Pagina 1 van 1
mgf met defecte koppakking, kopen?
Geplaatst: di jan 03, 2006 8:11 pm
door kwastmichiel
Hallo, ik ben nog niet in het bezit van een MG maar een wel een grote fan en wil nu de stap maken naar een MG-F. Ik kan een duitse MG-F 1.8i met een defecte koppakking kopen voor een mooie prijs. Is die koppakking zelf te vervangen of moet hiervoor het hele blok uit de auto gehaald worden. Zijn er naast de koppakking en eventueel een gescheurde kop nog meer problemen te verwachten?
Geplaatst: di jan 03, 2006 8:19 pm
door MG_XPower
Er zijn wat kleinigheidjes maar als je handig bent is het goed te doen. Ik heb het ook zelf gedaan. Je kan natuurlijk van alles tegen komen maar vaak valt het mee en is uurloon de grootste kostenpost.
Geplaatst: di jan 03, 2006 9:13 pm
door 118GTR
Gewoon een koppakking vervangen is niet moeilijk(hoewel het in een MGF natuurlijk wel k*t werken is)
Zelf schrikt ik er helemaal niet van terug, maar er zijn hier ook wat first-time users (o.a. foxtrot) die geheel zonder eigen-ervaring hun eigen koppakking vervangen hebben.
Het daarna timen van de motor is wat lastiger(distributie-riem enzo), maar ook wel te doen(ik heb wel wat foto's voor je die je erg kunnen helpen)
MAAR...het kan allemaal natuurlijk erg tegen vallen, een motor die verkocht word als "koppakking stuk" kan natuurlijk ook van a tot z aan gort zijn.
Geplaatst: wo jan 04, 2006 12:00 am
door MG_XPower
Voor €1000,- koop je een 2e hands 1.8 MPi blok dus als de prijs in orde is zou ik het wel aan durven

Geplaatst: wo jan 04, 2006 7:33 pm
door kwastmichiel
Als ik er een ander blok ingooi loop ik dan nog tegen problemen met de ecu of startblokering aan? of moeten deze ook mee overgezet worden? passen ook alle versnellingsbakken van de mgf op elk 18i blok uit de mgf of is er maar 1 blokcode en 1 bakcode (lijkt me onwaarschijnlijk maar het kan natuurlijk)
gr
Michiel
Geplaatst: wo jan 04, 2006 10:21 pm
door MG_XPower
Je hebt 2 gangbare blokken voor de F dat zijn de 1.8VVC en 1.8MPi blokken beiden K-series blokken met de zelfde ophangpunten enz. Beiden hebben een PG1 versnellingsbak maar met andere ratio's. Als je zorgt dat je het zelfde blok koop is het een kwestie van "simpel" over schroeven. Koop je VVC ipv een MPi zul je een ander motormanagement/kabelboom/inlaatspuitstuk enz erbij moet kopen; maw een compleet blok maar wel te doen. Ga je hier voor let er dan op dat je de alarm unit + remotes er ook bij koopt (zit onder de kachel) Ander moet de oude gematcht worden op de nieuwe ECU waar je weer een dure dealer voor nodig hebt.
Geplaatst: do jan 05, 2006 9:55 am
door kwastmichiel
Kan ik ook de originele computer aan het 'nieuwe' blok hangen of gaat die vlieger niet op? want dan heb ik de problemen met alarm en sleutels mooi omzeild
Geplaatst: do jan 05, 2006 11:57 am
door Striker
Ja, als je je eigen ECU en alarmunit houdt, dan kan je zonder problemen een ander blok monteren (mits het hetzelfde type blok is natuurlijk).