Waarde van mijn auto?
Waarde van mijn auto?
Hallo!
Zoals al een aantal voor mij op dit forum, vind ik de kosten van mijn diesel rover te hoog worden. Ik gebruik hem tegenwoordig te weinig om voordeliger af te zijn dan benzine. Ik wil dus mijn rover gaan verkopen.
De auto komt uit 1998
Het is een 220 TDiC met c.a. 145.000 km op de teller.
Airco, centrale vergrendeling met a.b. etc...
Nu ben ik zoals al op het forum gestaan heeft enige maanden geleden met de auto in de sloot belandt. Dit heeft wel wat plaatschade aangericht.
Zo zijn beide deuren aan de bestuurderskant behoorlijk gedeukt, zit er een knik in de motorkap, en zijn beide voorschermen beschadigd.
Ik heb indertijd ruim 900 euro betaald om hem weer schoon en motorisch in orde te krijgen. De motor is nog prima in orde, en ook met het interieur is niets mis.
Kan iemand me een indicatie geven van wat een goede vraagprijs is? Ik zal proberen er binnenkort ook even wat foto's bij te zetten.
Bedankt!
Zoals al een aantal voor mij op dit forum, vind ik de kosten van mijn diesel rover te hoog worden. Ik gebruik hem tegenwoordig te weinig om voordeliger af te zijn dan benzine. Ik wil dus mijn rover gaan verkopen.
De auto komt uit 1998
Het is een 220 TDiC met c.a. 145.000 km op de teller.
Airco, centrale vergrendeling met a.b. etc...
Nu ben ik zoals al op het forum gestaan heeft enige maanden geleden met de auto in de sloot belandt. Dit heeft wel wat plaatschade aangericht.
Zo zijn beide deuren aan de bestuurderskant behoorlijk gedeukt, zit er een knik in de motorkap, en zijn beide voorschermen beschadigd.
Ik heb indertijd ruim 900 euro betaald om hem weer schoon en motorisch in orde te krijgen. De motor is nog prima in orde, en ook met het interieur is niets mis.
Kan iemand me een indicatie geven van wat een goede vraagprijs is? Ik zal proberen er binnenkort ook even wat foto's bij te zetten.
Bedankt!
Is maar weer de vraag of je hem inruilt (en waartegen) of juist dat je hem zelf verkoopt maar een schade auto die nog goed loopt tsja kijk eens op mobile .... wat was er ook al weer kapot? 1000 euro vind ik al veel voor een auto uit 1998 met schade ongeacht de km stand. 2 deuren vervangen 1 motor kap en 2 voorschermen en dan nog de onzichtbare schade van andere zaken.....
zou je natuurlijk wel een bod kunnen doen maar je ziet wel wat ik teveel vind.
zou je natuurlijk wel een bod kunnen doen maar je ziet wel wat ik teveel vind.
Vorig jaar rond augustus zijn vervangen:
De remschijven voor, de voor en achterbanden en de turboslangen. 2 jaar geleden ook in augustus is er een nieuwe einddemper onder gezet De motor draait nog prima. Het is geen enorme klap geweest, dus onzichtbare schade lijkt me sterk.
1000 euro doe ik hem dus niet voor weg.
De remschijven voor, de voor en achterbanden en de turboslangen. 2 jaar geleden ook in augustus is er een nieuwe einddemper onder gezet De motor draait nog prima. Het is geen enorme klap geweest, dus onzichtbare schade lijkt me sterk.
1000 euro doe ik hem dus niet voor weg.
Ik wou je ook niet beledigen maar kan je wel een korte berekening geven voor de kosten van het wegwerken van alle schades:
nieuwe motorkap en spuiten-> 500
Mits eenvoudig uit te deuken:
spuiten zijschermen -> 300
Beide deuren -> 300
En dan de onzichtbare schade -> 700 (gokje)
schade minimaal 1800 (hiervoor zal je het meeste zelf moeten demonteren) als je auto niet scheef is (ik heb namelijk zojuist nog even je "auto te water stukje" gekeken) je hebt het zelf zelfs over 3500 euro schade.
Tsja als ik dat afhaal van het bedrag dat je auto in mijn ogen waard zou moeten zijn...... 5000 (dit vind ik al behoorlijk) min 3500 = 1500
Ik snap goed dat je hem nimmer weg doet voor 1000 zou ik ook niet doen en als dat geboden wordt voor die van mij dan parkeer ik haar liever linearecta op een boom of verkoop ik haar aan een ander forum lid voor dat bedrag.
Al met al 3000 zou je er ook voor kunnen vragen alhoewel ik vind voor 3000 euro met minder schade een 25 idt op mobile.de en maar 131dkm uit 2001. Dit zijn mijns inziens wel goede vergelijkings sites. 3000+3500=7500.....(beetje veel)
succes
nieuwe motorkap en spuiten-> 500
Mits eenvoudig uit te deuken:
spuiten zijschermen -> 300
Beide deuren -> 300
En dan de onzichtbare schade -> 700 (gokje)
schade minimaal 1800 (hiervoor zal je het meeste zelf moeten demonteren) als je auto niet scheef is (ik heb namelijk zojuist nog even je "auto te water stukje" gekeken) je hebt het zelf zelfs over 3500 euro schade.
Tsja als ik dat afhaal van het bedrag dat je auto in mijn ogen waard zou moeten zijn...... 5000 (dit vind ik al behoorlijk) min 3500 = 1500
Ik snap goed dat je hem nimmer weg doet voor 1000 zou ik ook niet doen en als dat geboden wordt voor die van mij dan parkeer ik haar liever linearecta op een boom of verkoop ik haar aan een ander forum lid voor dat bedrag.
Al met al 3000 zou je er ook voor kunnen vragen alhoewel ik vind voor 3000 euro met minder schade een 25 idt op mobile.de en maar 131dkm uit 2001. Dit zijn mijns inziens wel goede vergelijkings sites. 3000+3500=7500.....(beetje veel)
succes
-
- The Big Boss
voor €3000 raak je hem echt nooit kwijt. Dan komt €1000-€1500 idd dichter in de buurt van zijn waarde. (weet dat dat weinig is maar hij is wel flink beschadigd)
'03 MG ZT 190+ -> My forever car
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland

-
- The Big Boss
laat ik het zo zeggen; ik vind het erg jammer dat ie zoveel schade heeftVictor schreef:Jouw rover is denk ik meer geschikt (afgezien van de schade) voor iemand die een kleine diesel zoekt en dus veel rijdt.
'03 MG ZT 190+ -> My forever car

1250 a 1500 moet wel haalbaar zijn denk ik.
Je zegt dat je op zoek bent naar een benzineauto. Die van mij staat te koop, misschien wat voor jou?
Linkje: http://www.mg-r.nl/club/viewtopic.php?t=7046
Je zegt dat je op zoek bent naar een benzineauto. Die van mij staat te koop, misschien wat voor jou?
Linkje: http://www.mg-r.nl/club/viewtopic.php?t=7046