MG zr 105 Project
Geplaatst: do dec 22, 2005 6:48 pm
Hallo allemaal,
Ik heb al wel gezien dat over wat ik ga vragen al een topic bestaat, maar ik wou er toch graag een nieuwe over openen.
Bon, Ik ben misschien van plan een compressor te laten inbouwen in mijn MG zr 105. Spijtig genoeg heb ik al gelezen dat er hier niemand ervaring mee heeft. Of kennen jullie wel iemand dat daar ervaring mee heeft?
Wat ik dan ook wil vragen, wat zijn de zwakke punten van zo'n motor? Kunne er zich problemen aan de motor voordoen zonder er iets aan gedaan is? (tuurlijk kan dat, maar ik bedoel frequent) Is de versnellingsbak dezelfde als die van de 160? Zo nee, kan die versnellingsbak dan het verhoogde koppel aan, dat vrijkomt bij het plaatsen van een compressor. Die plastieke inlaatcollecteur gaan we al zeker moete vervangen omdat dat niet sterk genoeg ga zijn.
Ik weet dat sommige gaan zeggen dat ik beter een 160 zou kopen. en dat weet ik wel. maar dat is geen optie. net als een engine swap. Ik vind dit een bangelijk projectje moest het mogelijk zijn. En ik ben er van overtuigd als de motor het toelaat dat het ons ook gaat lukken. Het enige probleem da we tot nu toe(!) hebben is dat we te weinig plaats hebben onder de motorkap!
Even in het kort op een rijtje zette, wat we dan zouden doen, compressor, intercooler, luchtinlaat veranderen (plastieke inlaatcollector), uitlaatcollector veranderen + uitlaat tot achteraan. (2 katalysators, nie goed!!), stand alone. All custom made!
Het is niet de bedoeling dat we hier zoveel gaan uithalen, dat hij zowiezo na een half jaar naar de kl*te is.
Ik hoop hier positieve, eerlijke en juiste reacties op te krijgen.
Grts een belgische MG fan!
Ik heb al wel gezien dat over wat ik ga vragen al een topic bestaat, maar ik wou er toch graag een nieuwe over openen.
Bon, Ik ben misschien van plan een compressor te laten inbouwen in mijn MG zr 105. Spijtig genoeg heb ik al gelezen dat er hier niemand ervaring mee heeft. Of kennen jullie wel iemand dat daar ervaring mee heeft?
Wat ik dan ook wil vragen, wat zijn de zwakke punten van zo'n motor? Kunne er zich problemen aan de motor voordoen zonder er iets aan gedaan is? (tuurlijk kan dat, maar ik bedoel frequent) Is de versnellingsbak dezelfde als die van de 160? Zo nee, kan die versnellingsbak dan het verhoogde koppel aan, dat vrijkomt bij het plaatsen van een compressor. Die plastieke inlaatcollecteur gaan we al zeker moete vervangen omdat dat niet sterk genoeg ga zijn.
Ik weet dat sommige gaan zeggen dat ik beter een 160 zou kopen. en dat weet ik wel. maar dat is geen optie. net als een engine swap. Ik vind dit een bangelijk projectje moest het mogelijk zijn. En ik ben er van overtuigd als de motor het toelaat dat het ons ook gaat lukken. Het enige probleem da we tot nu toe(!) hebben is dat we te weinig plaats hebben onder de motorkap!
Even in het kort op een rijtje zette, wat we dan zouden doen, compressor, intercooler, luchtinlaat veranderen (plastieke inlaatcollector), uitlaatcollector veranderen + uitlaat tot achteraan. (2 katalysators, nie goed!!), stand alone. All custom made!
Het is niet de bedoeling dat we hier zoveel gaan uithalen, dat hij zowiezo na een half jaar naar de kl*te is.
Ik hoop hier positieve, eerlijke en juiste reacties op te krijgen.
Grts een belgische MG fan!