mgf met defecte koppakking, kopen?

Plaats reactie
kwastmichiel

mgf met defecte koppakking, kopen?

Bericht door kwastmichiel »

Hallo, ik ben nog niet in het bezit van een MG maar een wel een grote fan en wil nu de stap maken naar een MG-F. Ik kan een duitse MG-F 1.8i met een defecte koppakking kopen voor een mooie prijs. Is die koppakking zelf te vervangen of moet hiervoor het hele blok uit de auto gehaald worden. Zijn er naast de koppakking en eventueel een gescheurde kop nog meer problemen te verwachten?
MG_XPower

Bericht door MG_XPower »

Er zijn wat kleinigheidjes maar als je handig bent is het goed te doen. Ik heb het ook zelf gedaan. Je kan natuurlijk van alles tegen komen maar vaak valt het mee en is uurloon de grootste kostenpost.
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Gewoon een koppakking vervangen is niet moeilijk(hoewel het in een MGF natuurlijk wel k*t werken is)

Zelf schrikt ik er helemaal niet van terug, maar er zijn hier ook wat first-time users (o.a. foxtrot) die geheel zonder eigen-ervaring hun eigen koppakking vervangen hebben.

Het daarna timen van de motor is wat lastiger(distributie-riem enzo), maar ook wel te doen(ik heb wel wat foto's voor je die je erg kunnen helpen)

MAAR...het kan allemaal natuurlijk erg tegen vallen, een motor die verkocht word als "koppakking stuk" kan natuurlijk ook van a tot z aan gort zijn.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
MG_XPower

Bericht door MG_XPower »

Voor €1000,- koop je een 2e hands 1.8 MPi blok dus als de prijs in orde is zou ik het wel aan durven :)
kwastmichiel

Als ik er een ander blok ingooi loop ik dan nog tegen problemen met de ecu of startblokering aan? of moeten deze ook mee overgezet worden? passen ook alle versnellingsbakken van de mgf op elk 18i blok uit de mgf of is er maar 1 blokcode en 1 bakcode (lijkt me onwaarschijnlijk maar het kan natuurlijk)

gr

Michiel
MG_XPower

Bericht door MG_XPower »

Je hebt 2 gangbare blokken voor de F dat zijn de 1.8VVC en 1.8MPi blokken beiden K-series blokken met de zelfde ophangpunten enz. Beiden hebben een PG1 versnellingsbak maar met andere ratio's. Als je zorgt dat je het zelfde blok koop is het een kwestie van "simpel" over schroeven. Koop je VVC ipv een MPi zul je een ander motormanagement/kabelboom/inlaatspuitstuk enz erbij moet kopen; maw een compleet blok maar wel te doen. Ga je hier voor let er dan op dat je de alarm unit + remotes er ook bij koopt (zit onder de kachel) Ander moet de oude gematcht worden op de nieuwe ECU waar je weer een dure dealer voor nodig hebt.
kwastmichiel

Kan ik ook de originele computer aan het 'nieuwe' blok hangen of gaat die vlieger niet op? want dan heb ik de problemen met alarm en sleutels mooi omzeild
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

Ja, als je je eigen ECU en alarmunit houdt, dan kan je zonder problemen een ander blok monteren (mits het hetzelfde type blok is natuurlijk).
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Plaats reactie