uitlaat civic

214 216 218 220 25
Plaats reactie
speedfreax

uitlaat civic

Bericht door speedfreax »

ben alweer toe aan een nieuwe uitlaat, maar nu zag ik dat de einddemper van een civic (op het oog i.i.g.) gelijk is aan die van een rover 200. klopt dit?
en is de rest van het systeem ook gelijk? dat scheelt weer een hoop zoek en paswerk.
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

je moet toch echt vertellen wat voor auto je hebt.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Pipmastah216GTi

Bericht door Pipmastah216GTi »

Ik weet iig dat het spruitstuk (incl. lambda) en de kat van een Concerto (en een CRX 1.6 16v van '88-91) exact hetzelfde is als mijn 216GTi, want die hebben dezelfde D16A-motor, maar er zijn zoveel verschillende types 200's :?
De meesten hebben een 1.4 K-series onder de kap en dit past absoluut niet op Honda onderdelen zonder aanpassingen)... Dus zeg idd eens wat welk type je hebt ;)
speedfreax

ging om een k-series. En dan voornamelijk om de einddemper. deze heeft nl. de zelfde "knik" in de buis naar de middendemper toe.
Pipmastah216GTi

Bericht door Pipmastah216GTi »

Je kunt hem proberen aan te passen, maar -behalve dat ze allebei benzine drinken :mrgreen: - hebben civic motoren in elk geval geen enkele overeenkomst met Rover K-series motoren. Denk toch dat dat een beetje laswerk wordt ;)
speedfreax

heb nog ff research gedaan naar de verschillende uitlaatsystemen van automerken, en honda civic komt heel dicht bij rover 200 k-series

kijk en vergelijk...

de rover k-series

Afbeelding
Afbeelding

De civic

Afbeelding
Afbeelding
Edgecrusher

Bericht door Edgecrusher »

Volgens mij is die bocht over de achteras toch duidelijk anders...

kun je nog steeds alles gaan aanpassen.

koop dan een universele demper en ga daarmee verder...
of laat het pas maken door bijv. atec of nm parts.. enz.
challenge
MG-R Freak
Contacteer:

Re: uitlaat civic

Bericht door challenge »

speedfreax schreef:ben alweer toe aan een nieuwe uitlaat, maar nu zag ik dat de einddemper van een civic (op het oog i.i.g.) gelijk is aan die van een rover 200. klopt dit?
en is de rest van het systeem ook gelijk? dat scheelt weer een hoop zoek en paswerk.
kijk anders ff op www.nmparts.nl
dit is al vaker langs gekomen, maar ik herhaal het nogmaals een keer.

deze man maakt uitlaten op wens en maat.
als jij een uitlaat neemt die gelijk is aan dat wat je nu heb zal de prijs best meevallen.
dan weet je zeker dat je uitlaat past.
het is geheel van RVS, dus geen omkijken meer aan>
geeft een leuk geluidje mee (en als je daar niet van houd kan ie dat ook weg laten)
en het ziet er gelikt uit :P

prijs verschil tussen een gewone uitlaat en een RVS geval zal niet zo heel groot zijn.
lex

Bericht door lex »

Op mijn supersprint einddemper staat op het stickertje ook honda civic er staat alleen geen bouwjaar bij.
Plaats reactie