remslangen

214 216 218 220 25
Plaats reactie
220coupeturbo

remslangen

Bericht door 220coupeturbo »

Hallo,

Ik wil m'n nieuwe remset monteren hiervoor heb ik alleen een set remslangen nodig welke ongeveer 10 cm langer zijn. Nu wil ik een set slangen laten maken, maar ze hebben dan de huige lengte nodig.

Wie weet welke rover (of honda) de voorste remslangen deelt met de rover 220 coupe turbo?? Ze hebben deze slangen namelijk niet in hun systeem staan. Of heeft iemand mischien een tekeningetje of schema van de afmetingen.

Misschien heeft iemand wle een andere oplossing om aan de juiste slangen te komen..??

Alvast bedankt

Groeten

Boy
Mark16v
MG-R Freak

Bericht door Mark16v »

Elke Rover 200 MK2 heeft dezelfde remmen. De 200 MK3 ook zelfs voor zover ik weet.

Heb hier nu een setje Goodridge (staalgevlochten) leidingen liggen voor op de Coupe maar daar staan geen maten bij.

Hier: http://www.dutchpowertrading.nl/ kunnen ze slangen op maat maken voor je.
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Pipmastah216GTi

Bericht door Pipmastah216GTi »

Behalve dan dat de 216/220 GTi en de 216/220(turbo) coupe de enige mk2 modellen zijn met schijven rondom. Alle 1400cc modellen en de 216GSI modellen (afgezien van de 216 cabrio, want die heeft een 216GTi motor) hebben trommeltjes aan de achterkant....

Verder klopt dat, je kunt ook de schijven, cilinders en klauwen van een mk3 gebruiken voor zover ik weet. Alle bouten zijn ook hetzelfde. Alleen de lengte van de slangen... Da's een goeie.. De mk3 is qua wielbasis 5cm korter (2,5 meter in totaal), dus ik denk toch dat je het beste ff kunt gaan meten bij iemand met een mk2 of ergens een gedetailleerde handleiding/technische beschrijving vandaan toveren en ze vervolgens op maar laten maken of natuurlijk ff gaan kijken op de sloop hoe lang ze zijn en er vervolgens 10cm bij op te tellen....
Mark16v
MG-R Freak

Bericht door Mark16v »

ehm hij kan ook ff bij zijn eigen auto meten ;)

en voor zover ik weet gaat het hier alleen om de flexibele slangen die binnen in de wielkasten hangen.
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Pipmastah216GTi

Bericht door Pipmastah216GTi »

ehh, ja. Lijkt me lastig om daar de lengte van vast te stellen zonder het allemaal eerst los te halen.... Wordt een beetje moeilijk rijden dan ;)
Die afmetingen zouden toch ergens in een (technische) handleiding moeten staan. Maar waar? Misschien weet onze vriend Xpower het, want die heeft een hoop naslagwerk liggen van de mk2...
bam
MG-R Core

Bericht door bam »

Als je niet eens bij jezelf kan meten wat de lengte van de remslang is.
Vraag ik mij af of je dan wel zelf de boel moet monteren :oops: .

Maar dit is mijn eerste gedachte mischien staat de auto ergens zonder slangen.

Bam.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Plaats reactie