Ik heb een probleem: De linker achterremschijf van mijn 216GTi maakt een raar slepend geluid tijdens het rijden... Hij wordt belachelijk heet (heb net m'n vingertopje afgeburnd toen ik eraan voelde) en ik kan voelen dat de auto een beetje afremt, zonder dat ik het rempedaal aanraak
Het lijkt net of hij is blijven hangen nadat ik de handrem had gebruikt..
Weet iemand wat ik hieraan kan doen? Ik denk niet dat ik veel km's kan maken op deze manier, zonder dat mijn schijf in rook opgaat
Als hij echt zo heet is dan zijn je remblokjes waarschijnlijk al naar de bliksem. De schijf wordt waarschijnlijk geen probleem mits je niet hard geremt hebt(dan trekt hij krom, wanneer hij te heet is)
Wat je er aan kan doen:
slechts 1 oplossing, en dat is volledig strippen van de klauw, schoonmaken, gangbaarmaken, olieen en dan terug plaatsen.
Laatst gewijzigd door 118GTR op di dec 27, 2005 9:42 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
Als ik de schijf zo zie, dan is er niks op aan te merken. Hij is ook niet krom, want dat zou ik wel merken bij het remmen. Ik denk dat er 1 zuiger tegenaan loopt. Ik ga zo ff de klauw losgooien (gewapend met zaklamp enzo) en kijken wat er over is van mijn blokjes... Hoop dat de klauw zelf nog enigzins intact is.
Mijn "sleutel-maat" woont in Spijkenisse, dus dat ga ik wsch niet halen op deze manier. Maw: ik ben aangewezen op die immens dure rover dealer hier in Utreg
Heeft er trouwens iemand verstand van ALB (anti locking brakes)? Dat systeem werkt nl. niet bij mijn auto (de pomp bouwt druk op en schakelt zichzelf uit??) dus ik heb de zekeringen er maar uitgetrokken.. Wellicht heeft het hiermee te maken
Dit heb ik ook wel gehad bij mijn R214.
Komt wel vaker voor bij schijfremmen achter.
Waarschijnlijk is de zuiger niet helemaal gangbaar.
Bij mij was het oppervlak van de zuiger iets aangetast.
Deze is weer bijgepolijst en gangbaar gemaakt.
Nieuwe blokken zijn wel nodig denk ik.
Dan zit de zuiger gelijk weer dieper in de klauw
en loopt hij toch wat beter.
Misschien helpt (ter voorkoming) het om bij het parkeren niet de handrem te gebruiken, maar gewoon de versnelling.
Hey, da's vreemd... Ik heb net een tik tegen m'n handrembevestiging gegeven (dat halve maantje), en nu loopt het wiel weer soepel...
Ik hoor ook dat bijgeluid niet meer bij het rijden. Ik denk dat ik de handrem maar even laat voor wat ie is (of wat er van over is, 1 bonk roest )
Ik denk dat ik sowieso m'n achterremmen maar ff laat checken, want ze worden nl. allebei erg heet. Is dat trouwens normaal? M'n achterremmen worden 2x zo heet als de voorschijven (die zijn wel geventileerd en 2x zo groot)....
Zjo, morgeh! Er was dus helemaal nix over van m'n blokjes achter!
Hierdoor kwamen de cilinders niet meer terug naar de normale positie... Ik heb ze even laten indraaien en 4 nieuwe remblokjes erin gehangen en hij rijdt en remt weer als nieuw! Ik wist niet dat 'ie zo snel was
Gelukkig zijn m'n schijven + klauwen heel gebleven... en gelukkig heb ik niet naar de roverdealer geluisterd, die voor 600 euro de complete achterremmen wilde vervangen