Start Problemen 214si mk3

214 216 218 220 25
Plaats reactie
darule

Start Problemen 214si mk3

Bericht door darule »

He mensen!!!

Ik heb een probleem met mijn Rover 214si mk3... Ik wil de hem gisteravond starten ging gewoon op contact, maar bij het doordraaien van de sleutel gebeurde er helemaal niks.. :( Ik dacht eerst dat het aan het alarm of startonderbreker lag, maar na iets van 30 keer op slot en van slot af deed ie nog niks..
Toen ik vannacht terug kwam van stappen wou ik het toch nog een keer proberen en eerste 2 keer niks 3e keer gewoon starten... :shock:

Weet iemand wat dit zou kunnen zijn??? Ik denk zelf dat de oorzaak bij de startmotor ligt...

Ik hoor graag van jullie wat dit zou kunnen zijn heb niet echt veel zin om straks ver van huis weg te staan en die auto wil niet aan...

Greetz,
Roel
darule

Bericht door darule »

Heeft dan helemaal niemand een idee wat het kan zijn??
Pipmastah216GTi

Bericht door Pipmastah216GTi »

Ik vermoed dat het of een los contact met je startmotor is (gebeurt vaker) of je startrelais dat op is. Hoor je wel een klik bij het omdraaien van de sleutel?
darule

Bericht door darule »

Moet het een soort klik uit de motor zijn? want ik hoor wel een klik achter mn dashbord vandaan...
Pipmastah216GTi

Bericht door Pipmastah216GTi »

Klopt, de klik van je relais komt uit je dashboard. Die lijkt het gewoon te doen dus...

Gaat je "check engine" lampje wel gewoon uit voordat je start?

Het kan ook je startmotor zijn, die de geest heeft gegeven.
Bleef hij ook piepen als de motor loopt?

Anders moet je even kijken of het kabeltje op je startmotor goed vast zit en even eraan wiebelen. Zit als het goed is onder je luchtfilterhuis.

Wat ook nog kan, is dat je startmotor vast zit. In dat geval helpt het om je auto een stukje te duwen in z'n 1 met de koppeling in en hem als 'ie een beetje rolt op laten komen. Dan heb je kans dat 'ie los komt...

Die klik wil trouwens ook niet zeggen dat je relais per definitie 100% okee is.. :?

Ik zou in ieder geval de draad/aansluitingen van je startmotor ff nalopen en evt. inspuiten met contactspray, want ik denk dat die niet helemaal in orde is als hij de ene keer wel start en de andere keer niet. Was er niet eerder iemand hier met hetzelfde probleem bij een 200 MK3?
DannyRover200

Bericht door DannyRover200 »

Hey

Ik had dat ook een tijdje geleden en bij mij was het contact van het relay wat geroest.

Was ff bij de dealer geweest en die heb het ff opgeschuurd en doet het weer prima dus misschien hebjij daar ook last van!

Succes er mee!
darule

Bericht door darule »

Ik heb er ff contact spray op gespoten en was aan die kabels gerommeld en nu doet hij het gewoon weer...

Als ik de moter start dan piep de startmoter niet maar ik hoor hem wel doorratellen zeg maar... Dat deed hij eerst ook niet..

Ik ga binnenkort wel ff bij de dealer langs een kijken wat hun ervan zeggen...

Greetz,
Roel
Plaats reactie