Ik hoop dat hier wat mensen zijn die mij kunnen en willen adviseren.
Vorige week heeft mijn 200VI de geest gegeven, in een tijd van 5 min.. 'S morgens vroeg naar mijn werk toe was er totaal niets aan de hand. 'S avonds wil ik achteruit de parkeerplaats af en merk ik vermogen verlies. Goed het was koud en je bent naief dus waarschijnlijk niet veel aan de hand. Er waren ook geen rare geluiden te horen. Vervolgens zakte mijn toeren bij ingetrapte koppeling telkens in tot de motor bijna afsloeg waarna ze weer stegen tot 3000 rpm. maar rijden deed hij nog 'normaal' heel snel daarna begon hij op 3 en/of 2 cilinders te lopen. Ik zocht snel een parkeerplek op waar hij 3 meter ervoor afsloeg en niet meer wilde starten.
Ik kreeg gisteren te horen dat er van 1 van de uitlaat nokassen 'iets' is afgebroken. Ik geloof een aandrijfwiel aan de rechterkant van het blok maar ik was in shock dus dat weet ik niet meer exact.

Nu gaat me dit zeer aan mijn hart maar de vraag is of de auto de reparatie nog waard is (gevoelsmatig wel maar wat is rationeel wijsheid?).
Wie kan me raad geven?
Ik zit te denken om tijdelijk een 'barreltje' te gaan rijden om goed mijn opties na te gaan.
Moet ik:
Inruilen zonder te repareren
ruilmotor laten plaatsen
te koop aanbieden zonder te repareren
zelf proberen te fixen
Wat betreft de laatste optie heb ik weinig sleutel ervaring, wat ik wel heb is tijd, ruimte, alle gegevens van de 200vi op cd-rom en goede wil
Ik hoop dat er mensen zijn die me een beetje op weg kunnen helpen met raad.
Groeten,
Michel