Nieuwe Remschijven Wat Voor!!

214 216 218 220 25
DannyRover200

Nieuwe Remschijven Wat Voor!!

Bericht door DannyRover200 »

Beste Roverrijders!

Ik heb dus na een tijdje zoeken het toch gevonden!
Het worden EBC Remschijven 8) zie foto en het zijn wel enkele schijven want anders moest er ook een andere klauw op en alles dat werdt iets teprijzig vandaar!!

Afbeelding

En green stuff remblokken denk dat het volgende week wel binnen is
en dan monteren en dan komt er zeker een pic hier testaan!

Groetjes,
Danny
Laatst gewijzigd door DannyRover200 op do feb 02, 2006 6:36 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Edgecrusher

Bericht door Edgecrusher »

Mmmm, lastig hoor...

Je hebt nu massieve schijven voor en trommels achter?

Voor geventileerde schijven scheelt wel veel...
Achter schijven i.p.v. trommels staat erg leuk.
maar voor het remmen is het verschil niet supergroot.

Dus als je een upgrade wil, doe het dan voor... (niet overdone natuurlijk)
Ga dan op zoek naar remklauwen voor geventileerd,
en kies een leuk setje sport remschijven + sport remblokken uit.

Het verschil zal duidelijk zijn.
Tevens remvloeistof vervangen + ontluchten zal verschil maken.
Eventueel helpen stalen remleidingen iets.....
tummeke

Bericht door tummeke »

Je hoeft weinig te veranderen voor schijven achter..

Maar waarschijnlijk moet wel je hoofdremcilinder voor mee, want ik gebruik nu nog de oude, en het klopt toch niet helemaal.. Moet die van de ZR er nog op zetten, dan moet t goed zijn...

Verder kun je gewoon de leidingen die aan de remklauwen zitten zonder problemen overzetten op de koppeling aan je stalen leidingen die onder je auto door lopen.. Dat is geen probleem en werkt prima..

Alleen ik zou idd voor upgraden, want met achter rem je bijna niet.. Is alleen maar dat je achterwielen je niet voorbij komen zetten :P Maar goed, voor de looks, zeker onder een beetje open model LM velg, is schijven achter ook wel erg mooi..
Pipmastah216GTi

Bericht door Pipmastah216GTi »

Trommels vervangen door schijven? Ik zou er niet aan beginnen, want dat wordt een dure grap. Bij de MK2 (mijn model) zouden er dan andere leidingen + (misschien) handremkabel onder moeten, dus daar gaat aardig wat geld in zitten. Ik weet niet hoe dat bij de MK3 zit, maar die heeft als het goed is dezelfde remmen als een mk2.

Gelukkig heb ik al 4 schijven, muahaha :twisted:

@ edgecrusher: Massieve voorschijven? Bijna alle voorschijven zijn geventileerd. De ventilatie zit hem niet in de gaten (boring) maar in de holte tussen de schijven (deze zijn dus aan de voorkant bijna nooit massief)...

Afbeelding
Gerald-17
MG-R Core
Contacteer:

Re: Nieuwe Remschijven Wat Voor!!

Bericht door Gerald-17 »

DannyRover200 schreef:Beste Roverrijders!

Ik
en nog een vraag schijf remmen achter heb dat veel nut ? moet er geen nieuwe leiding of iets lopen of kan ik die standaard gewoon gebruiken??
of blokkeren me achter wielen sneller omdat het schijven dan zijn??
moet ik wat afstellen??
hahahaha zo veel vragen en zo weinig tijd ;)
Danny
'Rover' heeft nog een setje te koop voor schijven achterop een R 200...

http://www.mg-r.nl/club/viewtopic.php?t=6783

Groeten, Gerald.
bam
MG-R Core

Bericht door bam »

Pipmastah216GTi schreef: Gelukkig heb ik al 4 schijven, muahaha :twisted:

@ edgecrusher: Massieve voorschijven? Bijna alle voorschijven zijn geventileerd. De ventilatie zit hem niet in de gaten (boring) maar in de holte tussen de schijven (deze zijn dus aan de voorkant bijna nooit massief)...
OMG Bijna alle MK3 hebben massieve schijven voor. zelfs mijn mk3 turbo
Dus niet alle maar wel de meeste.

Bam

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Järv
Moderator
Contacteer:

Re: Nieuwe Remschijven Wat Voor!!

Bericht door Järv »

Gerald-17 schreef: 'Rover' heeft nog een setje te koop voor schijven achterop een R 200...
http://www.mg-r.nl/club/viewtopic.php?t=6783
Klopt ja ... nog steeds tekoop.

Het zijn trouwens maar 2 korte stukjes leiding die vervangen moeten worden ... maar misschien kom je er wel met 2 adaptertjes.
en een handremkabel zal ook wel niet de hele wereld kosten.

Ik baal er flink van dat ze niet onder m'n 400 passen (wat de bedoeling was)
Want 't remt beter en het staat beter..... en bij m'n 400 piepen die achterlijke trommelremdingen :dry:

cheers,
Dennis :|
You can go fast ... but I can go anywhere.
DannyRover200

hey!!

ja ik weet dat je die tekoop heb daarom ging ik er overna denken! ;)
maar bij deze http://www.mg-r.nl/club/viewtopic.php?t=6783 moeten ook nieuwe schijven en blokken? of zou ik die van voor kunnen gebruiken??

maar wat ik net al lees is dat je je hoofdremchilinder ook waarschijnlijk moet vervangen :? dat is niet zo erg goedkoop zag ik al :?

weet iemand een goed setje schijven?? of is er weinig ervaring met andere schijven en is dan ook het beste om alles tevervangen? dus ook klauwen met meerdere chilinders?

uhm was een beetje opzoek gegaan maar kon niet echt wat vinden :?

Groetjes,
Danny 8)
Järv
Moderator
Contacteer:

Bericht door Järv »

Hya,

Tummeke rijd nu ook gewoon nog met z'n orginele hoofdremcylinder ...
.. dat dat nog niet helemaal "goed" voelt komt misschien omdat ie om en nabij de 150pk heeft nu en telkens z'n rempunt opschuift :lol:

Eh? ... maar waarom zou je gaan voor klauwen met meer cylinders?
de orginele klauwen vóór en dan de Vi klauwen achter voldoen meer dan zat.... of ben je van plan boven de 250km/u te komen met volle belading?

Misschien kan je wat gaan proberen BlackDaimond schijven en blokken.. of EBC spul of wat dan ook....
Een paar goeie schijven en goeie blokken vóór en achter is meer als voldoende.
De rest kan je doen 'nadat' je die 2,5 V6 erin heb gezet ;)

'k zeg maar zo ... 't kan altijd beter, maar goed is ook goed.

Zelf zit ik nu, voor m'n motor, ook weg te kwijlen bij die BILLET-6 remtangen.
Die dingen zijn gewoon perfect! .. als je daarmee remt sta je tot je assen in het asfalt ... en nog mooi ook.
Maar als je dan de prijs ziet en je weet dat je met de GSXR1100 remtangen ook gewoon op tijd stilstaat ...
.... dan zou ik wel gek zijn om die bakken en bakken met geld uit te geven voor hetzelfde resultaat.

Maar als je meerzuigerremtangen op je Rovert wil hou ik je niet tegen :H:
... wil ik er natuurlijk wel een paar mooie foto's van zien hé.

cheers mate,
Dennis :cool:
You can go fast ... but I can go anywhere.
DannyRover200

heyy

ahha oke daar kan het ook aan liggen :oops:

nee maar met meerdere chilinders remt wel beter maar als dit wat ik nu heb ook goed is dan gaan we daar natuurlijk niet aan rommelen ;)

ik zal wel even romt gaan snuffelen voor die schijven! ga morgen ff naar me tuning bedrijfje en daar ff rond vragen!

maare als ik die schijfremmen achter wil hebben kan ik dan die schijven/blokken van voor overzetten op achter ??
want denk dat ik gelijk 2 setjes sport schijven/blokken kan betalen ;)
hoor het wel!
foto's komen der wel ;) zal nog eerst ff rond snuffelen

Groetjes,
Danny 8)
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

DannyRover200 schreef:maare als ik die schijfremmen achter wil hebben kan ik dan die schijven/blokken van voor overzetten op achter ??
Nee, dat past niet. Voor is 262mm, achter is 240mm.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Edgecrusher

Bericht door Edgecrusher »

Ik weet heus wel waar ik het over heb hoor...

Zelfs mijn moeders A4 (1.6) heeft massieve schijven voor (en achter)

Mijn 214 heeft wel geventileerde schijven voor en massieve achter.

Maar back on topic.
Misschien is een set Brakemax schijven + blokken iets voor jou.
Kijk ook eens op http://www.autopartsonline.nl
Sn00ky-g

Bericht door Sn00ky-g »

over remmen gesproken, als ik af rem bij 120 km, trilt die pedaal van de rem is daar iets tegen?
Pipmastah216GTi

Sn00ky-g schreef:over remmen gesproken, als ik af rem bij 120 km, trilt die pedaal van de rem is daar iets tegen?
Klinkt als een kromme schijf....
Pipmastah216GTi

Edgecrusher schreef: Ik weet heus wel waar ik het over heb hoor...

Zelfs mijn moeders A4 (1.6) heeft massieve schijven voor (en achter)

Mijn 214 heeft wel geventileerde schijven voor en massieve achter.
Je weet ongetwijfeld waar je het over hebt ;) , maar alle Audi's A4 (tenzij niet standaard) hebben van fabriek af aan de voorkant geventileerde schijven (kijk maar eens langs de zijkant van de schijf als je het wiel eraf hebt, dan zie je de schoepen zitten). Ik heb een een tijd voor PON's automobielhandel (de importeur) gewerkt met A4's en A6-en, dus weet ook waar ik het over heb :mrgreen:
Achter is idd wel massief (maar da's bijna altijd zo).

Maar goed, om bij Rovers te blijven: een standaard Rover 200 MK3 (behalve de VI) heeft inderdaad standaard wel massieve schijven aan de voorkant.Ik heb me laten vertellen dat de GTi dezelfde remmen heeft als de MK3, maar dat is dus niet zo, want die GTI-schijven zijn wel geventileerd (wellicht hetzelfde als de Vi).

Die brakemax of Lucas setjes van autoparts online zijn idd prima geschikt voor normal dagelijks gebruik. Niks mis mee..
DannyRover200

hey !

oke dat is wel balen dat ik die schijven van voor niet naar achter kan plaatsen! :?

Ik had het 1 en ander geinformeerd en die zeiden dat ik beter een goed setje kan aanschaffen voor de voorkant en achter lekker trommel laat zitten achter is er alleen voor dat je achterwielen je niet voorbij vliegen als je vol in je ankers gaat.!

dus ja ik ga binnen kort ff de brug op en kijk even wat er vervangen moet worden om die schijven toch achter tekrijgen en kijken hoeveel het kost om een goed setje er voor tekopen!!!

En op die www.autopartsonline.nl had ik ook gekeken ziet er wel goed uit maare wacht eerst af wat dat bedrijfje waar ik altijd kom vertelt.

Jullie horen snel nader!

Groetjes
Danny 8)
Plaats reactie