Ervaringen remschijven+remblokjes
Ervaringen remschijven+remblokjes
Ik moet binnenkort een paar nieuwe remschijven+remblokjes hebben en was benieuwd naar jullie ervaring van diverse merken remschijven en remblokken. Ik zoek remschijven en remblokjes die goed remmen, niet snel krom trekken en niet snel oververhit raken. Graag jullie reacties.
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Mijn eisenpakket is eigenlijk precies omgekeerd, Ik wil graag een remset die slecht remmen, snel faden en meteen krom zijn.
Maar ff serieus, al het aftermarket spul is gewoon goed en beter dan origineel. Je kunt instappen bij fabrikanten als EBC, blackdiamond, tarox, mintex en dat soort jongens, en je zal tevreden zijn.
Ga het liefst voor een matched setje(schijven en pads), als je "echt" gaat upgraden.
Als het bij normaal gebruik blijft, dan kun je alles door elkaar gebruiken, mits je ervoor zorgt dat je voor de "normale" series gaat. Niet denken dat bijvoorbeeld mintex M1177(een race blok) beter is dan het straatblok op een normale schijf.

Maar ff serieus, al het aftermarket spul is gewoon goed en beter dan origineel. Je kunt instappen bij fabrikanten als EBC, blackdiamond, tarox, mintex en dat soort jongens, en je zal tevreden zijn.
Ga het liefst voor een matched setje(schijven en pads), als je "echt" gaat upgraden.
Als het bij normaal gebruik blijft, dan kun je alles door elkaar gebruiken, mits je ervoor zorgt dat je voor de "normale" series gaat. Niet denken dat bijvoorbeeld mintex M1177(een race blok) beter is dan het straatblok op een normale schijf.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Ik heb mij meerdere "specialisten"gehoord dat EBC niet zo best is. De meeste adviseren Feroda (waarschijnlijk zit dat ook al orgineel op MG/Rover), maar deze hebben ook i.p.v. de standaard setjes ook de zgn. upgrade's.Striker schreef:Ik was erg tevreden over de Black Diamond Combi schijven en Black Diamond Predator remblokken. Eigenlijk tevredener dan over de ZR160 EBC schijven (niet gegroefd of geboord) + blokken die ik nu heb.
Ik ben benieuwd wat er uit komt, ik heb ook binnenkort een nieuw setje voor nodig.
-
- MG-R Fanatic
- Berichten: 158
- Lid geworden op: do feb 12, 2004 8:36 pm
- Woonplaats:
- Locatie: tilburg
Goedkoop
op remmen moet je naar mijn mening niet besparen, die zijn belangerijker als de motor vind ik!
Gewoon orgineel spul er op of anders idd GOED opgrade spul maar dan zul je al gauw meer kwijt zijn dan orgineel.
In tegen stelling van wat 118 GTR schrijft is er wel degenlijk troep als aftermarkt spul te koop, spreek uit eigen ervaring


Gewoon orgineel spul er op of anders idd GOED opgrade spul maar dan zul je al gauw meer kwijt zijn dan orgineel.
In tegen stelling van wat 118 GTR schrijft is er wel degenlijk troep als aftermarkt spul te koop, spreek uit eigen ervaring

Roverloos
Ik heb voor laatst nieuwe schijven laten plaatsen op me 623. Zelf was dit niet te doen.....
Ik ben gegaan voor brakemax schijven met bijbehorende sport-blokken.
Niet gegroefd maar wel wel geperforeerd.... remmen erg fijn!
Was eigenlijk een probeersel, omdat je voor 180,- incl blokken niet alles hoeft te verwachten!!
Remmen prima....
Ik ben gegaan voor brakemax schijven met bijbehorende sport-blokken.
Niet gegroefd maar wel wel geperforeerd.... remmen erg fijn!
Was eigenlijk een probeersel, omdat je voor 180,- incl blokken niet alles hoeft te verwachten!!
Remmen prima....
2003/2005 - 1990 Rover 111L @ GTI-looks
2005/02-2009 - 1994 Rover 623Si (154.5hp @ Wheels)
2009-02 - 1999 Rover 200 BRM (129,2pk / 167.9nm @ Wheels)
2009-05 - 2005 Honda CBR 600rr
2005/02-2009 - 1994 Rover 623Si (154.5hp @ Wheels)
2009-02 - 1999 Rover 200 BRM (129,2pk / 167.9nm @ Wheels)
2009-05 - 2005 Honda CBR 600rr
Nee man! De motor is toch veel belangrijkermorris schreef:Goedkoop![]()
op remmen moet je naar mijn mening niet besparen, die zijn belangerijker als de motor vind ik!


Kijk eens op http://www.autopartsonline.nl
Daar verkopen ze prima (sport)setjes

-
- MG-R Fanatic
- Berichten: 158
- Lid geworden op: do feb 12, 2004 8:36 pm
- Woonplaats:
- Locatie: tilburg
Ik denk niet dat jij hebt me gemaakt dat met 140km/h je rechter schijfrem explodeerd terwijl ze voor je op de rem gaan.Pipmastah216GTi schreef: Nee man! De motor is toch veel belangrijkerAls je remmen niet goed werken, dan heb je nog altijd je hakken om een beetje bij te remmen
![]()
Kijk eens op http://www.autopartsonline.nl
Daar verkopen ze prima (sport)setjes
Dat was ook zo'n prima aftermarkt geperfreerde sport set


Roverloos
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Je hebt gelijk, ze zijn er wel. Maar behalve EBC Greenstuff heb ik geen voorbeelden, eigenlijk zijn het altijd positieve reacties.morris schreef: In tegen stelling van wat 118 GTR schrijft is er wel degenlijk troep als aftermarkt spul te koop, spreek uit eigen ervaring
Er zit wel verschil tussen de sets(vandaar dat er wel eens 1 wordt afgezeken), maar ze zijn vrijwel altijd beter dan origineel. Omdat Fabrikanten gewoon meestal voor de goedkoopste leverancier gaan.
Laatst gewijzigd door 118GTR op do jan 05, 2006 10:30 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Lees: Ik!MoRaX schreef:Ik heb voor laatst nieuwe schijven laten plaatsen op me 623. Zelf was dit niet te doen.....
Ik ben gegaan voor brakemax schijven met bijbehorende sport-blokken.
Niet gegroefd maar wel wel geperforeerd.... remmen erg fijn!
Was eigenlijk een probeersel, omdat je voor 180,- incl blokken niet alles hoeft te verwachten!!
Remmen prima....
2003/2005 - 1990 Rover 111L @ GTI-looks
2005/02-2009 - 1994 Rover 623Si (154.5hp @ Wheels)
2009-02 - 1999 Rover 200 BRM (129,2pk / 167.9nm @ Wheels)
2009-05 - 2005 Honda CBR 600rr
2005/02-2009 - 1994 Rover 623Si (154.5hp @ Wheels)
2009-02 - 1999 Rover 200 BRM (129,2pk / 167.9nm @ Wheels)
2009-05 - 2005 Honda CBR 600rr