Remblokken zelf vervangen, of niet??
Remblokken zelf vervangen, of niet??
Is het makkelijk om de remblokken zelf te vervangen? De dealer rekent haast 75 euro om deze te monteren exclusief de blokken.
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
dood simpel.
Wiel eraf
Onderste klauw-aan-fusee bout los
Klauw scharnieren over de bovenste bout(ff iets losdraaien dus)
Blokken eruit
Blokken erin
Terug draaien
Bout vastzetten
Wiel erop
Je kunt ook de hele klauw loshalen, maar je moet ten alle tijden voorkomen dat hij aan je remleiding hangt, bovendien vallen die blokken er heel gemakkenlijk uit als de klauw helemaal los is.
Wiel eraf
Onderste klauw-aan-fusee bout los
Klauw scharnieren over de bovenste bout(ff iets losdraaien dus)
Blokken eruit
Blokken erin
Terug draaien
Bout vastzetten
Wiel erop
Je kunt ook de hele klauw loshalen, maar je moet ten alle tijden voorkomen dat hij aan je remleiding hangt, bovendien vallen die blokken er heel gemakkenlijk uit als de klauw helemaal los is.
Laatst gewijzigd door 118GTR op wo jan 11, 2006 12:53 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Ik heb bij de automaterialenhandel een prijsopgave gedaan en de prijs van de Lucas blokken is bij hun goedkoper als bij autopartsonline.Victor schreef:Overigens:
bij de meeste fastfitters zijn remblokken inclusief montage nauwelijks duurder dan de prijs bij bv brezan.
Niet dat de fastfitters altijd goed werk doen (zeker kwikfit niet) maar gezien de prijs wel te overwegen.
Als je erg goedkope blokken zoekt kijk es bij:
http://www.autopartsonline.nl/
Zelf goede ervaringen mee (qua prijs/levering)
Ik zou originele blokken halen bij de dealer.. Remmen zijn je belangrijkste bezit op je auto.. Als je goedkope imitatie blokken haalt ben je straks een keer je remkracht kwijt omdat ze uitharden, ik noem maar iets, en dan zit je met de peren..
Zo duur zijn de blokken ook weer niet..
En zelf vervangen is te doen als je handigheidjes weet ja.. Beste wel even met zn 2en doen ivm terug duwen van zuiger bv..
Zo duur zijn de blokken ook weer niet..
En zelf vervangen is te doen als je handigheidjes weet ja.. Beste wel even met zn 2en doen ivm terug duwen van zuiger bv..
Qua kwaliteit ontlopen remblokjes elkaar niet enorm veel en qua samenstelling lijken ze erg veel op elkaar (bij schijven en klauwen is dat een ander verhaal). Als je iets goedkopere koopt dan zul je heus niet opeens 'al je remkracht kwijt zijn'. Ik denk dat je ze dan verkeerd gemonteerd hebt...
Als je alleen de achterkant vervangt dan kun je het makkelijk zelf in je eentje doen. Gewoon die twee fuseeboutjes eruit. Remklauw open. Oude blokjes eruit. Zuiger terugdraaien met bijv een waterpomptangetje. nieuwe blokjes er inhangen. Klauw weer dicht met een beetje vet tussen de fusees en een beetje ciliconenspray op je handremaansluitingen (niet de schijf raken!). Paar keer pompen voordat je de remmen voor het eerst gebruikt (dan vindt de zuiger zijn goede positie terug). Klaar en rijden maar!
Ik zou het zelf doen (evt. met een technische maat, die niks rekent), want 75 euro alleen al aan arbeidsloon is belachelijk duur!

Als je alleen de achterkant vervangt dan kun je het makkelijk zelf in je eentje doen. Gewoon die twee fuseeboutjes eruit. Remklauw open. Oude blokjes eruit. Zuiger terugdraaien met bijv een waterpomptangetje. nieuwe blokjes er inhangen. Klauw weer dicht met een beetje vet tussen de fusees en een beetje ciliconenspray op je handremaansluitingen (niet de schijf raken!). Paar keer pompen voordat je de remmen voor het eerst gebruikt (dan vindt de zuiger zijn goede positie terug). Klaar en rijden maar!
Ik zou het zelf doen (evt. met een technische maat, die niks rekent), want 75 euro alleen al aan arbeidsloon is belachelijk duur!
Ik heb nog even verder geinformeerd.
Kwikfit rekent 105 euro.
Vakgarage tussen de 130 en 150 euro.
De remblokken die ik nu besteld heb zijn van Lucas (volgens mij zit dat orgineel onder de Rover) ik dacht eerst Feroda. Maar het schijnt dat Feroda en Lucus dezelfde remblokken heeft.
Nu kan ik gelijk een mooi krikkie kopen, kan ik zelf weer een beetje sleutelen.
Kwikfit rekent 105 euro.
Vakgarage tussen de 130 en 150 euro.
De remblokken die ik nu besteld heb zijn van Lucas (volgens mij zit dat orgineel onder de Rover) ik dacht eerst Feroda. Maar het schijnt dat Feroda en Lucus dezelfde remblokken heeft.
Nu kan ik gelijk een mooi krikkie kopen, kan ik zelf weer een beetje sleutelen.
Is dat 105 euro voor alle 4 de wielen? Dan is dat niet duur hoor!
Ik weet het: kwikfit sux ass, maar ik zou de remblokjes voor alle 4 de wielen wel laten vervangen voor 105 euro (als ik er zelf bij mag staan als ze het doen. "Hee, je vergeet m'n zuiger schoon te maken!"
)....
Als ik voor mijn auto 4 lucas blokjes bestel dan ben ik al 80 euro kwijt, wat betekent dat ze maar 105-80=25 euro arbeidsloon vragen... Da's echt weinig. Maar goed, het zal wel om 2 wielen gaan dan want als iets te mooi lijkt om waar te zijn dan is het meestal niet waar
Ik weet het: kwikfit sux ass, maar ik zou de remblokjes voor alle 4 de wielen wel laten vervangen voor 105 euro (als ik er zelf bij mag staan als ze het doen. "Hee, je vergeet m'n zuiger schoon te maken!"

Als ik voor mijn auto 4 lucas blokjes bestel dan ben ik al 80 euro kwijt, wat betekent dat ze maar 105-80=25 euro arbeidsloon vragen... Da's echt weinig. Maar goed, het zal wel om 2 wielen gaan dan want als iets te mooi lijkt om waar te zijn dan is het meestal niet waar

Inderdaad maar 2 blokjes.Pipmastah216GTi schreef:Is dat 105 euro voor alle 4 de wielen? Dan is dat niet duur hoor!
Ik weet het: kwikfit sux ass, maar ik zou de remblokjes voor alle 4 de wielen wel laten vervangen voor 105 euro (als ik er zelf bij mag staan als ze het doen. "Hee, je vergeet m'n zuiger schoon te maken!")....