Wil dit zeggen dat er in iedere 75 (ik heb overigens een Diesel) de standkachel er al in zit?
En hoe moet zoiets dan geactiveerd worden (Daar ben ik wel voor in.... hèhè

Maar hoe verwarmt hij het koelwater dan? Toch via de motor neem ik aan, dat is electrisch niet te doen.(er zit gewoon niet genoeg energie in je accu om je koelwater op temp te krijgen, aangezien deze zijn warmte weer door geeft aan je blok en radiateur)Rover schreef:Inderdaad een vette optie.
Je stelt 'm in (of via AB als je wakker wordt) en je stapt in een warme en ontdooide auto.
en je blok slijt minder omdat ie al flink onderweg richting bedrijfstemp is.
Idd, ik heb de Webasto voor de accu zitten.De goedkope optie is om t zelf te maken en hiervoor de afstandsbedieningsunit te gebruiken van een upgrade kit van Waeco (voor auto's die geen afstandsbediening hebben en waar je dit wil inbouwen). Je moet er wel 1 hebben met een extra knopje.
Dit staat allemaal goed uitgelegd op de rover75 pagina die Buys hierboven al noemt. Je kan dan dus voor minder dan 100 euro klaar zijn en hebt dan een standkachel die je met je afstandsbediening kan inschakelen (doe je bv 10 min voordat je weggaat) en vanzelf uitschakelt.