Vraag + verhaal
Vraag + verhaal
Aangezien ik de dealer waar ik mijn Rover 200 vi vandaan heb een ontzettende naaier vind (waarom leg ik zo uit) wil ik graag zijn "geweldige" sticker eraf halen, ook had die ..... er een nummerplaathouder op gezet met z'n bedrijfsnaam enzo. Nu wil ik graag weten hoe ik die ...sticker eraf kan halen zonder mn lak te beschadigen en of ik zonder nummerplaathouder kan of dat ik een blanco exemplaar moet kopen.
Nu even waarom ik die dealer (www.automobielbedrijf-HBS.nl) niet zo gewldig vind:
Ik leverde daar mn Toyota Corolla 1.6 gtsi in met 216.000 km op de teller en hij zet em te koop voor 199.000 km. Dan durft ie ook nog even te zeggen dat er een NAP bij zit, die ik nevernooit in de 2 jaar dat ik die auto had gezien had. Ook zit er ineens een startonderbreker in en istie altijd dealer onderhouden.
Nadat ik dit had gelezen kreeg ik wat argwaan over mijn Rover die ik daar had gekocht (lijkt me logisch, toch?). Ik ging dus bellen naar de dealer/garage (auto-hotel lombardijen) waar die altijd ondehouden werd volgens het boekje en die konden mij vertellen dat ie daar 3 jaar geleden voor het laatst geweest was met een tellerstand van 84.000 (klopt ook volgens het boekje en de NAP). Maar meneer HBS kon mij vertellen dat ie bij die garage op 112.000 km een nieuwe distributieriem had gekregen en een nieuwe koppakking (teller stond bij aanschaf op 120.000).
HBS is bij NAP en Bovag aangesloten. Zou ik bij die instanties nog iets wijzer kunnen worden? Ik heb ook nog een telefoonnummer van de eerste eigenaar (waar de auto volgens HBS vandaan komt), die ga ik nog wel proberen te bellen voor wat vragen.
Hebben jullie nog ideeën en of tips om er verder achter te komen of ik niet ook genaaid ben?
Nu even waarom ik die dealer (www.automobielbedrijf-HBS.nl) niet zo gewldig vind:
Ik leverde daar mn Toyota Corolla 1.6 gtsi in met 216.000 km op de teller en hij zet em te koop voor 199.000 km. Dan durft ie ook nog even te zeggen dat er een NAP bij zit, die ik nevernooit in de 2 jaar dat ik die auto had gezien had. Ook zit er ineens een startonderbreker in en istie altijd dealer onderhouden.
Nadat ik dit had gelezen kreeg ik wat argwaan over mijn Rover die ik daar had gekocht (lijkt me logisch, toch?). Ik ging dus bellen naar de dealer/garage (auto-hotel lombardijen) waar die altijd ondehouden werd volgens het boekje en die konden mij vertellen dat ie daar 3 jaar geleden voor het laatst geweest was met een tellerstand van 84.000 (klopt ook volgens het boekje en de NAP). Maar meneer HBS kon mij vertellen dat ie bij die garage op 112.000 km een nieuwe distributieriem had gekregen en een nieuwe koppakking (teller stond bij aanschaf op 120.000).
HBS is bij NAP en Bovag aangesloten. Zou ik bij die instanties nog iets wijzer kunnen worden? Ik heb ook nog een telefoonnummer van de eerste eigenaar (waar de auto volgens HBS vandaan komt), die ga ik nog wel proberen te bellen voor wat vragen.
Hebben jullie nog ideeën en of tips om er verder achter te komen of ik niet ook genaaid ben?
Wat een naaihaas!
Ik zou als ik jou was ff natrekken of je distributieriem idd wel echt vervangen is en evt. voor de zekerheid er toch een nieuwe op laten zetten.
Wat betreft die kentekenplaathouder: bij de H#lfords (niet echt mijn winkel, maar voor dit soort dingen wel handig) kun je zo'n chrome houder krijgen. Staat wel netjes. En als je echt goedkoop uit wil zijn, dan kun je bij Roelofs (de erkende -en naaiend dure- Rover dealert hier in Utreg) een gratis houder krijgen met hun naam erop.
Ik zou als ik jou was ff natrekken of je distributieriem idd wel echt vervangen is en evt. voor de zekerheid er toch een nieuwe op laten zetten.
Wat betreft die kentekenplaathouder: bij de H#lfords (niet echt mijn winkel, maar voor dit soort dingen wel handig) kun je zo'n chrome houder krijgen. Staat wel netjes. En als je echt goedkoop uit wil zijn, dan kun je bij Roelofs (de erkende -en naaiend dure- Rover dealert hier in Utreg) een gratis houder krijgen met hun naam erop.

Kl*t* voor je, je kunt iig bij de BOVAG aan de bel trekken, die kunnen de licentie / vergunning intrekken. Maar aan de andere kant betekent dat dat ze dan een betalend lid kwijt zijn en dat willen ze niet. Ik zou zeggen ga eens met ze bellen en vraag ondertussen 1500 euro terug bij de garage. Zeg dat je de publiciteit op gaat zoeken. Nummerplaathouder heb je niet eens nodig kun je ook zo vastschroeven. Succes ermee
-
- The Big Boss
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
- Woonplaats: Steenbergen NB
hoop voor je dat het een eerlijke auto is!!
p.s. zoals al eerder opgemerkt: we hebben ook leuke kentekenplaathouders van de club
p.s. zoals al eerder opgemerkt: we hebben ook leuke kentekenplaathouders van de club

'03 MG ZT 190+ -> My forever car
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland

'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland