Het enigste wat ik denk dat hij deelt met honda zijn de stuurhendels!!!!

Over dat kwalitatief gezeur van andere is het antwoord: dat een negatief imago een hardnekkig iets is, wat nu alsmede heeft gezorgt dat een merk die GOEDE en mooie auto's maakte, die zich (voor een pepaald buget) van de massa onderschijde, failliet is!!!

Mijn ervaring met onze rover is:dat het de beste auto is die ik tot nu toe gekocht heb!
Niet kwa afwerking of soeplesse, maar wel kwalitatief!!
Ding heb nu meer dan 3,5 ton (diesel) gelopen en is zowat 9jr oud
pas geleden heb ik hem (leterlijk) wat op geschroeft en het blijft zekers nog wel een tijd gaan. (als ik niet alles van de zr over zou schroeven)
Roverloos
de_jakke

Bericht door de_jakke »

Ik heb al gedacht dat als mijn ZRtje bijna niets meer waard is binnen een jaar of 4 (heb hem nu 2.5 jaar) en er zijn geen gigantische kosten in het vooruitzicht, dat ik hem gewoon houd als trackday-wagen.
Alles eruit gooien wat overbodig is, de ZR105 zou iets van een 1050kg rijklaar wegen, wat niet veel is, als je daar dan nog eens 200 of meer kg kan uitwerpen, dan zal 105pk al wat plezieriger worden, aangezien je dan in Elise regionen komt qua gewicht!
Misschien dan wat engine en brake upgrades, slicks, rolkooi en scheuren met die banaan!
Zo een 1.4 K series, krijg je die eigenlijk wel kapot, mits deftig onderhoud en deftig behandeld?

(Stiekem hoop ik dat hij idd niets meer waard gaat zijn :P )
Plaats reactie